witam!:)
jestem nowy tutaj:) i chcialbym sie dowiedziec ..czy jest mozliwość zrobic swapa
do rovera 75 silnika od VW 2.0 TDI 140km razem ze skrzynia?:)
i czy taka rzecz jest opłacalna jakie koszty by tego byly:) bo chcialbym uzyskac nim 240-250km
z gory dziękuje za zainteresowaniem się postem:)
jestem szczesliwym posiadaczem rovera 75 CDT ale powoli to mi nie wystarcza a zaczipowanie tez nie daje frajdy mam znajomego co ma tego samego nowszego z czipem i takiego szału to nie robi wiadomo jest to duze auto i cięzkie:)
benzyne to nie chce bo miałem prędzej 2.5V6 wszystko super pięknie ale po kieszeni targało ładnie jak sie przydepło wiec chciałem cos zrobic jak w powyższym wpisie prosze o porade:)
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 30, 2013 11:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na silnik z vw raczej nie licz za duży koszt przerobek
Musisz odzwierciedlić w czym siedzi ten silnik i co zamiast niego wchodzilo do danej budy
2.0cdti to silnik bmw występujący w e46 w tym samym modelu występowały 2.5 i 3.0 litrowe diesle
Ja bym się zainteresował 3.0 który występował w serii po lifcie już z mocą 204km i nie stanowi wielkiego problemu podkręcenie go do 280km a już w zależności od chęci to do znacznie większych mocy
Głównym problemem będzie rozwiązanie napędu
200koni to raczej max na przedni napęd więc można się pokusić o wstawienie xdrive z e46 z elektroniką nie powinno być tak wiele problemów bo część powinna podpasować
Trzeba się liczyć jednak z kosztami taniej pewnie niż 10tyś nie będzie do 15 powinieneś się zmieścić
Ale prawdopodobnie bedzie Ci potrzebne całe bmw e46 3.0d xdrive najlepiej anglik po dachowaniu wtedy będzie to w miarę opłacalne
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tuners... 3,0d do 75? 6 baniaków POPRZECZNIE? zdajesz sobie sprawe jakie to ciele? nie ma opcji. Albo wzdłuznie i RWD albo wcale.
Był na forum 75 1,9TDI, wiec sie da. Ale po co? dorzuć większe turbo do tego co masz, FMICa, przelotowy wydech i mocny program, powinno jechać jakotako.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo skoro w bmw serii 3 się dało to rover też powinien na to znaleźć miejsce kwestia finezji osób montujących
Edit
To że w roverze był montowany poprzecznie to tym łatwiej by było moncić 3.0 podłużnie z napędem i wszystkim co potrzebne nie bawić się w obracanie go w poprzek
Plusem tutaj jest dość długi przód w 75
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tuners, ale w komorze silnika już tak wesoło nie jest, z tego co słyszałem podłużnice w 75 są tak blisko siebie że V mieści się tam na styk, podobno jest mniej miejsca niż ZS
Tuners widziałeś kiedyś 75 pod maską? bo z tego co piszesz to nei bardzo. Do tego super wszystko pieknie, tylko sciane grodziową trzeba będzie w połowie wyciąć
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
[ Dodano: Pon Gru 30, 2013 15:53 ]
Kozik ładny czarnuc:D propsy za niego:D
a tak widze panowie ze dyskusja trwa:)
też dobra opcja 3.0 zamontowac:)ale akurat u wuja na szrocie nie mam dojscia na taki silnik ale nie wykluczam:)
pytam o TDI bo tego ma wuja mnustwo od 1.9 po 2.5:)
ale mnie tak zainteresował 2.0TDI rok prod.2007r. przebieg 42tys:)
z bitej golfiny:)
Remigiusz wiec widze ze jestes za takim czyms:)
tylko nie wiem czy udac sie z czyms takim do mechanika co mam na miejscu czy do fachowca co robi swapy profesjonalnie i z perfekcja a nie ze upchnie i wszystko nie chce pozniej latac od mechanika do mechanika:)
aaa zapewne by do wymiany byla cala instalacja elektryczna silnika itd:)
[ Dodano: Pon Gru 30, 2013 15:59 ]
a Tak wgl chłopaki wy tu mówicie o takich rzeczach pomieszczeniu silnika
ja juz widzialem VW LUPO z silnikiem audii 4.2 V8:D
wiec dla mnie nie ma rzeczy niemozliwych .... jak sie popiesci to sie wszystko zmiesci haha:D
ivi199, kwestia jest taka że jeśli pytasz to z założenia nie wiesz, jeśli nie wiesz to z założenia wychodzimy że nie będziesz robił tego sam, jeśli nie będziesz robił tego sam będzie to kosztowało bardzo dużo.
Da się wszystko ale musi być łepski mechanik i żeby to zrobił to dobrze bo wsadzić i podłączyć to nie wszystko. Żeby wytrzymała ta przeróbka.
Kwestia jest jeszcze jedna jeśli zakochałeś się w Roverku, chcesz go przerobić żeby jeździć "100 lat" to się opłaca. Jeśli chcesz auto sprzedać za rok czy za dwa to już się mniej opłaca, wiem po sobie. Sprzedałem auto w które wsadziłem ponad 20tys+zakup za 12tys. Pozostała tylko satysfakcja.
kozik dzieki za pozdr. i nawzajem ..
ja go chce zrobic pod siebie a nie ze pojezdze i sprzedam:)
chce zeby mi długo posluzył:) a wiecie moze nick tego co zrobił ten swap na 1.9tdi? z gory dzięki:)
A konstrukcja silnika nie jest bliźniacza z czymś innym
Bo silnik BMW nic nie ma wspólnego z tym silnikiem bo z tego co sie orientuje to R4 a on nic nie ma wspólnego z N57 montowanym w E39/E46..
Fakt, że BMW zaszalało z silnikami ale myśle nie jest to żadna specjalna konstrukcja dla Rovera zrobiona (za duze koszta mi się zdaje).
No i możliwość SWAPu bardziej opiera sie chyba na ilości miejsca i podobieństwu umieszenia łap silnika wiec może poszukaj dobrego diesla który bedzie pasował a nie na siłe wrzucać coś przy czym bedzie multum roboty
Zreszta 2.0TDi to wadliwy silnik (duzo znajomych miało i żałuje).
1.9TDi silnik dobry ale nie znajdziesz juz silnika który nie ma przejechanego 200kkm+ a to też swoje robi i opłacalność swapu sie zmniejsza a TDi wcale nie sa takie super bo mam 3 kumpli Vagowców to zachwalają ale jak gadamy to co kilka dni łażą jakieś Vagi, Intercoolery i inne pierdolety robić bo coś im sie zatyka, przestawia, odłacza.. Wiem, że pewnie nic nie pomogłem ale powodzenia życze w swapie (i zastanów się czy nie bardziej opłaca się zmienić samochód (nawet na 75 + gaz jesli bardzo chcesz zostać przy Roverkach) albo kupić coś innego jak chcesz diesla bo z doświadczenia wiem, że SWAP to czesto (nie zawsze) kupa problemów, świecące się lampki, wariujące czuniki i dziwnie pokazujące komputery). O ile w R spod ramion Hondy swap jest łatwy bo tam to wszystko + i - to w 75 które wydało BMW obawiam się, że mogą być problemy później.. (swapowaliśmy kilka BMW ze znajomymi np. m50b20 na m50b25 (2.0 na 2.5) i nigdy nie było ładu potem mimo, że te same silniki tylko inna wielkość garów).. BMW już naszpikowało auto komputerem, czujnikami i innymi rzeczami które utrudnią zabawe i będa kosztowały a i potem sprzedać też może być problem (ludzie dziwnie się patrzą na takie przeszczepy)..
Musisz sobie przeliczyć opłacalność swapu .. Koszty.. Ryzyka.. Pochłonięty czas.. I ewentualne problemy w użytkowaniu i porównać to ze sprzedażą seventy five i kupna czegoś innego bo może sprzedać + dołożyć to co masz na swap okaże sie, że kupisz jeszcze lepsze auto np. Accord VII kle kle kle czy inne fajne autko to sie rozpisałem bezsensowną logiką
Z N57 raczej wspolnego nic niema poza tym że m47 czyli 2.0 Cdti był montowany w bmw e46 podłużnie a w r75 poprzecznie
Ale skoro obydwa siedziały w e46 cześć elektroniki może pasować
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No jeśli by np. Roverowski kle kle ma coś wspólnego z M47 (zapomniałem o jego istnieniu bo pisałeś o 3.0D )
Ogólnie musiałbyś się zorientować ile ten silnik ma wspólnego z M47 i jak mają coś wspólnego lub np. podobne mocowanie itd to bym stawiał na niego.
Do tego najmocniejsza wersja m47 ma ponad 160kM więc sobie coś wybierzesz + naprawde dobra charakterystyka + łatwe mody + dobry silnik (raczej lepszy niż kle kle z wolksburga) robią według mnie ten silnik jako najlepszy do swapu do 75
Zreszta 75 ma dużo patentów z BMW więc wcale nie wykluczone ze nie które elementy podpasują
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum