Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Padł mi dziś jeden żarnik D2S. Wiem, że trzeba wymienić parę i w związku z tym proszę o podpowiedzi jakie żarniki w dobrych cenach warto kupić do oryginalnych lamp? Wolę barwę bardziej białą czyli Np 4300.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 10, 2014 16:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wiadomo philips albo osram. Najwyższa pólka jeśli chodzi o producenta, ale i też najwyższa półka jeśli chodzi o cenę.
Ja osobiście teraz kupiłem żarniki firmy Bosma 90 zł za szt. Zobaczymy jak długo posłużą.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
zedziczek znaczy co powinno być napisane na opakowaniu żeby były legalne? Miałem opakowanie od żarówek i od tego w łapie i były dokładnie te same oznaczenia mało tego napisali że te ledy dają dokładnie tyle światła co zwykła żarówka więc nie sądzę że coś jest nie tak z homologacją.
rafalmis1 a szwagier miał takie same 1,5 roku w aucie i działały bez zmian a ja na palnikach HID tej firmy przejeździłem 2,5 roku i nadal działają.
to jest 10 razy droższe!! to nawet jak bym zmieniał co roku palnik na nowy to pewnikiem nie wydam tyle co ty na xenon, twoje Philipsy zapewne tez nie wytrzymają 10 lat, ba nie wytrzymają 5lat bo nie słyszałem żeby komuś tyle ksenon wytrzymał przy przebiegach rzędu 20kkm na rok.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Sknerko w zasadzie nie powinno być problemów, natomiast nadgorliwy diagnosta czy też policjant może się doczepić ponieważ homologacja udzielana jest na całą lampę wraz z źródłem światła, a tutaj źródło zmienione na LED.
jakieś 2 zwykłe żarówki postojowe w schowku nie zawadzą na szybką podmiankę
longer86, zawsze wożę żarówki, przegląd wiesz gdzie robię u sąsiada hihi i już robiłem, nawet pytałem o to czy wsio ok z lampami i jedynie poprawił ustawienie bo za wysoko świeciły. Nie będę się spierał ale o ile dobrze pamiętam, to czy to led emituje czy żarnik nie ma znaczenia, znaczenie ma ilość światła emitowana i barwa. Poza tym w czym miało by przeszkadzać? chyba nie wyobraźcie sobie że kogoś te postojowe oślepią? światła dają tyle samo jak zwykłe i tyle.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
heh w tym roku spróbowałem przeglądu u siebie bo termin gonił i się udało ale wiem u kogo... jak najbardziej zaprzyjaźniona stacja diagnostyczna żarówek się nie czepiam, gdybym miał xenony to też bym szukał białej alternatywy do zwykłych żarówek, ale nie o tym temat
dyskutować to możesz tu z nami na forum, na drodze będzie "krótka piłka" pojazd nie był wyposażony w takie żarówki orginalnie plus twoja wymówka jest śmieszna bo inni nie będą widzieli też nic złego w innych żarówkachi i będą cały rok święta z choinką przepisy są generalizowane i nie mają wyjątków dla postojowych lub dla odmiennej opini kierowcy, żarówka ma mieć atest już tak jest ten świat stworzony nie nam ocenianie kto ma w tym interes, po za tym postojowe które pokazałeś to mają standard wypocin nastolatka z zajęć praktycznych
co do moich żarników to jak mówie chodziło mi o wygląd a orginalne mają 8 lat i jako zapas trzymam bo nowe robią tak żeby za długo nie działały w PL używam drl więc xenonów używam rzadko
Znaczy się nadal nic nie napisałeś gdzie jest na opakowaniu homologacja bo być powinna i tyle. Ja się nie będę z nikim kłócił o żarówki, jak mi będzie chciał zabrać dowód to zabierze a ja pojadę na przegląd i go odbiorę i tyle. Policjant nie jest od ustalania homologacji żarówki tylko diagnosta, a jak mam przegląd to teoretycznie nie ma podstaw do zabrania dowodu może jedynie wysłac na ponowne badanie diagnostyczne. W PL nie ma jeszcze obowiązku wożenia dokumentu potwierdzającego homologację każdej pierdoły w aucie. Oczywistym jest że jak włożysz HID w zwykłą lampę to ci zabiorą dowód bo HID daje więcej światła i choćby był idealnie wyregulowany nie oślepiał itp. to na oko widać że jest to przeróbka. a to jest zwykły zamiennik żarówki W5W
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
"Należy zaznaczyć, że wszystkie wymienne żarówki używane jako oświetlenie zewnętrzne pojazdów muszą spełniać warunki zawarte w regulaminie europejskim 37 (R37) ECE (Europejskiego Komitetu Elektrotechnicznego). Wszystkie rodzaje światła (reflektorowe, sygnalizacyjne i żarówki), które posiadają homologację ECE są oznaczone znakiem E (E1, E2, ...) oznaczając kraj, w którym żarówka jest dopuszczona do stosowania. Żarówki posiadają ponadto numer certyfikatu homologacji, np. E1 - 2AB. Żarówki wymienne, które nie mają homologacji nie są dopuszczone do stosowania w reflektorach samochodowych w normalnym ruchu drogowym. Zamontowanie tych żarówek w ostateczności może skutkować zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego podczas kontroli drogowej przez policjantów oraz niedopuszczeniem do ruchu przez uprawnionego diagnostę podczas przeprowadzanego okresowego badania technicznego pojazdu. "
przepis przepisem.... ile razy spotkałeś się z diagnostą czy policjantem który zechciał pofatygować się i wyciągnąć żarówkę żeby sprawdzić czy ma homologację?
Panowie, ale ja pytałem o żarniki do oryginalnych lamp, a nie o żarówki ledowe i czy trzeba z homologacją czy nie. Swoją drogą jeśli żarówka ledowa posiada homologację do stosowania w danym rodzaju lampy to można ją stosować i tyle. Jeśli chodzi o xenony to nie możemy ich wkładać do lamp przeznaczonych do innych typów żarówek. Żarniki xenonowe mają homologację tylko do stosowania w lampach xenonowych. Każdy robi wszelkie zmiany na własne ryzyko i odpowiedzialność i nie ma co dorabiać do tego większych ideologi. Tak samo jest z przyciemnianiem kloszy reflektorów i szyb bocznych przednich. Przepisy regulują do dokładnie. Jak ktoś to zrobi to jego sprawa i jego problem. Teraz może jednak ktoś napisze coś jeszcze w temacie. Coraz bardziej po przeczytaniu wypowiedzi w sieci, skłaniam się do żarników GE. Można kupić je za około 100zł. Miał ktoś z Was z nimi jakieś doświadczenia?
Ricardus, Jeżeli palnik jest typu d2s to musi spełniać wymogi homologacji inaczej nie może być tym symbolem oznaczony. ja polecam tamte palniki bo miałem z nimi do czynienia u szwagra a w swoim jeździłem na HIDach tej firmy czyli różnica tylko w oprawce mocującej.
Kolega zedziczek chyba nigdy nie widział żarówki W5W bo ja się jeszcze nie spotkałem z taką co ma na bańce oznaczenia jakieś wszystkie dotychczasowe były czystą szklana bańką. teraz mam w aucie w blistrze zwykłe W5W i na tekturce jest oznaczenie E i jeszcze tam coś i dokładnie te same oznaczenia miałem na ledowych ale tekturkę wywaliłem do kosza po zamontowaniu na pojeździe i jak zamontuję żarówki zwykle bez oznaczeń na bańce w którymś z moich aut to również wyrzucę tekturkę potwierdzająca ich homologacje do kosza.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Sro Cze 11, 2014 14:04
Ricardus napisał/a:
Teraz może jednak ktoś napisze coś jeszcze w temacie. Coraz bardziej po przeczytaniu wypowiedzi w sieci, skłaniam się do żarników GE. Można kupić je za około 100zł. Miał ktoś z Was z nimi jakieś doświadczenia?
Ja mam takie żarniki GE.
Niestety żałuję, że je kupiłem - o ile świecą bezproblemowo, mają ładną ciepłą "naturalną" barwę światła, były rzeczywiście tanie i nie są chińskimi podróbkami - o tyle moc światła nie jest dla mnie satysfakcjonująca. Pisałem nawet w tej sprawie do sklepu - podobno rzeczywiście nie są mistrzami jasności...
Osobiście jeśli miałbym jeszcze raz kupować, dopłaciłbym za żarniki D2S Osrama, np. Nightbreaker. Philipsy wg. wszelkich informacji na forach są masowo podrabiane i większość atrakcyjnych ofert na Allegro to podobno słabej jakości podróbki.
Jeśli chodzi o barwę to wg. mnie lepiej wybrać "cieplejsze" żarniki, raczej 4300K niż niebieskie 5000K.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum