Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam,
mam problem z pompą ABS jak wiadomo na jej złącze potrafi skopać z akumulatora,
u mnie wygryzło osłonę wtyczki, naleciało syfu do gniazda, i wytrawiło piny w gnieździe i wtyczce
jedno i drugie do wymiany bo pinów w gnieździe nie można niestety złapać lutownicą...
w aucie nie działa prędkościomierz, świeci abs trakcja ręczny,
nr pompy mam dość nietypowy i ciężki do zdobycia 0265224009
i mam kilka pytań,
można podmienić pompy i dać o innym nr, ?
pompy o różnych nr. różnią się rozmieszczeniem pinów w gnieździ i wtyczce??
czy też wszystkie wtyki i gniazda są takie same a różnią się rozmieszczeniem pinów,
z góry dzięki za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 04, 2014 08:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli chodzi przycisk nad zapalniczka z trójkątem to tak mam.
[ Dodano: Pon Sie 04, 2014 10:21 ]
przejrzałem alle..o i nic, posłałem kilka zapytań z nr. może się uda, ...najprościej było by trafić pompę z takim nr i przy okazji wtyczkę z kilkoma cm kabli ... i wtedy byłbym w domu ale pewnie nie będzie tak prosto...
zagadaj, powiedz, że nie jesteś z Łodzi, ale masz prośbę, żeby Ci podpowiedzieli.
Nie jestem pewien, czy liczy się cały nr pompy, czy tylko ostatnie kilka cyfr musi się zgadzać.
Mnie bardzo pomogli, wytłumaczyli mi przez tel jaki może być praktyczny powód błędu ABS 21 - Memory Module Error. Wina leżała po stronie zbyt niskiego napięcia ładowania na alternatorze - po czyszczeniu alternatora błąd się nie powtórzył.
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Sie 04, 2014 09:35
Ciekawe czy elektronika dostała tez kwasem. Mozna by spróbować podmienić piny ze zwyklej pompy, lecz byla by to trudna i mozolna robota. Na pewno tez droga i niewiadomym efekcie. Choc jak ktos jest uparty to mozna sie pokusić . Nie wiem kurcze czy nie mam teraz takiej pompy w aucie na części.
[ Dodano: Pon Sie 04, 2014 10:35 ]
No i mam ja z wtyczką
z nieba byś spadł razem z tą pompą:)), pisz jak sprawdzisz
płytka czy elektronika nie dostała po dupie, też myślałem o przełożeniu korpusu z gniazdem dobraniem wtyczki i zabawą z przekładaniem i przelutowaniem wtyczki ,
tylko nie widziałem innych pomp z bliska i nie wiem czy wszystkie pompy, mają takie same gniazda a różnią się środkiem ....
bo wtyczka i kable to mniejszy problem dobrze rozpisać ponumerować, sprawdzić z 5 razy i można przeszczepić gorzej z gniazdem:))
Jeśli masz kontrolę trakcji to i pompę musisz mieć odpowiednią dla tej opcji.
Sprawną pompę ABS z trakcją ciężko znaleźć, więc jeśli kolega wyżej ma w dobrej cenie to bierz Niektórzy decydują się na montaż pompy ABS bez kontroli trakcji. TC można wyprogramować z konfiguracji auta i poinformować ECU i zegary, że jej tam nie ma. Pytanie tylko czy warto robić taki downgrade?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
ściągnij RAVE z netu. tam jest że do modulatora ABS jest przyłączana wtyczka/ connector C0501. są oznaczone piny numerycznie i skrótami kolory kabli. Masz też w RAVE schematy elektryczne gdzie każdy z tych kabli ma przeznaczenie dokąd idzie.
pół roboty mniej
Potwierdzam - pompa z trakcją posiada wybitę na korpusie MN..
olekkelo, ja czytałem numer nie tam gdzie trzeba
Tak się składa że mam dokładnie taką pompę jak ty czyli 0265224009
Czytałem wcześniej z tej naklejki na plastiku a ten numer jest wybity na korpusie..
Tak więc sprawa ma się tak podobno
dodzwoniłem się do faceta z linku który zamieścił kolega kilka pstów wyżej
i jeśli chodzi o wymianę pompy z trakcja, o moich nr 0265224009
na inną z trakcją ale innymi nr, ..... to nie jest tak sobie, bo podobno są inaczej rozmieszone kable w kostce i piny w pompie czyli można narobić bałaganu podłączając pompę o innych nr,
tak wiec wychodzi na to że pompa musi być o identycznych nr. a uszkodzoną wtyczkę trzeba zrobić na nowo.
Tak wiec moim przypadku,
pompa o nr 0265224009
faktycznie ciężka do zdobycia ale nie niemożliwa, udało mi się nabyć taka za 130zł, fuks ale się zdarza...
nie podmieniałem na inną pompę z trakcją o innych nr i nie wiem czy tak można,
facet z serwisu takich pomp z linku kilka postów wyżej twierdził że musi być taka sama pompa o takich samych nr jak była w aucie
( nie wiem czy to prawda czy nie ale wydaje mi się że inna pompa z trakcją również by się sprawdziła bo kable zasilające idą w te same miejsca i sugerując się trzema wtyczkami- kolory kabli zgadzają się we wszystkich, różni się ich ilość )
podsumowując
pompa z trakcją musi mieć wybite MN na pompie
wtyczka standard to podobno 19kabli
ja miałem 23 , kipiłem 2szt jedną kolega z forum podesłał miała 26przewodów, a drugą z all.... 19 , wykorzystałem oczywiście tą najgęściej okablowaną
w miarę wyposażenia rośnie ich liczba
wszystka działa jak poprzednio
dzięki za pomoc pozdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum