Witam wszystkich serdecznie,
Od stycznia regularnie zaglądam na forum, co wynikło z zainteresowania zakupem ZR 160, które pojawiło się nieco wcześniej. Skuszony atrakcyjnymi osiągami i niską ceną, oraz możliwością posiadania nietuzinkowego autka, po miesiącu poszukiwań zdecydowałem się na zakup.
NIECO O HISTORII AUTKA
MG ZR 160 2003r. (przedlift)
-przebieg 132200km
-kraj produkcji i pierwszej rejestracji - Włochy (odbija mi się czkawką do dzisiaj)
-oryginalnie prawdopodobnie granatowy
-obecnie przemalowany w całości na kolor biały (RAL 9003 - o ile dobrze pamiętam)
-wnętrze - czarno-czerwone pół skóry, kokpit i tunel pomalowane na srebrno
-tylna klapa i zderzak z polifta (na gładko, zdjęte wszystkie oznaczenia)
-tylne lampy - tjuning festyn (do wywalenia )
-prezent od poprzedniego właściciela który nie do końca był chyba świadomy - Zawieszenie gwintowane KW v2 Inox line (zszedł z ceny bo zacząłem marudzić że obniżony )
stan lakieru - średni, ze względu na kiepską jakość wykonania malowania całego auta (szczegółów dopatrzyłem się po jakimś czasie )
mechanicznie - pozostawiał wiele do życzenia (do wymiany rozrząd, HGF, tarcze klocki przód)
Ale... po poprzednim autku w którym poza zmianą żarówek nie ruszałem nic, chciałem coś do dłubania, przy czym będę mógł spędzać czas, podejmując się kolejnych wyzwań, a przy okazji ucząc się co i jak...
No więc jest
Taki tam "Pierdzik"
Od zakupu zrobiłem/wymieniłem
SILNIK, DOLOT, WYDECH
-rozrząd
-uszczelka pod głowicą
-filtr powietrza
-filtr paliwa
-filtr oleju
-wymiana oleju
-cewki zapłonowe
-kable zapłonowe
-zmiana wydechu na przelotowy nierdzewny 2,25', 2 tłumiki - środkowy i końcowy, bez katalizatora
ZAWIESZENIE, UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA
-tarcze+klocki przód (zestaw TRW)
-pomalowane zaciski przód i tył - czerwone (myślałem o innym kolorze bo ten kojarzy mi się z "czerwone zaciski=10 koni więcej xD", ale nie chciałem wprowadzać nowego koloru, a białe zaciski...? nieeeee)
-prostowanie i malowanie felg (ori 17") czarny półmat
-zakup TOYO T1R 205/45r17 na lato
-naprawa usterki zawieszenia gwintowanego - wymiana pierścienia do regulacji wysokości - stary zgubił gwint
WNĘTRZE
-filtr kabinowy
-zegarek w konsoli (stary pokazywał tylko godziny, minut brak )
-pokrętło temperatury nawiewu
-malowanie konsoli, obudowy zegarów, górnej części osłony kierownicy i zegarka na czarną satynę
-oklejenie folią M3 carbon tunelu środkowego i dolnej części osłony pod kierownicą
-wymiana dźwigni hamulca ręcznego - poprzednia po tjuningu słabo wyglądała i działała
POZOSTAŁE
-pociągnięta na nowo instalacja spryskiwaczy - pompa działała, brakowało przewodów do podawania płynu
-żarówki H7 Osram cool blue intense
-wycieraczki Valeo + ramiona wycieraczek (poprzednie były o tyle dziwne, tak że wymieniało się jedynie pióra - mocno odstawały więc wleciały płaskie)
-zdjęte naklejki z maski silnika i tylnej szyby (masakra, i tak za długo z nimi jeździłem)
-poprawki lakiernicze nadkoli z przodu
-uzupełnienie brakujących bezpieczników (było tego trochę)
-wymiana lamp z tyłu na seryjne
W PLANACH
-dolot - obecnie dolna i górna część puszki nie pasują do siebie i trzymają się na wkrętach do gipsu (załamka, domyślam się ze z któraś z części jest z jakiejś innej wersji - chyba dół bo jest nieco mniejszy)
-strojenie silnika pod dolot i wydech
-shortshifter
-zabezpieczenie spodu przed zimą
-przyciemnienie bocznych-tylnych szyb
-zdjęcie i malowanie rozpórki silnika (trzeba ratować przed rudą dopóki jest co)
-ogarnięcie tapicerki przednich foteli - wyglądają słabo, zastanawiam się nad zmianą na jakieś z innego modelu/marki, chociaż te stylistycznie bardzo mi sie podobają, jedyna wada to wysokość na jakiej się siedzi
i więcej, zależy czy budżet pozwoli
Mam nadzieję, że "pierdzik" (bo tak nazywa go moja dziewczyna, a po niej znajomi) będzie wiernie i bez kaprysów służył mi przez najbliższe kilka lat bądź dłużej
Ostatnio zmieniony przez prigoda1 Wto Lip 08, 2014 23:19, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 08, 2014 20:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bezawaryjności Wstaw większę zdjęcia, bo po kliknięciu pojawia się miniaturka.
A tak swoją drogą widziałem Twoj bolid z dwa tygodnie temu.Stał zaparkowany w Alejach Jerozolimskich na wysokości Pankiewicza
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Trochę powiększyłem, ale imageshack wprowadził ograniczenie które odblokować można przez płatne konto...
A na jerozolimskich faktycznie stałem, jakieś 40min, byłem z dziewczyną na kawie a potem na Bemowie na Nocnej jeździe (wprawiałem w zakłopotanie fanów Hondy xD )
jak robiles foty to przechodziłem z kolezanka przy welodromie nawet pare slow zamieniliśmy
Pamiętam doskonale, miło było poznać
Prawdę mówiąc, myślałem o tym, że to musiał być ktoś z forum, bo najczęściej rozmowa przebiega mniej więcej tak:
A: O, co to za auto?
B: MG ZR
A: aha, ale jaka marka?
B: xD no przecież mówię że MG
A: aha... to jest taka?
Remont silnika czyli uszczelkę i rozrząd robiłem w warsztacie. Resztę o ile jestem w stanie robię sam, na bazie tego co przeczytam na forum
Wykształcenie mam humanistyczne a nie mechaniczne, więc nie wszystko przychodzi od razu, ale tak jak napisałem, kupiłem również po to żeby nauczyć się robić coś przy samochodzie.
O parkingu w Jankach wiedziałem... ale Plantowa w Pruszkowie? Parkuję tam jak prowadzę zajęcia z dzieciakami, ale musiało być jakiś czas temu bo jeszcze felgi bez malowania
longer86
666 to nie przypadek, w końcu to "biały szatan na drodze"
Pelson91
A mam, niebieski IS200 z białymi/pomarańczowymi felgami
Jaki ten świat mały
hehe zacny furgon musimy na zlocie kiedy się spotkać czarny mat i biały połysk
Dzięki, chętnie, z tym, że powłoka lakiernicza białego furgonu pozostawia wiele do życzenia, także będziemy musieli podziwiać z daleka xD
Korzystając z wolnego popołudnia, podłubałem dzisiaj co nieco. Pod maską wylądował sportowy filtr w carbonowej obudowie - na razie prowizorycznie, bo nie mam jeszcze rury żeby pociągnąć dolot do zderzaka. Na chwilę obecną sylikonowy zbrojony łącznik całkiem nieźle wpasował się w oryginalną puszkę filtra powietrza także jest git
Zdjąłem też rozpórkę z kielichów bo była już w tragicznym stanie (wszechobecna ruda psuła cały efekt). Wyczyściłem, ale pojawiło się pytanie:
na jaki kolor malować?
Może coś podpowiecie?
Co jeszcze mógłbym zrobić żeby lepiej to wyglądało?
Wcześniej była czerwona (kolor zacisków, i wstawek skórzanych w fotelach).
Czarna zginie, więc raczej nie wchodzi w grę.
Biały w kolor nadwozia?
A może mniej standardowo prysnąć na żółty (obecnie korek wlewu oleju, bagnet i akumulator)?
No niestety, takiego luksusu nie ma, jest zwykła stalowa.
Z z tym kolektorem to jakaś grubsza robota? Czy dam radę go sam w domu zdemontować? Bo przyznam, że jak chciałem go zdjąć, odkręciłem wszystkie śruby na widoku, porozpinałem wszystko, a mimo to sztywno siedział
Z polerką to jest tak, że moim zdaniem do białego średnio pasują chromy i polerowane (srebrne) elementy
moim zdaniem do białego średnio pasują chromy i polerowane (srebrne) elementy
Moim tez. do białego najlepiej podeszłyby czarne dodatki, grafitowe lub inny kolor, pod warunkiem że intensywny. Np czerwony, albo zielony, albo inny, byle wyraźny
No więc posłuchałem grega, i wyszło moim zdaniem całkiem fajnie.
Najpierw pod maskę trafiła biała rozpórka (malowana proszkowo)
a potem osobiście dopełniłem dzieła malując pokrywę silnika.
Jak dla mnie jest ok, chociaż żółty aku razi w oczy xD
poniżej kilka fotek
Jest jeszcze jedna sprawa. Dzisiaj wieczorem przestawiałem samochody pod domem (mój ZR i Lexus IS 200 brata). Osobiście w obu zmieniałem żarówki na OSRAM CoolBlue Intense. I teraz mój problem... światło z lexusa jest białe, natomiast mój ZR świeci na żółto!!! (nie może nie tak jak przy normalnych H7 ale do Lexa mu trochę brakuje. Ktoś mi wyjaśni w czym tkwi różnica?
Na pierwszy rzut oka:
Lexus: żarówki HB4, klosz lampy bez tego plastiku rozpraszającego światło
ZR (wiadomo): H7 + klosz z plastikiem
moim zdaniem kolor światła zależy w dużej mierze od kondycji lampy, tj odbłyśników, klosza, ale nie tylko. Słyszałem kiedyś, że ten sam model żarówki w różnych jej wersjach (H1, H4, H7 itp) może mieć różną barwę.. W mojej byłej Megance włożyłem Philips Blue Vision+ H4 i światło było jasne, ale nadal żółte. A u znajomego w innym aucie Philips Blue Vision+ H7 świeciło bielutko.
Moze to kwestia klosza... lub tez samej instalacji el. Natomiast tez obilo mi sie o uszy ze ten sam gatunek np blue vision moze dawac inna barwe swiatla w roznych typach zarowek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum