Witam , mieszkam w Hiszpani jestem posiadaczem Roverka 75 2.0 CDT , mam taki problem ze dlugo kreci zanim odpali niezaleznie czy jest cieply czy zimny silnik. Przegladalem na forum posty i nic nie znalazlem co by moglo rozwiazac problem. Zaczne od tego co sprawdzalem i wymienialem : Pompy paliwa dzialaja i podaja paliwo , swiece wymienione , przekaznik swiec sprawdzony dziala, zawor na pompie wyczyszczony, filtr paliwa zmieniony , przeplywomierz nowy, podmienialem nawet wtryski i czujnik listwy cr od innego i dalej dlugo kreci zanim odpali. Auto ma przejechane 170 tys, po odpaleniu silnik chodzi ladnie i rowno . Moze ktos z was ma jakies pomysly prosze o rade i podpowiedz co moge jeszcze sprawdzic .
Z wszystkiego co wyczytałem to nie znalazłem tylko zaworka zwrotnego tego koło akumulatora, może puszcza paliwko i chwilę kreci zanim podciągnie, czy jak już odpali to po zgaszeniu i próbie ponownego uruchomienia odpala od razu czy znów dłużej?
Też myślałem o tym zaworku, jak zapali i zgasze to też znowu chwilę kręci zanim odpali. Jedyne co mi przychodzi do głowy to może któryś wtrysk puszcza i kręci dłużej zanim wyrówna ciśnienie.
Jak jest rozgrzany albo jak zgasze to żeby odpalił to kręci wałem tak minimum 10 razy. Zrobiłem próbę jak prysne plaka to góra 2 obroty wału i silnik oddalony. Ma przejechane 170 tys. tak że kompresję powinien mieć ok.
Auto przechodziło modyfikacje sterownika silnika (chip tuning)?
Zostaje Ci do podmiany czujnik wałka rozrządu i czujnik wału krobowego.
Jednak, te dwa czujniki powinny zostawić ślad w logach sterownika pod hasłami crankshaft i camshaft. Dobry komp powinien je chwycić. Jak długo musisz go kręcić zanim odpali?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Auto jest po chipie, czujnik wałka rozrządu był sprawdzany a co do kompa to diagnoza była robiona na Delphi ds 150E. ECU było wyciąganie do chipu bo po kablu nie poszło , chip był robiony jakieś 1.5 roku temu jak byłem na wakacjach w Polsce. Wcześniej jak jeździłem po trasach z prędkością 120-150 palił 6.5 litra.Wydaje mi się ze od kiedy dłużej kręci(ok 4-6 miesięcy) żeby zastartowsc więcej pali Teraz większość jeżdżę po mieście i wychodzi 9 l.
Pytam, bo mapką można dotknąć wartości czujnika. Można go wyeliminować w ogóle, a można też przedobrzyć i zrobić to co Ty masz nawet na sprawnym czujnik. Z reguły czujnika jak pada, to na amen, ale... jak próbowałem działać przy tej mapie i zmieniać różne wartości, mój sprawny czujnik zachowywał się czasami b. różnie. Nie odpalał długo, a potem nagle zastartował, zarówno ciepły jak i zimny. Gdy wrzucałem mapę standardową dla tego elementu problem ustępował. Jak sprawdziłeś działanie czujnika? Podmieniłeś go?
sisero napisał/a:
Wcześniej jak jeździłem po trasach z prędkością 120-150 palił 6.5 litra.
To wynik z komputera pokładowego czy spod dystrybutora liczony ręzcznie za pomocą ołówka i kartki papieru ?
sisero napisał/a:
żeby zastartowsc więcej pali Teraz większość jeżdżę po mieście i wychodzi 9 l.
A jeździsz po Hiszpanii czy po Polsce? Mnie przy niskich temp. też palił więcej, zwłaszcza w mieście i zwłaszcza przy moim stylu jazdy Też pod 9l.
A co się stanie jak spróbujesz napompować więcej paliwa? Czyli przekręcasz kluczyk na II czekasz na ciszę, wracasz na 0, przekręcasz na II i tak ze 3 razy? Odpali wtedy od razu czy też trzeba chechłać? No i ile trwa to chechłanie?
Cytat:
Ma przejechane 170 tys. tak że kompresję powinien mieć ok.
To odczyt z zegarów czy z większej ilości elementów pamiętających przebieg?
Masz webasto?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Czujnik sprawdzałem tak że go odpiolem na chwilę i wtedy nie odpalił, spalanie liczone od tankowania do tankowania, co do przebiegu to tak pokazuje licznik jak go kupiłem tutaj w Hiszpanii to wszystkie paski, rolki i napinacze były jeszcze oryginalne nigdy nie zmieniane ( ja to pozmienialem) dlatego wnioskuję że możliwe ze ten przebieg może być prawdziwy . Próbowałem tak jak podpowiedziales dobić więcej paliwa poczekalem jak pompa się wyłączy i jeszcze raz przekrecilem kluczyk i poczekalem jak pompa dobije i na zimnym załapał trochę szybciej. Pompa zanim się wyłączy chodzi jakąś minutę może trochę dłużej. Na kompie pokazuje cisnienie 3,56 Bara. Było pytanie o Webasto tak mam Webasto. Zanim zapali kręci min 10 -15 obrotów wałem korbowym kiedyś spróbowałem pomóc plakiem wtedy zaledwie obkrecil raz i odpalił można powiedzieć na dotyk.
Może Ci gdzieś zasysa powietrze do układu paliwwoego? Skoro PLAK pomaga...
Dla testów odłącz sobie jeszcze kostki od webasto (chociaż to nie powinno mieć znaczenia).
Jak masz możliwość podmiany trysków, to sprawdź także oba czujniki (wału i wałka).
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Możesz jeszcze odłączyć rurę przed egr'em i wtedy odpalić. Jak będzie ciężko to będziesz wiedział przynajmniej ze nie masz przepchanego dopływu powietrza. Zrób tez probe przelewowa wtrysków - ja bym mimo iż je podmieniałeś pokręcił sie kolo nich.
A ciśnieni na listwie po odpaleniu masz jakie ?
[ Dodano: Nie Lut 16, 2014 08:10 ]
Jeżeli podmieniałeś wtryski to znaczy ze wychodzą bez problemow. W takim wypadku bym się pokusił o sprawdzenie kompresji.
Witam! ja mam problem ktory wystepuje tylko raz na ile roverek jezdzi i odpala normalnie az odechce mu sie odpalic. rozrusznik pracuje ale nie moze odpalic na cieplym silniku. na zimnym nie ma tego problemu. krece i krece a silnik jak by chcial zapalic a nie moze, slychac pierwszy start ale zaraz znika i dalej kreci tylko rozrusznik. nie wiem co robic, co sprawdzic od czego zaczac. mechanik powiedzial mi ze moze to byc grzejaca sie pompa wtryskowa.
sqiddy25, może to u Ciebie czujnik położenia wałka rozrządu?
Możesz zrobić próbę, kiedy będzie ciepły i nie zechce odpalić, wykręć go i zmroź np. powietrzem sprężonym w sprayu trzymając go do góry nogami. Następnie zamontuj czujnik i odpal. Oczywiście uprzednio zaopatrz się w odpowiednie narzędzia i powietrze sprężone
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Niby
można spróbować tylko on jest przeważnie taki złośliwy poza domem a w mieście jakoś mi się nie widzi z tym bawić. Gdzie ten czujnik sięznajduje ttak w ogóle?
W takim razie stój i czekaj aż ostygnie aby móc odjechać z miejsca postoju
sqiddy25 napisał/a:
można spróbować tylko on jest przeważnie taki złośliwy poza domem
Skoro to się dzieje jak silnik jest gorący, to trudno spodziewać się, że będzie sprawiał problem po całej nocy stygnięcia.
Rozgrzej silnik, zmęcz go, wróć do domu i zrób próbę. To jest 5-10 min. pracy.
sqiddy25 napisał/a:
Gdzie ten czujnik sięznajduje ttak w ogóle?
W komorze silnika... czemu nie używasz szukajki?
W załączniku masz obrazek ilustrujący gdzie znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu - camshaft. Obrazek pochodzi z RAVE, a czujnik jest oznaczony pomarańczową ramką. Do czujnika dopięta jest wtyczka o numerze C0176.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam pisalem wczesniej ze moj Roverek troche kreci nim zalapie , mam jeszcze jedno pytanie , na postoju jak przygazuje ok.1800 obrotow i tak przytrzymam 20 sekund zaczyna chodzić dziwnie( jak benzyna kiedy ma przebicie na kablach )i wtedy kopcic taki niebiesko-bialy dym czuć jakby ropą
, czy to by wskazywalo na wtryski? (oleju ani plynu mi nieubywa)
Ostatnio zmieniony przez sisero Pią Lut 28, 2014 22:05, w całości zmieniany 1 raz
Mam takie pytanie jak ciężko odpala może to być spowodowane dawką rozruchową lub kontem wtrysku tak jak to jest np w grupie vw. I należy ją zmodyfikować. Czy w roverkach jest inaczej.?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum