Wysłany: Czw Paź 10, 2013 16:22 [R111]Swap silnika 1.6 k series do mojej 111
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1998
Witam. Chciałbym zrobić z mojego roverka pogromcę hond civic i CRX oraz innych pseudo sportowych samochodów. Dlatego chciałbym się zapytać czy jest możliwość włożenia do 111-ki silnika 1.6 K-series. Czy silnik pasuje pod skrzynie seryjną która jest w moim roverze Słyszałęm ze w tych roveach byłą skrzynia PG 1. podpowiedzcie co trzeba zmodyfikować ?
Ostatnio zmieniony przez Polo1512 Pią Paź 11, 2013 10:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 10, 2013 16:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Silniki K16 były montowane w serii 100 w wersji GTi tylko 1.4.
Możesz spokojnie włożyć tam 1.6, 1.8 lub 1.8VVC a nawet 1.8 turbo o tak jak tutaj : http://www.metropower.org...?id=277&mnu=277
Do 1.6 Skrzynia R65. Również 1.8 i VVC możesz zmontować na R65 tylko przygotuj sobie 2-3 skrzynie w zapasie. Potrzebujesz wiazke od GTi i ECU od GTi. Twoja skrzynia pociągnie spokojnie 1.6.
Roverek śmiga już na 1.6 od 03.10.2013r. Samochód na prawdę robi robotę i wszyscy hondziarze sie mocno dziwią stając ze mną na kresce na 1/4. Został zrobiony całkowicie od podstaw wydech z kwasówki 2" z przelotowym tłumikiem środkowym i zakończony tytanowym tłumikiem z Suzuki GSXR. Został zrobiony też dolot powietrza również z kwasówki o średnicy 80 mm z filtrem stożkowym odseparowanym żeby zasysał zimne powietrze. "Kiepuś" bo tak nazwałem moją 111 robi mocne samochody i jeździ podobnie jak Toyota corolla TS która w serii ma około 200 KM. Dla ciekawostki podam ze ta Toyota ma silnik z głowicą Yamahy które były wkładane do naszych braci Lotus'ów elise Jedyny problem jaki mnie teraz nęka to negatyw w tylnym zawieszeniu. Nie za bardzo wiem jak sobie z tym poradzić. Tzn czytałem tematy o kołach stojących / \ ale nie posiadam pompki do zawiechy i sam raczej sobie z tym nie poradzę. Jak na razię jeżdze i mam nadzieje ze nigdzie dachu nie złapie i ze oprócz negatywu nic wiekszego sie nie stanie jak urwane koło itp. Jeśli jesteś w stanie mi jakoś kolego pomóc to z góry dziękuje.
o tym negatywie już było poczytaj posty kolegi powyżej i techniczny faku. To nie kwestia podpompowania, tylko wymiany łożysk igiełkowych ZTCP. Jak chodzi o pompkę, to zrobić jest na prawdę nie trudno, albo jak wolisz, to napisz skąd jesteś, to może w okolicy ktoś się znajdzie, kto Ci pomoże.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Myslalem raczej ze to chodzi o jakieś tulejki na wachaczu a nie łóżysko. Jestem z żyradowa okolice warszawy. o pompce też czytałem ale troche nie do końca wiem o co chodzi w jej budowie musze jeszcze raz przejrzeć i chyba zainwestować w zrobienie tego przyrządu bo bedzie mi to chyba potrzebne .
koszt zestawu naprawczego wahacza około 100 pln, zestaw jest bardzo podobny do tego stosowanego w klasycznym mini ( najprawdopodobniej jedyna roznica to zastosowanie 2och lozysk igiełkowych zamiast tulejki + lozyska )
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
z tego co widze po manualu to nie jest jakać wielka sztuka wymienić to. Zastanawiam sie tylko czy potrzebny jest ściągacz do tego łożyska czy to samo złazi. no i obowiązkowo potrzebna jest pompka do zawieszenia bo z napompowaną zawiechą nie da sie tego raczej zrobić . I gdzie to ustrojstwo mozna kupić bo sie nie odnajduje na tej stonie.uk
Po pierwsze nie kupuj tego zestawu jesli chcesz go włożyć w całości bo nie ma sensu. Jeśli koła masz / \ to na 80% już masz uszkodzone wahacze i włożenie nowych łożysk nic nie da bo wahacz jest już w kształcie jajka i nie zdziwię sie jak łożyska pękną przy montażu. Najlepszy sposób to dorobienie tulei teflonowych i wbicie ich zamiast łożysk. Jeśli masz dostęp do speców z tokarką i umiejętnościami kup sobie jeden zestaw a drugi zleć żeby Ci ktoś zrobił. U mnie gośc robił mi takie zestawy z półosi (roverowskich ) a tuleje zamiast łożysk z teflonu. Poskładałem tak kilkanaście samochodów i zdecydowanie trwalsze rozwiązanie niż łożyska igiełkowe.
Robiłem raz info na forum ale niestety nie mogę się tego doszukać
przczytałem trochę lekturę którą mi wysłałeś. Jestem pod wielkim wrażeniem zapału i poświecenia do zrobienia Twojego roverka. Zastanawiam sie tylko jakie felgi miałeś na początku bo sam planuje jakieś alu wrzucić do swojego i nie wiem za bardzo jakie. obstawiam ze są to felgi od MG MGF tylko jaki rozmiar
chyba ciężko znaleźć takie felgi i na 15 chyba trochę traci samochód na pzyspieszeniu musze coś wykombinować żeby mój rover troche lepiej wyglądał bo teraz to taki kiep jest co prawda bardzo dobrze jeździ
o ile zwiększy się przyspieszenie przy wzroście masy 4-ech kół o powiedzmy 10kg O 0,1s O 0,2 Jesteś wstanie to odczuć Nie przesadzajmy
Czyli idąc tym tokiem rozumowania, to zróbmy kupę przed jazdą, to wtedy będziemy mieli lepsze przyspieszenie i większą Vmax.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jedyna różnica jaką odczułem to lepsze prowadzenie i przyczepność na 15. Spalanie wzrosło nieznacznie a na przyspieszeniu nie było straty. Tym bardziej ze 13 zdecydowanie słabiej kleiła. 15 cali miałem nawet w 114Si z 1.4 8v 75KM i bujało sie to bez problemu ; )
o ile zwiększy się przyspieszenie przy wzroście masy 4-ech kół o powiedzmy 10kg O 0,1s O 0,2 Jesteś wstanie to odczuć Nie przesadzajmy
Czyli idąc tym tokiem rozumowania, to zróbmy kupę przed jazdą, to wtedy będziemy mieli lepsze przyspieszenie i większą Vmax.
nie pisze o masie twojego klocka tylko o masie kola, elementu wprawionego w ruch wirowy i posiadającego z tego tytułu pewna energie kinetyczna
odczucia z tytułu lepszego przyspieszania czy trzymania auta w zaleznosci od rozmiaru opony wynikają zas nie z tytułu ze większe jest lepsze bezdyskusyjnie tylko po prostu uzyte opony stanowily inna klase same w sobie
ps: aczkolwiek zgodze się ze roznica jest slabo odczuwalna
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum