Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T 190] brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T 190] brak mocy
Autor Wiadomość
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 27, 2014 13:10   

Kozik napisał/a:
Ustawialiśmy na znaki

znaki są na małych paskach i to jeszcze jeden wewnątrz, którego zupełnie nie widać, dopiero jak się koło zdemontuję. Na dużym nie ma, chyba że wcześniej sobie jakieś namalowałeś
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 27, 2014 13:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Sro Maj 28, 2014 21:01   

Jestem pierwszy dzień po przekładce motoru (stary silnik ZT 190KM -> nowy zwykły 2.5 177KM), mogę się podzielić wrażeniami, nie teorią ;)) .

Wymiana obejmowała tylko blok silnika, cały osprzęt, komputer, kolektor z visami - wszystko sprawne z mojego starego silnika. Przebieg starego 190 tys. km, przekładanego podobno 78 tys. mil.

Na minus
- czuć mniejszą moc, wyraźnie czuć inną charakterystykę pracy - brakuje "drapieżnego pazura" jaki miał poprzedni silnik

Na plus
- jest cichszy, zabawne ale nowy motor robi mniej "ryku", ten prawdziwy ZT był wyraźnie głośniejszy

Spalanie benzyny z krótkiego 50-kilometrowego testu (30km autostrada bardzo spokojnie 120km/h + 20km teren pozamiejski 60-80km/h), wg. komputera 8.8l/100km.



Więcej opisu w tym wątku
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=94279
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 29, 2014 11:44   

Rozkminiamy różnice między motorami a w przyklejonym wątku znalazłem to: http://www.the75andztclub...58&postcount=12
i wynika, że wewnątrz silnika jest tylko inny wałek ssący, pozostałe zmiany to szerszy dolot i wydech i zmieniona chłodnica oleju jak dobrze zrozumiałem, plus inny tłumik końcowy.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 29, 2014 12:02   

Markzo napisał/a:
Na pewno inny jest soft Do czego zmierzam, pisanie o tak daleko posuniętych zmianach:
SeniorA napisał/a:
wałki , dolot, soft , blok ( chłodzenie zwększone o 20%)

jest troche niepowazne,
a jak widać jest dokładnie tak jak napisałem + wydech.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 29, 2014 19:07   

To coś źle rozumiesz bo cechą wspólną 180 i 190 jest o 20 procent większa powierzchnia wlotu chłodzenia w stosunku do 150/160 a nie zmiana w bloku silnika. a my rozmawiamy o różnicy miedzy 180 a 190.

[ Dodano: Czw Maj 29, 2014 20:07 ]
Jeszcze raz przejrzałem ten angielski opis modyfikacji V6 i na moje, to jak się zmienia motor w ZT190 i wkłada V6 z R75 to jak wymienisz ssący wałek rozrządu i zostawisz wszystko resztę z 190 to moc powinna być identyczna bo różnice między 75 a ZT są tylko w wałku rozrządu (wałek ssący , wydechowe są te same) chłodzenie jest identyczne we wszystkich 2,5 , dolot różni się w 190 od pozostałych i wydech też ale przy wymianie zostaje przecież i sadzę, że sam wałek daje jedynie kilka koni. Dlatego jakoś nie bardzo wierzę koledze yoonior że jego dupochamownia wykrywa różnicę w silnikach. Jeżeli jest tak wyczulony, to pad VIS balance powinien odczuwać jak by mu 1,8 wsadzili a nie sądzę by to wyłapywał bez kompa i dłuższej obserwacji zachowania auta.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Pią Maj 30, 2014 12:13   

sknerko napisał/a:
Dlatego jakoś nie bardzo wierzę koledze yoonior że jego dupochamownia wykrywa różnicę w silnikach. Jeżeli jest tak wyczulony, to pad VIS balance powinien odczuwać jak by mu 1,8 wsadzili a nie sądzę by to wyłapywał bez kompa i dłuższej obserwacji zachowania auta.


Nie musisz mi wierzyć.
Przed wymianą silnika zrobiłem swoim autem ~60 tys. km, wiem jak reagowało na gaz wcześniej a jak teraz. Bo główna różnica, to reakcja na gaz (plus mniejszy hałas po przekładce). Nawet jeśli na hamowni wyszłoby, że oba silniki miały zbliżoną moc - po zmianie silnika jest łagodniejszy.

p.s. To samo zresztą powiedział mój mechanik, zna moje auto, jeździł nim wcześniej. Sam zresztą ma ZT 190 tylko sedana.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 30, 2014 12:42   

wrażenie takie daje zmiana głośności auta, cichsze auta sprawiają właśnie wrażenie "wolniejszych" i chodzi mi oto ze nawet jeżeli jest faktycznie nieco słabszy to nie ma szans żebyś wyczuł to jednoznacznie. To nie jest przytyk do Ciebie tylko tak właśnie jest ze zmianami o kilka KM +/-, że większe wrażenie daje zmiana dźwięku niż zmiana mocy. Markzo tez kiedyś pisał, że ma auto mocniejsze po jakimś modzie a było głośniejsze i wyszło na hamowni, że stracił dość dużo mocy. Ja jeżdżę bardzo dużo bo rocznie jednym autem 40-45kkm i drugim ok. 10kkm i wykrywam różnice mocy jak np w Freelu jeździłem bez rezonatora ale to jest zmiana o 15-20KM. VIS balnce trafiony w moim wykrywam dopiero po kilku dniach jeżdżenia tym autem i tak nie jestem pewien czy to faktycznie on a zepsuł mi się 3 razy i jest to dużo większa zmiana jak kilka koni. Twoje odczucie może tłumaczyć jedynie że ten silnik nie trzyma mocno mocy.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Pią Maj 30, 2014 12:47   

sknerko napisał/a:
wrażenie takie daje zmiana głośności auta, cichsze auta sprawiają właśnie wrażenie "wolniejszych" i chodzi mi oto ze nawet jeżeli jest faktycznie nieco słabszy to nie ma szans żebyś wyczuł to jednoznacznie.


Litości... :o
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 30, 2014 12:54   

To poczytaj fachowe opracowania a potem proś o litość
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Pią Maj 30, 2014 13:01   

Całkiem możliwe, że są takie opracowania. Nie przeczę.

Dziwne tylko, że negujesz moje (i nie tylko - mechanik też to zauważył) wyraźne odczucia zmiany, ale widocznie wiesz lepiej ode mnie co ja czuje :razz:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 30, 2014 13:25   

Nie wiem co ty czujesz, wiem, że nie da się rozróżnić auta +/- kilka koni mechanicznych a jeżeli silnik masz sprawny włożony i resztę bez zmian, to różnice możesz mieć właśnie taką.

[ Dodano: Pią Maj 30, 2014 14:25 ]
To sie nazywa placebo
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 30, 2014 13:51   

a przełożony tylko silnik? sterownik został ze starego? skoro jest inny wałek otwarcia zaworów dolotowych to może i kompa by trzeba podmienić, może stąd te róznice?
_________________
75 Red Edition
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 30, 2014 14:05   

hehe ;) wjedź na rolki ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
miras198305 



Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Cze 30, 2014 10:40   

Witam Panowie, do konkretów czytam już jakiś czas forum i już za dużo info w głowie się i nadal nie niem od czego zacząć, otóż podczas pracy silnik szarpie na wolnych obrotach, wypada zapłon, ale jak się zagrzeje do temperatury około 80-90 gaśnie spadając z obrotów.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 30, 2014 17:17   

miras198305, na kompie byłeś??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
miras198305 



Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Lip 01, 2014 12:12   

tak na początek było szpanie silnika zalewanie paliwem i gasł i na zimnym i na ciepłym. błędy bank 2 niskie napięcie bank 1 mieszanka za bogata (sondy), vis 1 zamknięty nie działa czy coś takiego, oraz wypadanie zapłonu. wyeliminowałem za bogatą mieszankę (wymiana uszkodzonej sondy) i autko pali na zimnym i do momentu rozgrzania pracuje spada z obrotów i gaśnie, wypada zapłon, dla tego nierówno pracuje, ale cewki nie są uszkodzone zamieniałem miejscami i nadal jeden lub dwa gary przerywają, dziś demontuję świece. poza wypadaniem zapłonu i zawieszonym visem nic nie komp pokazuje.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 02, 2014 04:21   

Pierwsze co to wymień świece na platynowe. Możesz tanio kupić oryginały np. W Toma team, zalecam za pobraniem. Może to być też tak jak ja miałem. Ze fajki na tylnych cewkach do wymiany, mi jeszcze jak potrafił fslowac i się wyłączyć, to uszkodzony był czujnik na przepustnicy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 07:36   

rafalmis1 napisał/a:
Możesz tanio kupić oryginały np. W Toma team, zalecam za pobraniem.
Taniej miewają w Landroverowy.pl lub w landstore.pl i są pewniejsi.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
miras198305 



Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 08:00   

doszedł nowy objaw na pulpicie, pokazał się kółko z trójkątem w środku jakby od obrotów wału korbowego, ale komp go nie widzi, zero błędów.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 08:09   

To jest kontrolka od Kontroli trakcji ze jest wyłaczona lub nie działa z innych powodów. U mnie czasem się zapala jak odpalę i auto mi zgaśnie samo, lub jak taki dołożony immobilizer zadziała.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 19:17
Ramzes120
Brak nowych postów [MG ZT]Brak mocy
Mat_Dob Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Sty 18, 2017 15:07
Mat_Dob
Brak nowych postów [R75] Brak mocy
cucho Rover serii 75, MG ZT 26 Pon Mar 02, 2015 18:25
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] brak mocy
vonglass Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Gru 11, 2012 20:52
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Brak mocy
plonex25 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 02, 2012 16:34
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink