wiec sprawdziłem.
jak zwieram mase do masy (dla potwierdzenia) - to jest wszystko ok, mam 0V niezależnie od kluczyka itp.
jak zwieram bialo-pomaranczowy do masy, to mam niezaleznie czy guzik jest wcisniety czy nie 11,9V gdy silnik jest wyłączony (i 14,3 gdy silnik jest włączony- ale to pewnie alternator swoje robi).
Postaram sie jeszcze wymienic guzik, moze on coś brudzi.
Poproszę o dalsze wsparcie, gdzie teraz grzebać by znaleźć czemu mam napięcie na zoltym kablu?
T
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 04, 2014 13:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jak zwieram bialo-pomaranczowy do masy, to mam niezaleznie czy guzik jest wcisniety czy nie 11,9V gdy silnik jest wyłączony (i 14,3 gdy silnik jest włączony- ale to pewnie alternator swoje robi).
prawidłowo
poczytaj co napisałem w poprzednim poście
prąd ma być wg schematu n a kablu pomarańczowo-baiłym ( po przekręceniu kluczyka na II)
żółtym leci z powrotem do włącznika
zamknięcie obwodu=odpalenie mat czyli wciśnięcie przycisku
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
przeciez jak guzik nie jest wcisniety, to obwod nie jest zamkniety i powinno pomiedzy pinami byc 0V, mam racje?
też tak myślałem ale to nie jest prawda, jak wprowadziłem w błąd to przepraszam, bo prąd jest i powinien być.
na schemacie napięcie leci od stacyjki bezpośrednio do maty ale stacyjka musi być na II
geffi napisał/a:
pomiędzy pin1 i pin2
którą kostkę mierzysz ? są dwie jedna 8 pinów druga już do mat 2 piny ?
jeżeli mierzysz na kablu pomarańcz biel ale musisz mierzyć z masą a nie z drugim pinem !
geffi napisał/a:
to i tak mam napięcie 8V
nie wiem skąd te 8V powinno być ok 12 po przekręceniu kluczyka na II a ok 14 przy pracy silnika alternator ładuje akumulator.Chyba że robisz błąd i mierzysz kostkę 2 piny miernikiem a powinieneś mierzyć pin + do masy a nie do pinu w kostce.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mierze tylko na kostce 8pinowej, z pinem 2 i po przekreceniu kluczyka mam tam caly czas napiecie, co oznacza ze przez maty caly czas plynie prad i caly czas grzeja?..przeciez maty sa podlaczone tylko do pin1i2 w tej kostce. Jak zwieram do masy w karoserii to jest 12 i 14.
Wyjalem nawet guzik do wlaczania podgrzewania i jak wsadzam voltomierz miedzy pin1 i pin 2 to mialem tam ok 8v ( sracyjka w pozycji II) ale przeciez obwod nie jest zamkniety, bo nie ma guzika, wiec czy powinienem wnioskowac, mam gdzies przebicie do masy pomiedzy zoltym kablem z kostki, a guzikiem?
Co ciekawe dla obu foteli jest identycznie, mimo braku guzikow jak zewre pin 1i2(duza czarna) to voltomierz pomiedzy tymi pinami pokazuje ok 5_8v
a moglbys prosze sprawdzic ile u Ciebie pokazuje, jak masz kluczyk na II i wylaczony guzik na dyzej kostce pomiedzy pin1i2, bo moim zdaniem powinno byc 0, inaczej maty by caly czas grzaly.
Jeszcze raz dzieki za chec pomocy.
jakie to kolory kabli ? i czy jesteś pewnie że te dwa piny są od grzania fotela ?
po za tym pisałem żebyś nie mierzył pin 1 z 2 tylko pin + z masą auta.
geffi napisał/a:
a moglbys prosze sprawdzic ile u Ciebie pokazuje
nie mam nawet instalacji będę to robił w poniedziałek od początku do końca
geffi napisał/a:
Jeszcze raz dzieki za chec pomocy.
staram się bo J.W. sam będę grzebał i chce mieć wiedzę co może być nie tak.
[ Dodano: Wto Lut 04, 2014 18:01 ]
Cytat:
Mierze tylko na kostce 8pinowej, z pinem 2 i po przekreceniu kluczyka mam tam caly czas napiecie, co oznacza ze przez maty caly czas plynie prad i caly czas grzeja?..przeciez maty sa podlaczone tylko do pin1i2 w tej kostce. Jak zwieram do masy w karoserii to jest 12 i 14.
tak ma właśnie być !
maty nie grzeją bo dopiero przycisk daje masę do mat i dopiero wtedy zamyka się obwód i zaczunają grzać
podłącz matę włącz grzanie po 3 min powinne być ciepłe
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wszystko ladnie i pieknie, tylko jednej rzeczy nie rozumiem
Jak pisales, jak nie ma masy, bo guzik jest wyjety i wsadzam voltomierz pomiedzy pin1i2 na duzej czarnej, to przeciez tam powinno byc 0V, mam racje?
jak nie będzie napięcia to jak ma działać skoro wg schematu + leci od stacyjki właśnie do tej kostki bezpośrednio ? musi być 12v po przekręceniu stacyjki na II pomiar do masy
masę od tego plusa masz dopiero za włącznikiem od przełącznika idzie masa, układ zamyka się czyli uruchamia zaczyna grzań dopiero po włączeniu przycisku.
Inaczej bo to wygląda jak bym sam sobie tłumaczył ale jak masz baterię i weźmiesz miernik masz napięcie ? jak sprawdzić + jeden koniec - drugi koniec będziesz miał napięcie baterii. jeżeli pomiędzy - a miernikiem wstawisz wyłącznik na 0 to na mierniku nie będziesz miał napięcia choć faktycznie ono jest na + przełączasz przełącznik i miernik pokaże napięcie baterii.
jeszcze inaczej takie fajne wytłumaczenie dla mnie odpowiednie w kranie jest woda, leci tylko jak się odkręci kran, prąd to swobodny przepływ elektronów napięcie będzie na przewodzie ale nie oznacza że ono płynie, popłynie jak podłączysz MINUS inaczej odkręcisz kran.
ma nadzieję że nie namotałem
chyba proste. dlatego jak mierzysz do masy masz 12 jak mierzysz na kostce powinno być 0. ( przy wyłączonym przełączniku)(mata nie grzeje) przy włączonym powinno być 12(mata grzeje)
skąd masz 8 ? nie wiem ale pewnie ma to coś wspólnego z przełącznikiem
aczkolwiek wszystkie moje słowa można uznać za dziwactwa i nie brać ich na poważnie bo jak każdy człowiek (nawet z doktoratem) mogę się mylić
a teraz już naprawdę na koniec jak podłączyłeś maty grzeją czy nie ? bo zrobiłem takiego offtopa że aż szkoda gadać
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
fiu fiu.... zamotany temat przez chwilę, a wydaje się takie proste, jest schemat, są przyciski, ogarnąłem to i wsio cacy działa... generalnie istotne było dla mnie żeby auto się nie spaliło, a było ciepło w pupę, koniec końców fotele grzeją po przekręceniu stacyjki w pozycję 2 i wciśnięciu przycisku, wyłączają się same jak się nagrzeją, akumulator się nie rozładowuje, auto 2 lata się nie spaliło i nie zadręczam się czy gdzieś tam jest 8 v czy ich nie ma.... działa jak należy trzymać się schematu i będzie dobrze, ja robiłem całą instalację od skrzynki bezpieczników, kupowałem przyciski z przekonaniem ze będą z wtyczkami tak jak na zdjęciu, ale ich nie dostałem więc wyrzeźbiłem. Po przeczytaniu tego tematu myślę że jest w nim zawarte wszystko co do grzania jest potrzebne, a mój przedmówca posiada wiedzę jakby montował ogrzewanie w n'tym 75
geffi chyba juz wszystko lopatologicznie wytlumaczyl ci damiwr
nie patrz na to ze jest tam 8v
jezeli chcesz byc pewny to ustaw na mierniku sygnal dzwiekowy do sprawdzania przejsc albo daj na 200 Ohm i dotknij pinu masowego w 8pinowej kostce, a drugi przewod do metalowego elementu karoseri, wskazanie powinno byc bliskie zeru jezeli masz zaplon wlaczony (pozycja II stacyjki) i włączony przycisk grzania, jezeli go wyłaczysz wskazanie powinno zniknac...
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
a mój przedmówca posiada wiedzę jakby montował ogrzewanie w n'tym 75
hehe w żadnym jeszcze nie miałem przyjemności ale w poniedziałek wieczorem będę miał pełen przekrój też muszę od bezpieczników ciągnąć
myślę że geffi, ma obawy by właśnie nie spalić sobie instalacji choć zawsze trzeba pamiętać, że są bezpieczniki ktoś myślał przy projektowaniu że będzie taki damiwr grzebał
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jak co postaram się pomóc, ale widzę że chyba nie będzie potrzeby pozostaje radość że posiada się wiedzę przynajmniej równą inżynierom rovera powodzenia przy robocie
chyba proste. dlatego jak mierzysz do masy masz 12 jak mierzysz na kostce powinno być 0. ( przy wyłączonym przełączniku)(mata nie grzeje) przy włączonym powinno być 12(mata grzeje)
i mi tylko o to chodzi, - mam wyjety/wylaczony guzik, wsadzam voltomierz miedzy pin 1ipin2 i jak napisales, powinno być 0V, a ja tu mam znacznie wiecej (niewazne czy 3 czy 8 ..wazne ze wiecej powyżej 0), co oznacza ze moje maty w takim wypadku beda grzaly zawsze. Dalej idac guzik w moim przypadku nie rozlacza obwodu, bo pewnie gdzes mam przebicie do masy i tu pytanie jak go szukać
instalacje cala mialem, dolozylem jedynie oryginalne guziki on/off oraz maty.
Z kablem doprowadzajacym napiecie do kostki wszystko ok, wiec problem jest pewnie pomiedzy pinem1 z duzej czarnej kostki (zolty-masa), a guzikiem on/off. Ciekawe ze dla obu foteli jest identycznie
guzik tez jest ok, wiec wypadaloby sprawdzic jak biegnie sobie dalej zolty kabel. Duzo zabawy z dokopywaniem sie do wiazki?
(troche poza tematem, ale tylko troche: z mat wychodza 2 kabeli, brazowy i zielono-fioletowy). Ktory podlaczyc pod pin1 (zolty) a ktory pod pin 2 (bialopomaranczowy) w duzej kostce?
pomiedzy pinem1 z duzej czarnej kostki (zolty-masa), a guzikiem on/off
sprawdź omomierzem albo beeperem
kable są pod wykładziną i chyba lecą jeszcze wentylacji
geffi napisał/a:
(troche poza tematem, ale tylko troche: z mat wychodza 2 kabeli, brazowy i zielono-fioletowy). Ktory podlaczyc pod pin1 (zolty) a ktory pod pin 2 (bialopomaranczowy) w duzej kostce?
nie mam pojęcia nie mam tej przełączki z dużej na mała kostkę jutro ją będę miał wtedy będę mógł powiedzieć
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
nie mam pijecia jak to jest zrobione ale dziala. jak wpinam maty (i guzik jest wylaczony to na kablach od mat jest 0v, jak wlacze guzik to jest 12) i wszystko dziala, jednak spokoju mi nie daje:
czemu jak mam voltomierz w pin1-pin2 w grubej wtyczce i mam wyjety guzik (przerwany obwód), to na voltomierzu pokazuje mi i tak napiecie.
co do mat, to teraz najwiekszy problem - ze zdjecia ponizej, ktora czesc idze na siedzisko,a ktora na oparcie - pasuja w obie strony
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum