Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Czw Maj 08, 2014 10:46 [MG ZT] Zakup silnika na wymianę - prośba o pomoc
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Witajcie Klubowicze i Sympatycy
Niestety jestem zmuszony kupić silnik do mojego MG ZT-T 190, remont silnika szacunkowo przekracza wartość auta z niesprawnym motorem. Wstępna diagnoza pana Pawła Midowicza wskazuje najprawdopodobniej na uszkodzoną panewkę i nie wiadomo co jeszcze... Do tego test CO2 jest pozytywny co wskazuje na konieczność wymiany oszczelek pod głowicą
Teoretycznie jest kilku sprzedawców na Allegro oferujących silniki od ZT 190, jednak do większości nie miałbym w ogóle zaufania.
Kupowałem od nich pompkę sprzęgła i kolektor z klapkami VIS, obie części były w bardzo dobrym stanie, wysyłka szybka, pomimo kilku niepochlebnych opinii na forum ja miałem bardzo dobre doświadczenia.
Jednak w przypadku silnika kiedy zacząłem drążyć temat zakupu, formy płatności i wysyłki zaczęły się "schody":
- cena z Allegro jest podana tylko w opcji Odbiór osobisty (jestem z Krakowa i nie znam się na silnikach ani nie mam możliwości transportu silnika, pomijając kosmiczne koszty)
- jeśli chce mieć transport, to RS PARTS nie wyśle tego kurierem bo wszystkie firmy kurierskie z jakimi mają umowy, odmawiają transportu silników
- jedyna opcja wysyłki to jakiś ich współpracownik, który bierze za transport 300zł
- jednak jeśli kupię silnik z transportem to tylko WYŁĄCZNIE poza Allegro, bez możliwości licytacji przez Allegro, bo im się "nie opłaca" rachunkowo
- dostanę co prawda kartę gwarancyjną od RS Parts, ale nie dostanę żadnego paragonu do zakupu
- paragon dostanę tylko wtedy jak doliczą mi 23% VAT do ceny 2450zł z Allegro, wtedy wystawią mi też paragon i kartę gwarancyjną
- generalnie pan od RS Parts był miły ale dał mi do zrozumienia, że skoro nie odpowiada mi taka forma zakupu (poza Allegro) to lepiej jak poszukam innej oferty
Po rozmowie odniosłem dziwne wrażenie, że RS Parts zwyczajnie nie chce, żebym przypadkiem miał możliwość ew. skorzystania z prawa konsumenta przy zakupie przez Internet (zwrot do 10 dni), gdyby tylko okazało się że z silnikiem jest coś nie tak.
Kupno silnika to trudna sprawa, bardzo trudna sprawa. Ja kupiłem silnik na swapa, miało być pięknie a wyszło że silnik nie nadawał się. Kupiłem więc drugi i też się nie nadawał. Stracony czas na wysyłki, nerwy, koszty tych wysyłek, długie rozmowy, pakowanie, wysyłanie. Ogólnie trwało to około miesiąca.
W końcu udało się znaleźć rozbitka ze sprawnym silnikiem. Jeździłem po silnik sam prawie 300km w jedną stronę ale widziałem co brałem przynajmniej.
Teraz gdybym był zmuszony wymieniać silnik szukałbym anglika. Motor na przekładkę a co zostanie to bym sprzedawał a jak nie to na złom. Ewentualnie brałbym pod uwagę rozbitka.
Wysyłka takiego silnika to tylko paleta, nie wiem ile waży kv6 ale w przypadku 1.8k cenowo wychodziło około 260zł.
Współczuję konieczności wymiany silnika, nic to przyjemnego.
Co do RS parts, kupowałem u nich kiedyś jakieś pierdółki do eR400 i było spoko jednak na zakup silnika u nich nie zdecydowałem się mimo że cena była kusząca. Z tego co słyszałem to idą na ilość a nie na jakość więc różnie można trafić.
Pozdrawiam Grzegorz i powodzonka życzę.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
na alledrogo inni oferuja wysylke kurierem i daja gwarancje rozruchowa czego uparles sie na tego sprzedawce jak olewa klienta
[ Dodano: Czw Maj 08, 2014 13:04 ]
wysylka z Anglii to 1 funt za 1kg odbiora od sprzedawcy i dostarcza pod wskazany adres tylko kupno uzywki silnika to loteria
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Czw Maj 08, 2014 12:04
Wcale nie jestem zdecydowany na zakup w RS Parts, wręcz zniechęcili mnie do zakupu - drogi transport, brak paragonu, preferowana sprzedaż poza Allegro itp... Szkoda, bo mają silniki z anglików o niskich przebiegach z kompletnych aut.
Dziwi mnie tłumaczenie, że kurierzy nie wożą silników skoro inni oferują za 200zł wysyłkę.
yoonior, nie kupuj od nich silnika. Kupiłem skrzynie automatyczna i do dziś leży w garażu. Była zalana wodą. 2 tygodnie się marzyłem o kasę, aż w końcu powiedziałem, że przyjadę oddać, to się w końcu dogadalismy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
RS parts to oszuści. Opisałem to kiedyś na forum. Kupiłem maskę i zderzak - miały być igła, przyszły w fatalnym stanie. Oczywiście sprzedaż poza allegro. Sprzedawca wszystkiego się wyparł.
RS parts to oszuści. Opisałem to kiedyś na forum. Kupiłem maskę i zderzak - miały być igła, przyszły w fatalnym stanie. Oczywiście sprzedaż poza allegro. Sprzedawca wszystkiego się wyparł.
Dokładnie to samo przechodziłem, też to wszystko opisałem.
A wracając do tematu nie myślałeś o zakupie sprawnego anglika na części? Wyjdzie to więcej niż sam silnik, ale możesz tym autem się przejechać i sprawdzić co i jak, masa części na sprzedaż zostanie, a sam też będziesz miał dobre zaplecze przy naprawie.
Silnik jest jeszcze w kompletnym angliku, auto jeździ i ma dowód v5c, podobno silnik w stanie bez zarzutu. Jeśli potwierdzi się, że do sprzedaży przez Allegro dają paragon i pisemną gwarancję 30 dni, zdecyduje się na ten motor.
Niestety w moim przypadku kupno całego auta nie jest możliwe - za drogo i nie miałbym co zrobić z resztą auta
Sprzedający nie ściemnia, kupno przez Allegro, paragon, jakaś tam pisemna gwarancja, do tego transport za 200zł i płatność przy odbiorze.
Za tydzień dopiero będę mógł coś więcej napisać.
Dziękuje za wszystkie sugestie!
[ [b]Dodano: Sro Maj 21, 2014 14:27 ] UPDATE - 21 Maja
Silnik kupiłem (Allegrowicz doniek_88 http://allegro.pl/show_user.php?uid=5504263), niestety musiałem czekać na niego 10 dni (!), do tego sprzedawca wysłał go z 2-dniowym opóźnieniem mimo obietnic, że będzie wcześniej.
Pomimo zapewnień, że jest to silnik od ZT 190, niestety silnik ma oznaczenia 25K4FM47, co wskazuje że na 100% nie jest to 190KM od ZT, tylko albo zwykły 177KM albo wersja od ZS 180
Co prawda numeru 25K4FM47 nie ma na tej liście, ale znalazłem informacje na forach angielskich plus dane z portali aukcyjnych, że to silnik od ZS 180.
Usiłowałem się dowiedzieć od sprzedającego o VIN auta, ale odpisał "cała karoseria zezłomowana wczoraj", na pytanie o dokumenty V5C, które rzekomo miało to auto, sprzedający odpisał "anglik kategorii C bez dokumentów", czyli auto po szkodzie całkowitej, wcale nie jestem pewien czy nie miał żadnych dokumentów. A w rozmowie telefonicznej twierdził, że auto jeździ.
Teraz mam tylko nikłą nadzieję, że silnik jednak okaże się sprawny, mimo ewidentnych krętactw sprzedającego. Nie chcę bezpodstawnie tego Pana oczerniać, ale na razie nie wygląda to dobrze.
Na razie p. Midowicz z serwisu wyjmuje mój silnik. Już wiem, że chłodniczka olejowa była inna w kupionym motorze. Dopiero po złożeniu pewnie będzie wiadomo jaki stan silnika z przeszczepu. Mam nadzieję, że nie będę zmuszony korzystać z prawa do zwrotu (mam rachunek i silnik kupiony formalnie poprzez Allegro).
Masakra
[ Dodano: Sro Maj 28, 2014 22:12 ] UPDATE 28 maja 2014
Jestem pierwszy dzień po przekładce motoru. Silnik po przekładce odpalił od kopa, żadnych problemów. Kompresja na cylindrach prawidłowa, test na CO2 ujemny, znaczy uszczelki całe.
Na minus
- czuć mniejszą moc, wyraźnie czuć inną charakterystykę pracy - brakuje "drapieżnego pazura" jaki miał poprzedni silnik
Na plus
- jest cichszy, zabawne ale nowy motor robi mniej "ryku", ten prawdziwy ZT był wyraźnie głośniejszy
Spalanie benzyny z krótkiego 50-kilometrowego testu (30km autostrada bardzo spokojnie 120km/h + 20km teren pozamiejski 60-80km/h), wg. komputera 8.8l/100km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum