zgadza sie jest od benzyny bo mam tylko dwa biegi zamiast trzech ale poza tym dziala prawidlowo
[ Dodano: Pią Kwi 18, 2014 20:23 ]
jezeli klima jest sprawna to po wlaczeniu jej i polaczeniu wiatraka na krotko powinno wiac lodem jezeli jest gorace powietrze to zajalbym sie klima
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 19:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przez wentylator podłączony na krótko rozumiem podłączenie bez pośrednictwa sterownika do aku celem sprawdzenia, czy kręci na poszczególnych biegach. Jak już napisałem - klima wali ciepłym na postoju, bo wentylator nie kręci. W czasie jazdy nawet jak były teraz b.ciepłe dni to w trasie sprawdzałem i wiało chłodem aż miło. Więc klima ok.
Zgodnie z info z tej dyskusji: http://www.75ztcommunity....ault-t7265.html mój sterownik też jest do wenta z dwiema prędkościami. Ma też rezystor na obudowie (sprawny, sprawdziłem).
Nie wątpię w Twoją prawdomówność, AdaskoC, wierzę Ci. Tylko zaczynam powoli głupieć. Jedni mówią, że to ma działać na sterowniku z przekaźnikami, a gdzie indziej jest napisane, że nie ma bata, żeby tam gdzie było PCB działał sterownik bez płytki.
Zastanawiam się, czy może w ramach diesli nie było przypadkiem jakichś dodatkowych podziałów, że jedna miały sterowanie PWM, a inne zwyczajnie na 12v.
Z resztą... jakoś po świętach rozbiorę roverka jeszcze raz, wybebeszę ten sterownik i sprawdzę wszystko po kolei w środku. Jeśli to potwierdzi lub wykluczy moją teorię - na pewno napiszę.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 19:53
wellman, dzięki, bo nie mam zwyczaju oszukiwac A wysyłałem fotki, choć pewnie z tego co jest na obudowie nie wiele by sie dowiedział Tylko wtedy szlismy tropem uszkodzonego silnika u Ciebie, a byłem pewien ze ten jest ok, więc Ci sprzedałem. 2 tyg temu jeszcze pilismy w tym autku piwko i sie chłodzilismy
@Edit
Teraz tak sobie mysle bo ten temat mi siedzi w głowie i mam teorie spiskowe Nawet jeśli ktoś zmienił w tym aucie ten wentylator i wsadził od benzyny, a on w tym aucie działał. To czemu u kolegi nie działa?
Sam byłem święcie przekonany, że padł silnik. Wyobraź sobie mój opad szczeny, gdy po rozłożeniu z czystej ciekawości podłączyłem go bezpośrednio pod aku i zaczął wiać!
Wiem też, że sterownik z wenta od Ciebie też jest sprawny, bo się nim dzisiaj bawiliśmy symulując na wtyczkach biegi i wszystko działa.
Co ciekawe na konektorach z samochodu też napięcie jest i - tak jak pisałem wcześniej - na przewodzie z klimy (opisanym na schemacie z RAVE jako "SWITCH TRINARY") po włączeniu "AUTO" na panelu pojawia się napięcie. Sterownik z kupionego wenta reaguje na to cichym pyknięciem, ale nie startuje wiatraka. Natomiast mój kompletnie milczy. '
To ciche "pyknięcie" dało mi do myślenia i dlatego zacząłem szukać więcej info o tym, co robi to PCB w moim sterowniku. No i teraz myślę, że może to jest tak, że za ten sygnał sterujący z ECM jest za słaby, żeby przełącznik zaskoczył. Tylko z drugiej strony - tak, jak piszesz Adasko, skoro działało w dieslu u Ciebie i działa u Kalafiora to czemu nie działa u mnie.... no i znowu głupieję.
Jak napisałem - w przyszłym tyg. rozbiorę to jeszcze raz. Zarezerwuję więcej czasu, wezmę porządny miernik i sprawdzę jak to tam wygląda.
Czy to możliewe aby po niecałych 2 latach (w lata będą 25 maja) padł wymieniony rezystor? Dziś 1 dzień włączyłem kilmę i działa waiatrak na 2 biegu (bo głośny) i co jakiś czas się wyłącza. Miałem tak jak był walnięty właśnei ten rezystor i tereaz znowu polka z tym? Wtedy i klmę nabijałem bo myślałem z ejest mało czynnika. Wsio było. Czy klima musi się jakoś rozchodzić w tym nowym sezonie. Nie wiem czy znów to wymieniać bo wkurza okropnie. Jakbym samolotem leciał. W środku podczas jazdy po mieście słychać jak przechodzi na 2 bieg.
Rezystor był dobrej jakości, polecany na forum. Ja sam tego nie robiłem tylko mi spec wymieniał. A czy takie objawy to tylko świadczą o awarii rezystora czy coś inne może być. Chłodzi normalnie, czynnik jest na pewno to co zostaje.... rezystor??
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 19:30
markozalko napisał/a:
Czy klima musi się jakoś rozchodzić w tym nowym sezonie.
dla klimy nie ma nowego sezonu , ma być używana cały czas.
markozalko napisał/a:
czynnik jest na pewno
skąd taka pewność , przecież czynnika z czasem ubywa. Jeśli klima nie była używana przez zimę, to zacząłbym od testu klimy i jednak od wizyty w serwisie.
Czy klima musi się jakoś rozchodzić w tym nowym sezonie.
dla klimy nie ma nowego sezonu , ma być używana cały czas.
markozalko napisał/a:
czynnik jest na pewno
skąd taka pewność , przecież czynnika z czasem ubywa. Jeśli klima nie była używana przez zimę, to zacząłbym od testu klimy i jednak od wizyty w serwisie.
Jak 2 lata temu byłem aby sprawdzić klimę bo tez wentylator tak chodził to się okazało że klima jest i nic praktycznie nie ubyło. Okazał się walnięty rezystor. Teraz zakładam również że czynnik jest. Jechać znów i płacić 150 zl za to że spuszczą stary czynnik i dadzą nowy..... nie wiem czy warto. Klimy w zimę nie włączam, czasem sporadycznie aby sprężarkę włączyć i tyle.
[ Dodano: Sro Kwi 23, 2014 22:24 ]
Może faktycznie się wybiorę do serwisu. Zresztą od zeszłego lata sprężarka jakoś warczy przy hamowaniu a wyczytałem że przy braku czynnika też może się tak dziać. Nie pamiętam natomiast czy z braku czynnika wentylator będzie chodził na 2 biegu i co jakiś czas się włączał i wyłączał?
Czynnik powinno się zmieniać co dwa lata, wiekszość producentów tak zaleca, a klimy używać powinno się przynajmniej raz w tygodniu aby czynnik dotarł do wszystkich uszczelek w układzie.
No to skoro przy braku czynnika (nie mówię o całkowitym tylko ubytku części) wentylator i tak powinien chodzić to wynika z tego, że rezystor padł. A sprężarka warczy bo może jej koniec nadchodzi.
[ Dodano: Czw Kwi 24, 2014 06:48 ]
A może te dźwięki wydaje łożysko sprężarki albo jakie na kole pasowym? Miałem dziś jechać na sprawdzenie klimy lecz jednak się uprę i najpierw sprawdzę rezystor. Nie daje mi spokoju, tylko czemu tak szybko padł?
Mogło tak być. Wszystko wskazuje na upalony rezystor bo skoro wiatrak chodzi tylko że na 2 biegu to działa. Miałem tak samo 2 lata temu to mogę porównać. Narazie muszę poczekać na gościa co mi wymieniał rezystor wtedy bo go nie ma. Będzie po niedzieli to pojadę i powie co i jak i wówczas zamówię nowy rezystorek. Oby to był on. Choć jak czytałem temat jednego z forumowiczów to też tak miał, mimo miesieczenego nowego rezystora i też chodził mu 2 bieg. Za jakiś czas samo przeszło - grom wie czemu
[ Dodano: Pią Kwi 25, 2014 18:40 ]
Zastanawia mmnie jedna rzecz. Dziś było 21 stopni na zewnątrz. Włączyłem klimę na 20 stopni i wiatrak wchodził na 2 bieg po czym za kilka sekund się wyłączał i tak w koło. Nastawiłem temp. klimy na 16 stopni i wtedy wiatrak dawał non stop na 2 biegu. O co tu chodzi? Czy tak ma być z tą niższą temp.? Czy może jest coś nie tak z ciśnieneim w układzie i trzeb apojechać nabić ją a nie jest to wina rezystora?
Skoro temp na dworze była porównywalna do nastawionej to klima nie musi chodzić ciągle dla żądanej temp.Jak ustawiles 16 st to klima ma więcej do roboty żeby utrzymać żądaną temp.
Skoro temp na dworze była porównywalna do nastawionej to klima nie musi chodzić ciągle dla żądanej temp.Jak ustawiles 16 st to klima ma więcej do roboty żeby utrzymać żądaną temp.
To zrozumiałe ale wcześniej nawet jakbym na 16 stopni ustawił to nie chodziłoby na 2 biegu tylko non stop na 1. To może rezystor faktycznie, zobaczę.
[ Dodano: Nie Kwi 27, 2014 10:05 ]
Dziś stopni 10 i klima chodziła cały czas na 1 biegu. To ja już nie rozumiem czy to wina układu (mało czynnika) czy wina rezystora? Grom wie z czym najpierw jechać:(
[ Dodano: Pon Kwi 28, 2014 08:21 ]
Jednak pomyłka, jak jest 10 stopni 1 bieg wiatraka wcale nie działa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum