Forum Klubu ROVERki.pl :: [r416] brak mocy, słabo się zbiera
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r416] brak mocy, słabo się zbiera
Autor Wiadomość
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 05, 2013 18:34   [r416] brak mocy, słabo się zbiera
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam. Coś dolega mojemu roverkowi :( tylko nie wiem co a objawia się to tym że ma słabe kopyto :/ jak na silnik 1,6 idzie jak 1,4 :( . Nie wiem od czego zacząć sprawdzanie co mu jest?. Dzisiaj zauważyłem że podczas ruszania końcowym tłumikiem na boki słychać jakby coś w nim goniło bo tak szumi w środku, ale myślę jeszcze że może rozrząd coś jest przestawiony bo świece nie są brązowe tylko jakby bardziej czarne no chyba że jest luz na kole pasowym i zapłon jest przestawiony :( tylko jak to sprawdzić samemu bez rozkręcania wszystkiego :( czy jest w ogóle taka możliwość?. Obstawiam również zapchany katalizator. Objawy jakie jeszcze zauważyłem to: brak mocy jak przyjdzie jakaś górka czy wzniesienie to prędkość strasznie spada i jeszcze dla porównania to ojciec ma megane 1.6 i ona wylatuje pod górę na 3 biegu i jeszcze przyśpiesza a moim roverku wyje silnik jakby chciał a nie mógł i ledwie pod nią wyjedzie na 3-rójce i jeszcze zwalnia :( macie może jakieś jeszcze pomysły? Ojcu meganka tak szła jak mój rover gdy miał zatkany katalizator że w ogóle spaliny nie wylatywały a po wywaleniu katalizatora to jest rakieta nie to co mój :( nie wiem czy też mam zatkany wydech czy co ;/ ;/ ;/ liczę na jakieś konkretne podpowiedzi co ewentualnie sprawdzić i co zrobić. Z góry wielkie dzięki ;)

Zapomniałem jeszcze dodać że roverek ma sekwencje jednak nie ma różnicy czy idzie na gazie czy na benzynie
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 05, 2013 18:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sie 05, 2013 20:21   

Do sprawdzenia na początek - filtr powietrza, filtry paliwa-gazu, swiece i kable oraz kopułka z palcem - kiedy byly wymieniane? Sprzęgło sie nie ślizga? Rozrząd można sprawdzić rozkręcając osłony, ale wątpię żeby był przestawiony - pewnie być w ogolę nie jeździł i mial problem z zapalaniem. Sprawdz dolot powietrza czy nie jest czyms przytkany, czy masz kratke na poczatku rury ktora ma zapobec dostaniu sie wiekszych zanieczyszczeń do środka. Możesz tez sprawdzić czujnik czisnienia powietrza - jest kolo kompa albo w kompie, nie pamietam oraz wężyki które łącza go z kolektorem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 16, 2013 20:57   

świece były wymieniane rok temu, kable zapłonowe nie wiem bo jak go kupiłem rok 2 lata temu to jeszcze nie wymieniałem i szczerze się przyznam ze raz mnie jeden popieścił ten co idzie od cewki zapłonowej to kopułki i zauważyłem że rano jak odpale to silnik nie pracuje równo. Kopułki również nie wymieniałem odkąd mam roverka. Filtr paliwa wymieniony pół roku temu, jak i również gazu. Aha i dodam jeszcze że właśnie dzisiaj wywaliłem katalizator i zamontowałem strumienicę no i dalej kicha dalej tak samo chodzi wiec wydech odpada ;/
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sie 17, 2013 07:43   

kable i kopulka z palcem obowiazkowo do wymiany - to nie sa elementy "wieczne"
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 17, 2013 07:50   

i to może być przyczyna że aż tak słabo idzie do przodu jak silnik 1.4?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sie 17, 2013 15:48   

Nie dam ci na to gwarancji ze 100% to to ale ma to b duzy wpływ na prace i moc silnika
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 19, 2013 19:31   

yhy ok dzięki części juz zamówione koszt ok. 200zł :)

[ Dodano: Pon Sie 19, 2013 20:31 ]
części już wymienione i prawie że nic nie jest lepiej tyle tylko że nie ma dziury na gazie podczas gwałtownego dodania gazu oraz że silnik pracuje równiutko nawet gdy jest zimny. Jakieś jeszcze pomysły? może są luzy na kole pasowym? tylko w jaki sposób to sprawdzić?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Sie 20, 2013 21:25   

sprawdź kompresje. Skad wiesz ze auto jest słabe? Jakos to sprawdziłeś (hamownia) czy tak sie tylko wydaje?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 21, 2013 18:08   

w żaden sposób tego nie sprawdzałem po prostu to czuję bo jak wsiądę do megane 1.6 to idzie jak burza pod górę jeszcze przyspiesza a mój rover pod tą samą górkę albo słabnie ale idzie cały czas tak samo i w ogóle w megane to czuć kopyto pod nogą a mój to tak przyspiesza bo przyspiesza ale jakby się mu nie chciało albo nie mógł
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sie 22, 2013 08:41   

porównanie do innego auto to żadne porównanie, nie wiem jaki maganka ma moment, ale był tez ze zmienna faza rozrządu i z taka sie nie nascigasz - zawsze cie odstawi pomimo ze motor tej samej pojemności
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 22, 2013 19:34   

yhy to nie wiedziałem
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sie 22, 2013 19:56   

Żeby szukac ewentualnej usterki musial bys sprawdzić na hamowni ze auto ma np 80km zamiast serii - wtedy można by myśleć czy układ paliwowy sprawny dolot powietrza, kompresja itd - inaczej możesz miec wszystko ok, a będziesz szukał dziury w całym. Ewentualnie poszukaj kogoś kto ma R z taki motorem jak twój i się nim przejedz
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 27, 2014 20:15   

Witam. Ponownie mam jeszcze jedno pytanie czy jest jakaś możliwość sprawdzenia po numerze silnika lub jakiś inny sposób na sprawdzenie czy ktoś przypadkiem nie wsadził do mojego rovera kiedyś silnika 1,4? bo naprawdę coś mi się wydaje nie tak bo jeszcze jechałem dzisiaj megane Igeneracji z 1999r. z motorem 1.4 95km i też lepiej idzie niż mój. i tak myśle że może mam inny motor wsadzony niż powinienem mieć. Tylko nie wiem jak to sprawdzić ;/
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Cze 27, 2014 23:47   

pierwsze dwie cyfry numeru silnika to pojemność. Jakbyś raczył poszukać to byś wiedział.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 08:08   

a mam jeszcze takie pytanko bo wczoraj mi się przestawił rozrząd bo pasek był zbyt luźny ;/ i musiałem go ustawić na nowo i ustawiałem tak że koła wałków te górne ustawiłem na znaki a nie mogłem zobaczyć tego dolnego znaku bo nie miałem odkręconej dolnej obudowy rozrządu więc wykręciłem i ustawiłem wszystkie tłoki na równo 1 i 2 cylindra nie zwracając w ogóle uwagi na to dolne kółko żeby się zgadzało z odlewem na silniku. No i nie wiem czy tak może być? autko chodzi normalnie pali i wszystko bez problemu ;) tylko że no jest dalej słabe takie jak było chyba że mi się tak tylko wydaje no ale jechałem wczoraj tą megane 1.4 to lepiej chodzi jak mój roverek.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 08:15   

grzegorz1652, prowizorki nie ma co odstawiać, ściągnij osłony i ustaw wszystko na znaki, skoro są to po coś są ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sob Cze 28, 2014 12:53   

Jak najbardziej może byc w ten sposób ustawione, bardzo pomocna metoda, gdy klin na mały kółku jest wyrobiony. Na kole pasowym też jest taki mały rowek, który powinien sie zgadzać ze znakiem na obudowie.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 30, 2014 18:43   

Yhy Ok wielkie dzięki a powiedzcie mi jeszcze jak mam naciągnąć pasek bo naciągnąłem na full napinacz jak tylko się dało i teraz jak się troszkę silnik zagrzeje to coś zaczyna gwizdać jakby jakaś turbina czy coś i podejrzewam że to rolka napinacza. Czy jest jakiś sposób jak ustawić żeby pasek nie był za luźny i żeby znowu mi rozrząd nie przeskoczył ;/
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Cze 30, 2014 21:08   

pasek ma sie dac obrucic o 90stopni miedzy 2 najdalszymi kolami. Jak naciągnąłeś na maxa to ino czekać az strzel
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Lip 01, 2014 08:44   

Za mocno napięty i bardziej obciążone łożysko rolki zaczyna hałasować. Popuść mu deczko ;)
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 1,8] Słabo przyspiesza, brak mu mocy.
sasza Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Mar 29, 2012 22:08
sasza
Brak nowych postów [R416] Brak mocy? Czy co?
piotrek821 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Gru 27, 2007 03:56
piotrek821
Brak nowych postów [R416] Brak mocy
Rady Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lut 10, 2009 16:59
Rady
Brak nowych postów [R416] Stag 300 - brak mocy
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Wrz 19, 2008 10:41
piter34
Brak nowych postów [R416] Szarpanie,brak mocy.
Pawel_416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lis 28, 2013 13:48
Pawel_416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink