Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] problem ze wspomaganiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] problem ze wspomaganiem
Autor Wiadomość
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 18:10   

Witam, jestem nowy na forum, chciałem podpiąć się pod temat wspomagania.

Mam problem ze wspomaganiem który chyba nie został jeszcze poruszony. Moje autko Rover 45 1,6 jest z 2001 roku. Wspomaganie kierownicy działa u mnie beznadziejnie, sprawdzałem to u mechanika ale trudno jest podać jednoznaczną odpowiedź.

Na zimnym silniku przez kilka minut wspomaganie dział niemal że poprawnie, później staje się bardzo "gęste" i działa z dużym oporem powodując że jadąc autem stale o tym myślę. Kierownica nie odbija do końca, a teraz na śniegu muszę ciągle ją korygować bo bym non stop wjeżdżał w płot :-)

Działania naprawcze które do tej pory wykonałem:

- druga pompa wspomagania (używana)
- sprawdzone paski
- nowa rolka
- wymiana całego płynu, układ odpowietrzony
- smarowanie zawieszenia

Po wymianie pompy na inną było trochę lepiej teraz wszystko wraca do tego co było. Im auto się bardziej rozgrzewa tym gorzej działa wspomaganie.

Obstawiałbym pompę, myślałem nawet o kupnie nowej.

Chciałbym poznać Wasze zdanie w tym temacie.

pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 26, 2014 18:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 22:59   

Nie spamuj, bo to na pewno nie sprawi, ze szybciej otrzymasz odpowiedź.

Skoro podejrzewasz pompę to ją sprawdź- możesz sprawdzić ciśnienie, zregenerować swoja starą pompę, (albo przynajmniej dać do sprawdzenia w warsztacie zajmującym się pompami hydraulicznymi, może się okaże, że była dobra) albo podmienić od kogoś kto ma taką samą, a nie ma problemów ze wspomaganiem, pompa pasuje choćby z poldasa.
Może po prostu maglownica Ci padła, a wymienisz wszystko inne i dalej nie będziesz miał wspomagania.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Wto Sty 28, 2014 19:08   

Dzięki za odpowiedź.

Odpowiedziałem w kilku wątkach jednocześnie gdyż nie byłem pewien który z nich jest jeszcze czytany.

[ Dodano: Wto Sty 28, 2014 19:08 ]
Naprawdę pasuje do Rovera 45 pompa wspomagania od Poloneza? Od jakiego modelu i rocznika czy jest to obojętne?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 28, 2014 21:23   

od modeli z silnikiem Rovera
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Sty 28, 2014 22:07   

W Polonezie z Roverem nie było wspomagania. Oficjalnie nie było i tak jest w 95% egzemplarzy. Nieoficjalnie pojawiły się, ale na innej pompie (ZF) i zupełnie innym wsporniku niż Roverki. ;-)
 
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 17:14   

Dziś umawiam się z mechanikiem na diagnozę przyczyny tego stanu z wspomaganiem. Jeździ się coraz gorzej, a jak się człowiek zapomni że kierownica nie odbija to dopiero jest fajnie :-)

[ Dodano: Wto Lut 25, 2014 18:28 ]
Jestem po wizycie u mechanika, diagnoza wskazuje że problem może być po stronie przekładni. Ponadto mechanik stwierdził że samochód mógł mieć wypadek ponieważ lewe koło jest przesunięte 1 cm wstecz względem prawego i możliwe że to też ma jakiś związek z nieprawidłową pracą układu kierowniczego.

Zasugerował też zrobienie geometrii w celu sprawdzenia "kąta wyprzedzenia sworznia". Jak na razie samochód bardzo równo się prowadzi, nie ściąga i nie zdziera opon.

Zastanawiam się nad wymianą przekładni, celuję w używaną na allegro.

Co o tym sądzicie?

[ Dodano: Sro Mar 05, 2014 17:14 ]
Szkoda że nikt nie zdołał odpowiedzieć na moje pytanie.

Zastanawiam się jakie jeszcze oprócz przekładni elementy układu kierowniczego mogą mieć wpływ na taką jego pracę?

Pompa od wspomagania wyeliminowana, pozostaje zaryzykować z przekładnią lub szukać dalej przyczyny.

Co myślicie, jest szansa na odpowiedź?

pozdrawiam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 18:09   

a może w zawieszeniu jest problem :hm:
Chociaż nie wiem jak ten twój mechanik stwierdził, żejedno koło jest cofnięte o centymetr...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 19:05   

W zawieszeniu tzn. co masz dokładnie na myśli? Szukam wszędzie gdzie się da rozwiązania bo wolałbym nie wymieniać po kolei wszystkich elementów układu :-)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 20:47   

zdejmij koła, odepnij sworznie zwrotnicy i spróbuj przekręcić za tarcze. Jak jest jakikolwiek opór, to sworzenie wahaczy do wymiany.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 21:41   

Jest to jakiś pomysł i na pewno spróbuję, dzięki! Ciekawe czemu nie wpadł na to żaden mechanik?
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 06, 2014 09:08   

drążki kierownicze też do sprawdzenia. Pomyśl o regeneracji przekładni.
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Czw Mar 06, 2014 09:37   

Na pewno coś jest na rzeczy - widać że układ kierowniczy chce pracować ale coś go "trzyma".

Na kierownicy czuć że jak wraca to musi pokonać opór, dlatego pewnie wspomaganie da się odczuć jako "ospałe" - kierownica wolno wraca i nigdy do końca, na całkowitym skręcie praktycznie w ogóle nie odbija.

Tak samo podczas jazdy gdy próbuje się dokonać niewielkich korekt toru jazdy czuć opór na wieńcu i przy mniejszych prędkościach kierownica zostaje tam gdzie ją skręciłem.
 
 
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 06, 2014 09:40   

Zaryzykuj kolego również wymianę paska i napinacza od wspomagania- mi wspomaganie działało, jednak gorzej niż w punto czy saabie 95 (z tymi samochodami mam porównanie). Jednak wymieniając tydzień temu oleje, filtry, płyny pokusiłem się też o paski- wspomaganie działa o wiele lepiej.
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Czw Mar 06, 2014 11:30   

Dzięki za info.

Daniello - czy Twój problem był zbliżony do mojego czy miałeś inne odczucia względem pracy wspomagania?

Ciekawi mnie czy mój problem to coś co ktoś już miał czy jestem odosobniony w tym?

Mechanik stwierdził jeszcze że nie jest tak źle z moim wspomaganiem ale ja też mam świeże porównanie do innych aut (alfa, bmw, nissan, golf, ducato) i widzę dużą różnicę w sposobie pracy układu kierowniczego - w tych autach jest po prostu normalnie - kierownica pracuje lekko, koła same wracają po skręcie itp.

Uważam że jeśli podczas jazdy samochodem jakaś rzecz bądź usterka nie daje ci przestać o niej myśleć jak w przypadku mojego wspomagania to chyba nie jest dobrze. Pozdrawiam!
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 06, 2014 12:17   

Uzupełnij sobie w profilu pole miejscowości, może ktoś Ci doradzi ogarniętego mechanika.
Ja bym Ci polecił jedną osobę w Mazowieckim, ale nie wiem skąd jesteś.
Jeżeli nie wraca to bardzo możliwe, że masz źle ustawioną zbieżność przednich kół. Nie wiem jak jest możliwe ustawienie zbieżności przy cofniętym kole ;)
Albo mechanik nie wiedział co mówi, albo Twój samochód ściąga. Albo masz na prawdę pokomplikowane ze zbieżnością.
Jeżeli chodzi o ciężką pracę wspomagania to ja też to odczułem jak przesiadłem się do 45. Stosunkowo mała kierownica też robi swoje. Może takie powinno być? Poszukaj kogoś z 45 żeby porównać.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 09, 2014 11:18   

U mnie nie narzekałem nigdy na wspomaganie, wcześniej jeździłem lanosem bez elektryki i wspomagania, więc to i tak był dla mnie duży przeskok i wygoda. Koła po skręcie wracają normalnie, jednak po wymianie paska jest o wiele lepiej. Teraz szykuje sie na wymianę przedniego zawieszenia, potem zbieżność i zobaczymy ;) Ale nie narzekam, moim zdaniem nie miałem problemów ze wspomaganiem- normalnie działało.
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Pon Mar 10, 2014 17:51   

Dzięki za wszystkie podpowiedzi!

Wkrótce zabiorę się za sprawdzenie rzeczy o których pisaliście.

Mój problem wygląda na dość nie typowy i pewnie nie jedna osoba powiedziała by mi (łącznie z moją żoną która też jeździ tym autem) że się czepiam ale ja wiem swoje :-)

U mnie to nie jest tak że nie ma wspomagania - ono jest ale pracuje z wyraźnymi oporami, z trudnością, a dla mnie najistotniejsza jest łatwość i lekkość w prowadzeniu auta.

Jeśli chodzi o zbieżność - nigdy nie miałem auta które tak dobrze trzymało by prosty tor jazdy po puszczeniu kierownicy (chyba że to coś co trzyma wspomaganie nie pozwala kołom na swobodną ucieczkę z zamierzonego kierunku).

Niemniej jednak po oponach widać że chyba wszystko jest OK - żadna z nich nie jest zużyta nierównomiernie a eksperymentowałem też z różnym ciśnieniem w oponach.

Za chwilę uzupełnię swój profil - jestem z Kalisza i gdyby ktoś znalazł się z 45 z okolic chętnie podjechałbym porównać swój samochód.
 
 
kron24 




Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 10



Wysłany: Pon Mar 10, 2014 19:02   

Miałem podobny problem tak jak Ty tez myślałem ze przekładnia lub pompa lecz pewnego dnia strzelił sworzeń wahacza dolnego na zwrotnicy koło złamało (dobrze że podczas parkowania) a po jego wymianie wszystko wróciło do normy tzn kiera odbija i wszystko elegancko chodzi
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Pon Mar 10, 2014 19:12   

kron24 - dzięki za Twoją odpowiedź, zaczynam mieć już coraz większą wiedzę na temat mojego problemu :-)

Niedługo wykorzystam to wszystko podczas wizyty u mechanika.
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 11, 2014 08:31   

Jeśli wspomaganie nie pracuje płynnie, to można spróbować wymienić płyn do wspomagania. Na forum były takie posty o tym, że po wymianie płynu robiło się ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416Si 00r] Problem ze wspomaganiem
elrafal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Wrz 25, 2009 11:51
szoso
Brak nowych postów [r400] Problem z wspomaganiem
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Paź 31, 2011 12:14
szoso
Brak nowych postów [R400 SDI] problem z hamulcem i wspomaganiem
michal__b1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lut 25, 2010 22:43
michal__b1
Brak nowych postów [R45 2,0 d]Kłopoty ze wspomaganiem
misio46 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Kwi 23, 2010 18:49
Mazak
Brak nowych postów [R416] Problemy ze wspomaganiem
lysy229 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Paź 26, 2008 11:36
lysy229



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink