Wysłany: Pon Sie 05, 2013 18:34 [r416] brak mocy, słabo się zbiera
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam. Coś dolega mojemu roverkowi tylko nie wiem co a objawia się to tym że ma słabe kopyto jak na silnik 1,6 idzie jak 1,4 . Nie wiem od czego zacząć sprawdzanie co mu jest?. Dzisiaj zauważyłem że podczas ruszania końcowym tłumikiem na boki słychać jakby coś w nim goniło bo tak szumi w środku, ale myślę jeszcze że może rozrząd coś jest przestawiony bo świece nie są brązowe tylko jakby bardziej czarne no chyba że jest luz na kole pasowym i zapłon jest przestawiony tylko jak to sprawdzić samemu bez rozkręcania wszystkiego czy jest w ogóle taka możliwość?. Obstawiam również zapchany katalizator. Objawy jakie jeszcze zauważyłem to: brak mocy jak przyjdzie jakaś górka czy wzniesienie to prędkość strasznie spada i jeszcze dla porównania to ojciec ma megane 1.6 i ona wylatuje pod górę na 3 biegu i jeszcze przyśpiesza a moim roverku wyje silnik jakby chciał a nie mógł i ledwie pod nią wyjedzie na 3-rójce i jeszcze zwalnia macie może jakieś jeszcze pomysły? Ojcu meganka tak szła jak mój rover gdy miał zatkany katalizator że w ogóle spaliny nie wylatywały a po wywaleniu katalizatora to jest rakieta nie to co mój nie wiem czy też mam zatkany wydech czy co liczę na jakieś konkretne podpowiedzi co ewentualnie sprawdzić i co zrobić. Z góry wielkie dzięki
Zapomniałem jeszcze dodać że roverek ma sekwencje jednak nie ma różnicy czy idzie na gazie czy na benzynie
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 05, 2013 18:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Do sprawdzenia na początek - filtr powietrza, filtry paliwa-gazu, swiece i kable oraz kopułka z palcem - kiedy byly wymieniane? Sprzęgło sie nie ślizga? Rozrząd można sprawdzić rozkręcając osłony, ale wątpię żeby był przestawiony - pewnie być w ogolę nie jeździł i mial problem z zapalaniem. Sprawdz dolot powietrza czy nie jest czyms przytkany, czy masz kratke na poczatku rury ktora ma zapobec dostaniu sie wiekszych zanieczyszczeń do środka. Możesz tez sprawdzić czujnik czisnienia powietrza - jest kolo kompa albo w kompie, nie pamietam oraz wężyki które łącza go z kolektorem
świece były wymieniane rok temu, kable zapłonowe nie wiem bo jak go kupiłem rok 2 lata temu to jeszcze nie wymieniałem i szczerze się przyznam ze raz mnie jeden popieścił ten co idzie od cewki zapłonowej to kopułki i zauważyłem że rano jak odpale to silnik nie pracuje równo. Kopułki również nie wymieniałem odkąd mam roverka. Filtr paliwa wymieniony pół roku temu, jak i również gazu. Aha i dodam jeszcze że właśnie dzisiaj wywaliłem katalizator i zamontowałem strumienicę no i dalej kicha dalej tak samo chodzi wiec wydech odpada
yhy ok dzięki części juz zamówione koszt ok. 200zł
[ Dodano: Pon Sie 19, 2013 20:31 ]
części już wymienione i prawie że nic nie jest lepiej tyle tylko że nie ma dziury na gazie podczas gwałtownego dodania gazu oraz że silnik pracuje równiutko nawet gdy jest zimny. Jakieś jeszcze pomysły? może są luzy na kole pasowym? tylko w jaki sposób to sprawdzić?
w żaden sposób tego nie sprawdzałem po prostu to czuję bo jak wsiądę do megane 1.6 to idzie jak burza pod górę jeszcze przyspiesza a mój rover pod tą samą górkę albo słabnie ale idzie cały czas tak samo i w ogóle w megane to czuć kopyto pod nogą a mój to tak przyspiesza bo przyspiesza ale jakby się mu nie chciało albo nie mógł
porównanie do innego auto to żadne porównanie, nie wiem jaki maganka ma moment, ale był tez ze zmienna faza rozrządu i z taka sie nie nascigasz - zawsze cie odstawi pomimo ze motor tej samej pojemności
Żeby szukac ewentualnej usterki musial bys sprawdzić na hamowni ze auto ma np 80km zamiast serii - wtedy można by myśleć czy układ paliwowy sprawny dolot powietrza, kompresja itd - inaczej możesz miec wszystko ok, a będziesz szukał dziury w całym. Ewentualnie poszukaj kogoś kto ma R z taki motorem jak twój i się nim przejedz
Witam. Ponownie mam jeszcze jedno pytanie czy jest jakaś możliwość sprawdzenia po numerze silnika lub jakiś inny sposób na sprawdzenie czy ktoś przypadkiem nie wsadził do mojego rovera kiedyś silnika 1,4? bo naprawdę coś mi się wydaje nie tak bo jeszcze jechałem dzisiaj megane Igeneracji z 1999r. z motorem 1.4 95km i też lepiej idzie niż mój. i tak myśle że może mam inny motor wsadzony niż powinienem mieć. Tylko nie wiem jak to sprawdzić
a mam jeszcze takie pytanko bo wczoraj mi się przestawił rozrząd bo pasek był zbyt luźny i musiałem go ustawić na nowo i ustawiałem tak że koła wałków te górne ustawiłem na znaki a nie mogłem zobaczyć tego dolnego znaku bo nie miałem odkręconej dolnej obudowy rozrządu więc wykręciłem i ustawiłem wszystkie tłoki na równo 1 i 2 cylindra nie zwracając w ogóle uwagi na to dolne kółko żeby się zgadzało z odlewem na silniku. No i nie wiem czy tak może być? autko chodzi normalnie pali i wszystko bez problemu tylko że no jest dalej słabe takie jak było chyba że mi się tak tylko wydaje no ale jechałem wczoraj tą megane 1.4 to lepiej chodzi jak mój roverek.
Jak najbardziej może byc w ten sposób ustawione, bardzo pomocna metoda, gdy klin na mały kółku jest wyrobiony. Na kole pasowym też jest taki mały rowek, który powinien sie zgadzać ze znakiem na obudowie.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Yhy Ok wielkie dzięki a powiedzcie mi jeszcze jak mam naciągnąć pasek bo naciągnąłem na full napinacz jak tylko się dało i teraz jak się troszkę silnik zagrzeje to coś zaczyna gwizdać jakby jakaś turbina czy coś i podejrzewam że to rolka napinacza. Czy jest jakiś sposób jak ustawić żeby pasek nie był za luźny i żeby znowu mi rozrząd nie przeskoczył
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum