Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ciągle padający akumulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ciągle padający akumulator
Autor Wiadomość
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 11, 2014 21:19   

Sprawa się rozwinęła:
najpierw akumulator się rozładowywał po jakimś czasie (ok 2 tygodnie), potem co 2-3 dni musiałem ładować. Teraz miałem sytuację że odpaliłem auto, przeparkowałem i przy próbie odpalenia za 10min, już auto nie opaliło.

W tej chwili jest tak że akumulator ładuję do maxa, wsadzam, przekręcam kluczyk i :
auto zaczyna odpalać i po 1-2 sekundach próby jest "cykanie". Kolejne próby to już tylko cykanie.

Przeszedłem się do dwóch mechaników, jeden mówi że padł rozrusznik, drugi że akumulator padnięty jest. Aku jest 2 letni i był sprawdzany, 75% możliwości ładowania o ile dobrze pamiętam. Ponoć to nie przeszkadza, bo może być jakaś wada fabryczna.

Mieliście taki przypadek? Nie wiem czy szukać gwarancji do aku i pozbywać się go na jakiś czas, czy kombinować lawetę i lecieć do mechanika.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 11, 2014 21:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Cze 16, 2014 15:36   

up
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Cze 16, 2014 16:06   

Bulway po 1 zaopatrz sie w miernik... 30zł w każdym sklepie elektronicznym albo w jakimś markiecie,później go podłącz między kleme akumulatora + a przewód z auta i zmierz na zgaszonym aucie ile amper Ci auto pobiera,nie pamiętam teraz ale coś koło 0,05 A powinno być jeśli nie to niech ktoś poprawi,napisz co Ci wyszło i bedziemy myśleć dalej,może być tak że masz faktycznie małego złodzieja ale jak aku Ci rozładowywał do zera to aku Ci szlak trafił i teraz masz taki cyrk
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 16, 2014 18:59   

Sprawdziłbym jeszcze alternator, konkretnie zestaw diodowy. W innym temacie opisałem przypadek, z którym się obecnie mierzę.

Okazało się, że alternator jest w stanie, że bardziej niż naprawa opłaca się kupić inny. Na włączonym silniku dawał zbyt wysokie i nie do końca wyprostowane napięcie. Na wyłączonym... pobierał prąd i potrafił rozładować aku w ciągu jednej nocy. Myślałem, że aku poszedł się bujać po tym przeładowaniu, więc, żeby na drugi dzień mieć na dojazd do elektryka włożyłem drugi aku a tamten pod prostownik. Dzisiaj rano idę do garażu - poprzedni aku naładowany ładnie, a ten co go wczoraj włożyłem (i miał wtedy 12.4V), teraz ma 5V. Elektryk wyjął i rozebrał altka i stwierdził, że to on ma winę. Więc teraz szukam alternatora.

Może zatem u Ciebie jest podobnie, tylko objawy wolniej postępują. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 17, 2014 03:34   

Albo masz emulator zmieniarki

[ Dodano: Wto Cze 17, 2014 04:34 ]
Lub nawigacje fabryczną
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 17, 2014 08:25   

odepnij alternator - 1 gruby kabel i sprawdź jak odpala bez niego. Watpie zeby to on tak szybko rozładował aku - jesli by tyle prądu pobierał w stanie spoczynku to podczas podpinania klem mocno by ci zaiskrzyło

[ Dodano: Wto Cze 17, 2014 09:25 ]
Co do sprawdzania poboru pradu -zaraz po podłączeniu miernika będzie pobierał więcej prądu, dopiero po chyba paru min spada do prawie 0A.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 18, 2014 19:44   

dawidd napisał/a:

Co do sprawdzania poboru pradu -zaraz po podłączeniu miernika będzie pobierał więcej prądu, dopiero po chyba paru min spada do prawie 0A.

O ile dobrze pamiętam, to ktoś w podobnym temacie, pisał, że dopiero po ok. 15 minutach pobór prądu się ustabilizował.
_________________
rover forever
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Cze 28, 2014 18:24   

Sprawa rozwiązana, dzięki za wpisy.

Powodem rozładowywania było webasto. Bez niego pobór mocy ok 0.9, z podłączonym webasto 2.5 - 3.0 co rozladowywało akumulator. Dodatkowo utrudniał fakt że akumulator też walnięty. (4 miesiące po gwarancji - życie).

raz jeszcze dzięki!
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 03, 2014 16:21   

Mnie też spotkała przykra niespodzianka związana z rozładowanym akumulatorem Bosch Silver S5 74ah 750A (czas użytkowania 2 lata 4 miesiące), auto stało zaparkowane pod blokiem przez 12 dni (urlop), po powrocie gdy chciałem je otworzyć ZONK - brak reakcji. Podniosłem maskę sprawdziłem miernikiem i okazało się że aq daje napięcie 5,25V ?! Przed urlopem nie było żadnych poważniejszych problemów (był jeden ale o tym za chwilę). Zabrałem aq do domu ładowałem najpierw 4h swoim prostownikiem (z marketu) ale prąd ładowania był na poziomie 6-7V. Pożyczyłem inny prostownik (także marketowy) i ładowałem przez 16h ale tu z kolei sytuacja wyglądała tak że ładowanie było na poziomie 11,5V, prostownik pokazywał 1/3 skali amperażu po czym po 10-15 min wskazywał już FULL, wystarczyło na 1 min wyłączyć ładowanie i ponownie pokazywał 1/3 i tak w kółko. Po 16h naładował się do 11,4V po podpięciu do ałta tylko zacykało i napięcie spadło do 10,9V. Po kolejnych 12h ładowania na profesjonalnym prostowniku u mechanika aq naładował się do 12,7V (mechanik stwierdził po świeceniu diód że aq jest zepsuty). Auto odpaliło, pojechałem do pracy i obecnie po 10h komputer w pozycji 9 pokazuje 12,6V. Ładowanie na biegu jałowym oraz podczas jazdy:

1. na zimnym silniku wg komputera to 14,2-14,5V wg miernik (bieg jałowy) to 14,59 - 14,65V - chyba za dużo ?!
2. na rozgrzanym silniku wg komputera to 13,3-13,9V wg miernik (bieg jałowy) to 14,01 - 14,03V

Którym wskazaniom wierzyć ? Miernik do najtańszych nie należał ale tez to żaden wypas (kosztował ok 40pln).

No i zasadnicze pytania:

1. Co mogło spowodować rozładowanie aq do 5,25V w tak krótkim czasie ?
2. Czy należy uznać że aq jest do wymiany ?
3. Może da się go jakoś sensownie przetestować ?

Dodam jeszcze:

1. Jak podłączyłem klemy po pierwszym ładowaniu (do 11.4V) to od razu zaczął wyć alarm, po podpięciu za drugim razem (12,7V) alarm się nie zaktywizował. Czy to świadczy o tym że w czasie mojego urlopu alarm naprzał aż do rozładowania akumulatora ?

2. Jakiś czas temu gdy osuszałem auto (demontaż podłogi) udało mi się zrobić spore zwarcie, aq rozładował się do ok 7V, padły 4 bezpieczniki w prostowniku zanim doszedłem do tego gdzie leży przyczyna zwarcia. Ale wtedy akumulator udało się podładować w ok 4-5h tak by auto odpaliło. Od tamtego momentu do przedwczoraj nie było żadnych problemów.

3. Od kilku miesięcy wskazania temp zewnętrznej w moim aucie to losowe wartości z przedziału od -30 do +31 :)

4. Dzień przed wyjazdem w miejsce żarówek postojowych wsadziłem LEDy takie jakie się pakuje do oświetlenia kabiny, fajnie świeciły, komp nie pokazywał przepalonej żarówki, uznałem że wszystko jest OK.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Rozrusznik ciągle kręci
sash997 Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Sty 17, 2011 20:27
sash997
Brak nowych postów [R75] Ciągle świecąca się kontrolka ESP
MariuszK Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Wrz 07, 2016 09:16
MariuszK
Brak nowych postów [MG ZTT 190] ciągle świecące światła stop
slaweczek1977 Rover serii 75, MG ZT 25 Sob Mar 31, 2018 13:06
slaweczek1977
Brak nowych postów [75] Układ wysprzęglania - ciągle zapowietrza
emerka Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Gru 08, 2014 15:44
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Paląca się ciągle kontrola trakcji
delrobek Rover serii 75, MG ZT 22 Wto Paź 28, 2014 08:46
delrobek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink