Forum Klubu ROVERki.pl :: prigoda1 - MG ZR160 aka "Pierdzik"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
prigoda1 - MG ZR160 aka "Pierdzik"
Autor Wiadomość
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

  Wysłany: Wto Lip 08, 2014 20:39   prigoda1 - MG ZR160 aka "Pierdzik"

Witam wszystkich serdecznie,
Od stycznia regularnie zaglądam na forum, co wynikło z zainteresowania zakupem ZR 160, które pojawiło się nieco wcześniej. Skuszony atrakcyjnymi osiągami i niską ceną, oraz możliwością posiadania nietuzinkowego autka, po miesiącu poszukiwań zdecydowałem się na zakup.

NIECO O HISTORII AUTKA
MG ZR 160 2003r. (przedlift)
-przebieg 132200km
-kraj produkcji i pierwszej rejestracji - Włochy (odbija mi się czkawką do dzisiaj)
-oryginalnie prawdopodobnie granatowy
-obecnie przemalowany w całości na kolor biały (RAL 9003 - o ile dobrze pamiętam)
-wnętrze - czarno-czerwone pół skóry, kokpit i tunel pomalowane na srebrno
-tylna klapa i zderzak z polifta (na gładko, zdjęte wszystkie oznaczenia)
-tylne lampy - tjuning festyn (do wywalenia :grin: )
-prezent od poprzedniego właściciela który nie do końca był chyba świadomy - Zawieszenie gwintowane KW v2 Inox line (zszedł z ceny bo zacząłem marudzić że obniżony :P )

stan lakieru - średni, ze względu na kiepską jakość wykonania malowania całego auta (szczegółów dopatrzyłem się po jakimś czasie :/ )
mechanicznie - pozostawiał wiele do życzenia (do wymiany rozrząd, HGF, tarcze klocki przód)

Ale... po poprzednim autku w którym poza zmianą żarówek nie ruszałem nic, chciałem coś do dłubania, przy czym będę mógł spędzać czas, podejmując się kolejnych wyzwań, a przy okazji ucząc się co i jak...

No więc jest :)
Taki tam "Pierdzik"


Od zakupu zrobiłem/wymieniłem
SILNIK, DOLOT, WYDECH
-rozrząd
-uszczelka pod głowicą
-filtr powietrza
-filtr paliwa
-filtr oleju
-wymiana oleju
-cewki zapłonowe
-kable zapłonowe
-zmiana wydechu na przelotowy nierdzewny 2,25', 2 tłumiki - środkowy i końcowy, bez katalizatora

ZAWIESZENIE, UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA
-tarcze+klocki przód (zestaw TRW)
-pomalowane zaciski przód i tył - czerwone (myślałem o innym kolorze bo ten kojarzy mi się z "czerwone zaciski=10 koni więcej xD", ale nie chciałem wprowadzać nowego koloru, a białe zaciski...? nieeeee)
-prostowanie i malowanie felg (ori 17") czarny półmat
-zakup TOYO T1R 205/45r17 na lato
-naprawa usterki zawieszenia gwintowanego - wymiana pierścienia do regulacji wysokości - stary zgubił gwint ;/

WNĘTRZE
-filtr kabinowy
-zegarek w konsoli (stary pokazywał tylko godziny, minut brak ;p )
-pokrętło temperatury nawiewu
-malowanie konsoli, obudowy zegarów, górnej części osłony kierownicy i zegarka na czarną satynę
-oklejenie folią M3 carbon tunelu środkowego i dolnej części osłony pod kierownicą
-wymiana dźwigni hamulca ręcznego - poprzednia po tjuningu słabo wyglądała i działała

POZOSTAŁE
-pociągnięta na nowo instalacja spryskiwaczy - pompa działała, brakowało przewodów do podawania płynu
-żarówki H7 Osram cool blue intense
-wycieraczki Valeo + ramiona wycieraczek (poprzednie były o tyle dziwne, tak że wymieniało się jedynie pióra - mocno odstawały więc wleciały płaskie)
-zdjęte naklejki z maski silnika i tylnej szyby (masakra, i tak za długo z nimi jeździłem)
-poprawki lakiernicze nadkoli z przodu
-uzupełnienie brakujących bezpieczników (było tego trochę)
-wymiana lamp z tyłu na seryjne

W PLANACH
-dolot - obecnie dolna i górna część puszki nie pasują do siebie i trzymają się na wkrętach do gipsu (załamka, domyślam się ze z któraś z części jest z jakiejś innej wersji - chyba dół bo jest nieco mniejszy)
-strojenie silnika pod dolot i wydech
-shortshifter
-zabezpieczenie spodu przed zimą
-przyciemnienie bocznych-tylnych szyb
-zdjęcie i malowanie rozpórki silnika (trzeba ratować przed rudą dopóki jest co)
-ogarnięcie tapicerki przednich foteli - wyglądają słabo, zastanawiam się nad zmianą na jakieś z innego modelu/marki, chociaż te stylistycznie bardzo mi sie podobają, jedyna wada to wysokość na jakiej się siedzi ;/

i więcej, zależy czy budżet pozwoli :/

Mam nadzieję, że "pierdzik" (bo tak nazywa go moja dziewczyna, a po niej znajomi) będzie wiernie i bez kaprysów służył mi przez najbliższe kilka lat bądź dłużej ;)
Ostatnio zmieniony przez prigoda1 Wto Lip 08, 2014 23:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 08, 2014 20:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Lip 08, 2014 20:51   

Bezawaryjności :) Wstaw większę zdjęcia, bo po kliknięciu pojawia się miniaturka.
A tak swoją drogą widziałem Twoj bolid z dwa tygodnie temu.Stał zaparkowany w Alejach Jerozolimskich na wysokości Pankiewicza :D
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Wto Lip 08, 2014 21:03   

Trochę powiększyłem, ale imageshack wprowadził ograniczenie które odblokować można przez płatne konto...

A na jerozolimskich faktycznie stałem, jakieś 40min, byłem z dziewczyną na kawie a potem na Bemowie na Nocnej jeździe (wprawiałem w zakłopotanie fanów Hondy xD )
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Lip 08, 2014 21:04   

To zdjęcia wrzucaj przez załączniki na forum :D
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lip 08, 2014 21:41   

ooo wiedziałem ze wypłynie na forum :P

jak robiles foty to przechodziłem z kolezanka przy welodromie :) nawet pare slow zamieniliśmy :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

  Wysłany: Wto Lip 08, 2014 22:02   

flapjck1 napisał/a:
jak robiles foty to przechodziłem z kolezanka przy welodromie :) nawet pare slow zamieniliśmy :)


Pamiętam doskonale, miło było poznać :smile:
Prawdę mówiąc, myślałem o tym, że to musiał być ktoś z forum, bo najczęściej rozmowa przebiega mniej więcej tak:
A: O, co to za auto?
B: MG ZR
A: aha, ale jaka marka?
B: xD no przecież mówię że MG
A: aha... to jest taka?
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 08, 2014 22:56   

prigoda1, również widuję Twój wózek tu i ówdzie ;) np tutaj:



Fura zacna, o dziwo z tamtymi "tjuning festyn" lampami było jej całkiem do twarzy ;) yyy pasowały jej, o :D

z ciekawości.. sam wszystkie rzeczy robisz przy MG czy dajesz komuś do napraw?

[ Dodano: Wto Lip 08, 2014 23:56 ]
o, i jeszcze tutaj upolowałem ;) rzuca się w oczy

_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 08, 2014 23:02   

te lampy są do przyjęcia... nie są to jakieś tam lexus... :D

Za to blachy 666 :P
_________________
75 Red Edition
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 08, 2014 23:04   

Masz brata co jeździ lexusem? Jeśli tak, to grałem z nim kiedyś w piłę na kilku turniejach i w KS Raszyn przez pół roku ;]
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Wto Lip 08, 2014 23:14   

pelson91 napisał/a:
z ciekawości.. sam wszystkie rzeczy robisz przy MG czy dajesz komuś do napraw?

[ Dodano: Wto Lip 08, 2014 23:56 ]
o, i jeszcze tutaj upolowałem ;) rzuca się w oczy

Obrazek


Remont silnika czyli uszczelkę i rozrząd robiłem w warsztacie. Resztę o ile jestem w stanie robię sam, na bazie tego co przeczytam na forum :)
Wykształcenie mam humanistyczne a nie mechaniczne, więc nie wszystko przychodzi od razu, ale tak jak napisałem, kupiłem również po to żeby nauczyć się robić coś przy samochodzie.

O parkingu w Jankach wiedziałem... ale Plantowa w Pruszkowie? Parkuję tam jak prowadzę zajęcia z dzieciakami, ale musiało być jakiś czas temu bo jeszcze felgi bez malowania :mrgreen:

longer86
666 to nie przypadek, w końcu to "biały szatan na drodze"


Pelson91
A mam, niebieski IS200 z białymi/pomarańczowymi felgami
Jaki ten świat mały :o
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Lip 10, 2014 20:44   

hehe zacny furgon musimy na zlocie kiedy się spotkać czarny mat i biały połysk ;D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Pią Lip 18, 2014 22:46   

tuners napisał/a:
hehe zacny furgon musimy na zlocie kiedy się spotkać czarny mat i biały połysk ;D


Dzięki, chętnie, z tym, że powłoka lakiernicza białego furgonu pozostawia wiele do życzenia, także będziemy musieli podziwiać z daleka xD


Korzystając z wolnego popołudnia, podłubałem dzisiaj co nieco. Pod maską wylądował sportowy filtr w carbonowej obudowie - na razie prowizorycznie, bo nie mam jeszcze rury żeby pociągnąć dolot do zderzaka. Na chwilę obecną sylikonowy zbrojony łącznik całkiem nieźle wpasował się w oryginalną puszkę filtra powietrza także jest git :wink:

Zdjąłem też rozpórkę z kielichów bo była już w tragicznym stanie (wszechobecna ruda psuła cały efekt). Wyczyściłem, ale pojawiło się pytanie:
na jaki kolor malować?
Może coś podpowiecie?

Co jeszcze mógłbym zrobić żeby lepiej to wyglądało?

Wcześniej była czerwona (kolor zacisków, i wstawek skórzanych w fotelach).
Czarna zginie, więc raczej nie wchodzi w grę.
Biały w kolor nadwozia?
A może mniej standardowo prysnąć na żółty (obecnie korek wlewu oleju, bagnet i akumulator)?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lip 18, 2014 22:54   

kolor jakiś tam sobie wybierz, ale rozporke wypiaskuj i pomaluj proszkowo

polecam http://www.lakiernia.waw.pl/
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Lip 19, 2014 08:29   

Jak z nierdzewki to walnij polerkę i tak samo kolektor i co się da
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Sob Lip 19, 2014 14:07   

No niestety, takiego luksusu nie ma, jest zwykła stalowa.

Z z tym kolektorem to jakaś grubsza robota? Czy dam radę go sam w domu zdemontować? Bo przyznam, że jak chciałem go zdjąć, odkręciłem wszystkie śruby na widoku, porozpinałem wszystko, a mimo to sztywno siedział :/


Z polerką to jest tak, że moim zdaniem do białego średnio pasują chromy i polerowane (srebrne) elementy :neutral:
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 19, 2014 21:31   

prigoda1 napisał/a:
moim zdaniem do białego średnio pasują chromy i polerowane (srebrne) elementy :neutral:

Moim tez. do białego najlepiej podeszłyby czarne dodatki, grafitowe lub inny kolor, pod warunkiem że intensywny. Np czerwony, albo zielony, albo inny, byle wyraźny
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 20, 2014 14:51   

Biały.
Masz czarną komorę, jasny z zewnątrz i czarne fele.
Malowałbym na biało rozpórkę.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Czw Sie 14, 2014 20:45   

No więc posłuchałem grega, i wyszło moim zdaniem całkiem fajnie.

Najpierw pod maskę trafiła biała rozpórka (malowana proszkowo)
a potem osobiście dopełniłem dzieła malując pokrywę silnika.
Jak dla mnie jest ok, chociaż żółty aku razi w oczy xD

poniżej kilka fotek



Jest jeszcze jedna sprawa. Dzisiaj wieczorem przestawiałem samochody pod domem (mój ZR i Lexus IS 200 brata). Osobiście w obu zmieniałem żarówki na OSRAM CoolBlue Intense. I teraz mój problem... światło z lexusa jest białe, natomiast mój ZR świeci na żółto!!! (nie może nie tak jak przy normalnych H7 ale do Lexa mu trochę brakuje. Ktoś mi wyjaśni w czym tkwi różnica?
Na pierwszy rzut oka:
Lexus: żarówki HB4, klosz lampy bez tego plastiku rozpraszającego światło
ZR (wiadomo): H7 + klosz z plastikiem
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 14, 2014 21:30   

moim zdaniem kolor światła zależy w dużej mierze od kondycji lampy, tj odbłyśników, klosza, ale nie tylko. Słyszałem kiedyś, że ten sam model żarówki w różnych jej wersjach (H1, H4, H7 itp) może mieć różną barwę.. W mojej byłej Megance włożyłem Philips Blue Vision+ H4 i światło było jasne, ale nadal żółte. A u znajomego w innym aucie Philips Blue Vision+ H7 świeciło bielutko.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 14, 2014 21:41   

Moze to kwestia klosza... lub tez samej instalacji el. Natomiast tez obilo mi sie o uszy ze ten sam gatunek np blue vision moze dawac inna barwe swiatla w roznych typach zarowek
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink