Dodatkowo tam jest chyba jakiś termistor który wyłączy fotel po osiągnięciu jakiejś temperatury
zgadza się, temperatury nie pamiętam, jedyne co może być w BCU ale nie wiem czy jest to to, że powyżej jakiejś temperatury mata nie załączy grzania. Było o tym w RAVE
To jeszcze jako ciekawostkę należy podać to, co podał kiedyś seniorA, a co jest też napisane w dokumentacji do auta, że przebieg w LSMie liczy się tylko do 300kkm Ciekawe czy w eepromie jest to zapisane... szukałem, ale nic nie rzuciło mi się w oczy.
HarryVip oczywiście piszemy o naszym, roverkowym LSMie, ale wydaje mi się, że o tym decyduje IPK, a jego nie zmieniasz Wydaje mi się także, że sprawdzane jest tylko 6 ostatnich znaków VIN, a podając go "ręcznie" w PaSoft program omija ostatni znak VINu wciskając tam 0. Wtedy T4 krzyczy na diagnostyce, że moduł LSM mu się nie podoba
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
To jeszcze jako ciekawostkę należy podać to, co podał kiedyś seniorA, a co jest też napisane w dokumentacji do auta, że przebieg w LSMie liczy się tylko do 300kkm Ciekawe czy w eepromie jest to zapisane... szukałem, ale nic nie rzuciło mi się w oczy.
Potwierdzam iż z racji przekroczenia tej magicznej cyfry LSM pokazuje nadal 300kkm
Witam!
Przejrzałem temat jednak ponieważ moja wiedza z zakresu elektroniki jest minimalna to dużo z niego nie zrozumiałem
Dlatego mam takie pytanie.
Czy gdybym kupił coś takiego:
http://allegro.pl/bmw-pas...4193487365.html
lub
http://allegro.pl/bmw-sca...4213891420.html
i połączył tym laptopa z samochodem byłaby możliwość włączyć światła dzienne w miejscu drogowych (tj. by drogowe świeciły z pewnym procentem swojej mocy)?
I czy taka operacja jest niebezpieczna? Można coś uszkodzić?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
pineska, interfejs z pierwszego linku jak najbardziej będzie działał. Z drugiego u mnie nie działa program. Zawsze istnieje ryzyko jak jeszcze nie wiesz co klikasz w programie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak by się komuś chciało zrobić manual z obrazkami od podłączenia interfejsu do wczytania modyfikacji przepuszczonej przez stronę https://forum.roverki.eu/lsmcode/ to było łatwiej
Ja ostatnio mam tyle wolnego czasu co pieniędzy
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK takie coś byłoby naprawdę dobre dla osób mniej obeznanych z tematem. Liczę że ktoś się podejmie takiego zadania. Ja dysponuje czasem niestety nie posiadam wiedzy technicznej by coś takiego stworzyć. Mogę za to ewentualnie zająć się strona graficzną bo na tym się trochę znam
Mogę za to ewentualnie zająć się strona graficzną bo na tym się trochę znam
To dlaczego jeszcze nie jesteś w grupie wsparcia graficznego naszego Klubu (forum/strona)
Spodziewaj się prywatnej wiadomości od siemion_. Wiesz kto to jest?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Chłopaki, mam pytanie... Bardzo dużo jest roboty z włączeniem dymionych tylnych przeciwmgłowych, tak żeby zapalały się równo z postojówkami i czy w ogóle jest to możliwe, czy istnieje tylko opcja włączenia całej lampy?
Mały update na stronie https://forum.roverki.eu/lsmcode/
popełniłem wcześniej małe faux pa i zapomniałem o autach z 1999 roku
Poprawiłem błąd. Podziękowania za zwrócenie uwagi dla Dzieju
Dodatkowo jeszcze warto podkreślić, że zapisanie EEPROMu w module świateł za pomocą BMWScanner'a jest możliwe tylko przy odpowiednim algorytmie - HC912-4.
Buziaki
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
$ 1 5.0E-6 1.0312258501325766 50 5.0 50
162 768 304 768 384 1 12.0 1.0 0.0 0.0
162 768 512 768 576 1 12.0 1.0 0.0 0.0
S 160 16 352 16 0 0 false 0
S 160 80 352 80 0 0 false 0
178 464 288 624 288 0 1 0.2 0.5970145493144865 0.05 1000000.0 0.02 20.0
178 464 416 624 416 0 1 0.2 0.5999997770068107 0.05 1000000.0 0.02 20.0
178 464 528 624 528 0 1 0.2 0.5999997770068107 0.05 1000000.0 0.02 20.0
w 768 304 624 304 0
w 624 432 768 416 0
w 624 512 768 512 0
w 768 384 832 384 0
w 768 480 832 480 0
w 768 576 832 576 0
w 832 480 832 576 0
w 832 576 832 688 0
w 832 688 80 688 0
g 80 688 80 704 0
R 16 688 16 720 0 0 40.0 12.0 0.0 0.0 0.5
w 16 688 16 16 0
w 16 16 160 16 0
w 912 128 464 320 0
w 464 448 352 64 0
w 160 80 160 16 0
162 768 416 768 480 1 12.0 1.0 0.0 0.0
w 832 384 832 480 0
w 464 560 352 64 0
x 767 45 877 48 0 12 Czujnik swiatla DLR
x 802 448 860 451 0 12 Postojowe
w 464 336 80 336 0
w 80 336 80 688 0
w 464 464 80 464 0
w 80 688 80 464 0
w 464 288 128 288 0
w 128 288 128 624 0
w 16 304 16 688 0
w 464 400 128 400 0
w 464 400 464 416 0
w 16 400 16 688 0
w 464 512 176 512 0
w 16 512 16 688 0
w 464 512 464 528 0
w 464 576 80 576 0
w 80 576 80 688 0
x 794 545 829 548 0 12 Xenon
x 223 51 371 54 0 12 Przelacznik swiatel w aucie
w 768 512 912 512 0
w 912 512 912 176 0
w 16 688 16 176 0
w 176 144 560 144 0
178 752 112 912 112 0 1 0.2 0.5999997331741038 0.05 1000000.0 0.02 20.0
x 797 746 907 749 0 12 Czujnik swiatla DLR
x 810 342 835 345 0 12 DLR
w 752 160 80 160 0
w 80 160 80 336 0
w 16 144 16 688 0
x 935 117 991 120 0 12 Xenon ON
x 934 87 980 90 0 12 DLR ON
w 736 112 512 64 0
w 416 32 416 0 0
w 416 0 352 0 0
w 912 176 912 96 0
w 752 112 752 96 0
w 752 96 848 96 0
w 752 112 736 112 0
w 656 144 656 32 0
s 560 32 656 32 0 0 false
w 560 144 560 32 0
w 656 144 752 144 0
x 282 22 297 28 0 24 A
x 603 51 620 57 0 24 D
x 282 89 298 95 0 24 B
R 176 624 176 672 0 0 40.0 12.0 0.0 0.0 0.5
w 128 624 176 624 0
w 128 400 128 624 0
w 432 48 176 624 0
178 432 48 512 48 0 1 0.2 0.599999618730242 0.05 1000000.0 0.02 20.0
w 416 32 416 80 0
w 416 80 432 80 0
w 432 96 432 112 0
w 432 112 80 112 0
w 80 112 80 688 0
w 176 512 176 624 0
w 176 144 176 624 0
x 207 650 329 656 0 24 Akumulator
x -1 668 112 671 0 12 Przelacznik zasilanie
Prosze sie upewnic ze schemat wyglada tak jak na zalaczonym obrazku .
Opis krotki :
Cytat:
Przelacznik swiatel w roverze 75 w pozycji 0 zwiera wszystkie piny A i B i dzialaja wtedy swiatla DLR po zaprogramowaniu modulu LSM 20% dlugich .
Opcja reczna nie jest wykluczona
Pozycja 1 rozwiera punkt A i zalacza postojowe .
Pozycja 2 rozwiera punkt B i zalacza Xenony .
Rownloegle dziala automat .
Jezeli przelacznika swiatel nie ruszymy pozycja wyjsciowa wszystkie piny zwarte A i B .
Dziala czujnik swiatla np. AVT 1516.
I w zaleznosci od pory dnia lub zaciemnienia zalacza albo wylacza swiatla Xenon . symuluje go przelacznik D.
Gdy jednak chcemy posotjowe przelaczamy galke swiatel w pozycje 1 rozwiera pin A - i dzialaja tylko pozycyjne (wylacza to automat ).
Gdy chcemy recznie wlaczyc swiatla mijania dajemy galke w pozycje 2 i rozwiera wszystkie piny A i B i zalacza xenony (wylacza automat).
[ Dodano: Sro Paź 08, 2014 13:52 ]
Pytanie jest czy ktos wie jakie jest napiecie na pinie przelacznika swiatel ? i jakie tam moze byc mksymalne natezenie .
Mowa o tym przelaczniuku .
[ Dodano: Sro Paź 08, 2014 13:56 ]
Ociazenie na stykach przelacznika wychodzi okolo 1.4 Ampera przy rezystancji cewek przekaznikow 20Ohm .
Jak by znalezc przekazniki z rezystancja 200Ohm ocbiazenie spadnie do 180mA .
Jednak trzeba wstepnie zmiezyc napiecie na styku glownym przelacznika swiatel
A ja chciałbym podesłać pewien ciekawy post z forum (co prawda z o innej tematyce, ale zahaczający o temat świateł).
Chodzi o post kolegi romans który chyba już od dawna tu nie zaglądał.
Twierdzi on że posiada halogeny które włączają się automatycznie przy słabej widoczności. I teraz pytanie czy to możliwe czy po prostu wilgoć (to łączy obie sytuacje - deszczowy dzień i mgła) sprawiła psikusa?
Jeżeli faktycznie posiadałby taką funkcję to z jakiego czujnika ona korzysta? Jakiegoś dodatkowego, zmierzchu klimy a może samościemniającego lusterka?
Bardzo możliwe ze miał czujnik deszczu może on na takie coś pozwala z halogenami choć wątpię i bardziej podejrzewam wodę w podszybiu która wciekając do środka robiła psikusy.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum