Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 00:00 [r75] Jaki silnik do 75tki ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2001
Witam,
bardzo mi się spodobała 75tka, jeżeli decydowałbym się na zakup potrzebuje informacji jakie silniki polecacie i dlaczego.
Nie ukrywam że też zależałoby mi na instalacji LPG, pytanko jak sprawują sie silniki z takim zasilaniem. Który silnik najlepiej do tego wybrać pod DOBRĄ instalację.
Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 00:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pisząc o gazie rozumie ze nie interesuje Cię diesel jeżeli nie to tylko V6. 1.8 jest podatny na uszczelkę pod głowicą. Ogólnie ważne aby wentylator działał w zakupionym egzemplarzu. Najłatwiej sprawdzisz czy działa włączając klime. Powinien wystartować.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pisząc o gazie rozumie ze nie interesuje Cię diesel jeżeli nie to tylko V6. 1.8 jest podatny na uszczelkę pod głowicą. Ogólnie ważne aby wentylator działał w zakupionym egzemplarzu. Najłatwiej sprawdzisz czy działa włączając klime. Powinien wystartować.
Silnik diesla jest w tym modelu dobrze wykonany? Jeździłem już dieslem przez 4 lata i chyba już nie chce klekota...
Rozumiem, że odradzasz najmniejszą jednostkę w tym modelu?
Jeszcze jedno, widzę że posiadasz 2.5 v6. od kiedy masz instalację gazową i jak się sprawuje? No i jak wychodzi spalanie w trasie i mieście?
Z moim 6 cylidrowcem w rzędzie gaz wychodzi w trasie około 30zł za 100km.
Pisząc o gazie rozumie ze nie interesuje Cię diesel jeżeli nie to tylko V6. 1.8 jest podatny na uszczelkę pod głowicą. Ogólnie ważne aby wentylator działał w zakupionym egzemplarzu. Najłatwiej sprawdzisz czy działa włączając klime. Powinien wystartować.
Silnik diesla jest w tym modelu dobrze wykonany? Jeździłem już dieslem przez 4 lata i chyba już nie chce klekota...
Rozumiem, że odradzasz najmniejszą jednostkę w tym modelu?
1.8 Turbo fajnie chodzi, ja polecam - a uszczelka... tak byla raz, od razu z rozrzadem zrobilem i ze wszystkim co tam trzeba bylo... 1400 PLN to kosztowalo a autem jezdze od 2007 roku, smieszny koszt nie warty wspominania... a Turbo bezynka zbiera sie wysmienice i ten efekt przy 160 czy 180... dociskasz gaz i jeszcze czuc uderzenie mocy lubie to auto bardzo.
Fakt co do WSZELKICH 75 niezaprzeczalny.... awaryjnosc podobna jak w innych autach, tyle ze wiele z awarii niestety unieruchamiaja auto... to jest wq... jace.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 17:54
Kris, masz całkowicie racje, wszyscy piszą jaka to straszna awaria ta uszczelka, a tak naprawdę to wydajesz tysiaka raz i masz z głowy na parę lat. Wybór silnika 1.8 był u mnie całkowicie świadomy, bo to konstrukcja prosta i tania w utrzymaniu, a dodatkowo biorąc pod uwagę wyszkolenie mechaników ,a raczej jego brak to nawet się nie zastanawiałem. 1.8 T to według mnie najlepszy wybór . Ja mam zwykłego 1.8 ,ale na moją jazdę wystarczy mi to.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Nie wiem jak się sprawują R 75 w gazie, sam szukałem 2.5v6 a kupiłem diesla. Po zmianie mapy na CDTI auto całkiem sprawnie jeździ, nie odczuwam barku mocy pomimo że używam też auta o podobnej wielkości mającego prawie 250 koni. Ogromną zaletą diesla jest to że wsiadasz i jedziesz 900 km bez tankowania, a w LPG to przynajmniej połowę dystansu mniej co mimo wszystko potrafi być uciążliwe.
Osobiście mogę polecić diesla w R75, nigdy nie odmówił współpracy.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 19:13
Ja mam 1.8 z gazem. Na liczniku 180kkm i nie mogę nazekac:) Z silnikiem nnic się do tej pory poważnego nie działo. Poza tym jak już ktoś wyżej pisał należy zadbać o układ chłodzenia a autko się odwdzięczy długą i przyjemną jazdą. Nie ukrywam, że czasami brakuje troszkę mocy, ale jak ktoś jeździ jak wariat to i 200 nie wystarczy.
v6 masz dwa silniki, ja teraz gdybym mogl wybralbym mocniejszy 2.5
v6 nie ma az tak dobrego startu na nizszych obrotach, musisz go wkrecic na wysokie obroty aby byla frajda z jazdy, 2.0 nie jest autem ktorym pierwszy odjedziesz ze swiatel, chyba ze bedziesz naprawde mocno wciskal gaz, a moze mg zt, najmocniejsza wersja 190
nigdy nie jechalem r 2.5 czy mz zt, wiec trudno mi wiecej pisac o tych silnikach
to co siada w v6 to visy, bedzie slaby i bedzie duzo palil, ale kupisz od dzieja dwa "nowe" i pojezdzisz kilka lat, dwumasa, wysprzejglik, czasmi sprzeglo, roznie to jest czasami cos stuka, klekocze, sporo osob mysle cierpi na te problemy, tutaj bedziesz musial zaplaci troche wiecej
ogolnie v6 nie jest dobrym wyborem na zakorkowane miasto i co kawalek swiatla,
na trase, albo dluzsze dojazdy na wyzszych biegach super, piekne mruczenie itd
pomysl czy bedziesz tez mial gdzie to auto w miare sensownej odleglosci od miejsca zamieszkania "serwisowac" bo z tym tez jest roznie, przd zakupem gdybys mial mozliwosc najlepiej odwiedzic kogos z komputerem testbook t4
najlepiej gdybys sie przejechal kilkoma i sam ocenil , 1.8 to prawdopodbnie porazka jezeli chodzi o moc, auto jest dosyc ciezkie, wiec musi miec tez troche konikow pod maska
O 1.8T zapomniałem, bo u nas jest bardzo mało takich egzemplarzy. Ale taki bym sam chciał jakbym nie miał 2.5. 1.8 nie chce nie ze względu na uszczelkę, ale że względu na moc. Instalacje mam 2 lata i nie narzekam. Pali mi 12-18, ale średnio 16, takie trasy i mój styl jazdy ale też trzeba patrzeć ze automat. 2.0 manual nie odbiega od 2.5 automat. Miałem próbę właśnie z takim silnikiem i wypadłem słabo. Najpierw przegrana, później łeb w łeb
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jako, że jeździłem 1,8 T ostatnio, stwierdzam, że jest to wystarczający silnik do R75
Zbiera się jak diesel, chodzi cichutko, ma dobre osiągi do 140 km/h, co akurat w moim przypadku w zupełności wystarczy...
Poza tym spala max 10 l PB
Mając wybór pomiędzy V6 (większą i mniejszą), a 1,8 T to wybieram zwykłego ssaka, ze względu na koszty utrzymania, a nie za duże różnice w mocy silnika.
Na + dla V6 to dźwięk i mniejsze wysilenie silnika
Na - dla V6 VIS-y (chociaż nie są drogie); rozrząd droższy, większe spalanie oraz opłaty.
Pozdrawiam,
V.
_________________ Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem
piotrek1000, twój argument mnie nie przekonuje, bo ja wlewam 40 litrów gazu i 65 benzyny to daje razem 105 litrów paliwa a to ok 1000 km jazdy
I z pewnością jak jedziesz w dłuższą trasę to tak tankujesz
Nie widzę problemu dla którego nie miałbym tak zatankować, w czym tu problem?
Nie widzę żadnego problemu. Jednak pod względem ekonomicznym to wydaje się bez sensu, bo przy takiej trasie zatrzymując się 3 razy na tankowanie LPG można stówę zaoszczędzić.
1.8 ma bolączkę z tą uszczelką głowicy, i jako tako znosi gaz?
v6 2.0 to lepsze silniki tylko droższe utrzymanie.
Tak mam Was rozumieć?
a teraz jak wychodzi ze spalaniem LPG w 1.8 wolnossak i 2.0 v6 ?
Jeszcze jedno, 1.8 i v6 rozrządy mają na pasku?
//edit
Czytałem, dowiedziałem się że silnik diesla w 75tce jest od BMW a dodatkowo rozrząd jest na łańcuchu i nie mają problemów ze sprzęgłem tak jak silniki benzynowe, czy to prawda?
Problem z wysprzęglikiem i pompką sprzęgła występuje przy każdym silniku. Problem pompki poniekąd rozwiązany bo za 300 zł można kupić nową wzmocnioną, choć to jeszcze świeży produkt i nie dałbym się ponieść euforii, ta sama firma ponoś testuje już wzmocniony wysprzęglik więc jest nadzieja na wyeliminowanie bolączki związanej ze skrzynią biegów.
Silnik od BMW - prawda, taki jak np. w e46 w wersji 150 koni, tylko na szczęście w R75 nie zastosowano klapek w kolektorze co jest bolączką tego silnika w BMW. Diesel w tym aucie jest dość trwały i jeszcze w miarę prosty, mojemu w zeszły piątek stuknęło 250000 i nie puszcza ani trochę dymka ( no ewentualnie jak mi spadł wąż od intercoolera na autostradzie to puszczał dość mocno, i ci co pośpieszali mnie przy wyprzedzaniu zostawali pogrążeni w gęsty czarnym dymie )
Ostatnio na fb widziałem R75 diesla z przebiegiem 700 tys. Wydaje mi się ze diesel będzie najlepszy w utrzymaniu. Nie licząc koła dwumasowego i ewentualnie wtrysków. Ale forum jest na tyle informacji, że nie trzeba z samochodem do mechanika jeździć.
1.8 i V6 jest na pasku. Oba łykają świetnie gaz.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Czytałem raporty spalania
w przypadku LPG wychodzi na poziome 11-12 l/100km w średnim spalaniu.
jeżeli chodzi o Diesla wskazuje na spalanie 6-7l/100km niektórzy wspominają nawet o spalaniu poniżej 6 jadąc z predkościa poniżej 100km/h.
Jeżeli wierząc osobom które takie raporty zamieściły. Oszczędność w 2.0 v6 na LPG wynosiła by dla mnie 5-10zł za każde 100km. A może nawet i mniej jak będe znowu w stanie kupić LEPSZĄ rope
Teraz bardziej jestem za dieslem, w dodatku silnik jest od bmw, a bardzo mocno stawiam na silniki tej marki.
Tylko że diesel to klekot, więc trzeba się liczyć z różnymi nieprzyjemnymi doznaniami w postaci wibracji/hałasu. Zgadza się z tym spalaniem, można śmiało zejść niżej niż 6l, sam przy oponach 195 w trasie miałem średnie 4,9l/100 na odcinku 120km a mam automata. Silnik to nie tylko spalanie ale i kultura pracy na co sam nie zwracałem uwagi szukając R75, wybrałem CDT i trochę żałuję, jak się przejechałem benzyniakiem to poczułem się jak w wyciszonej limuzynie, nie licz na to że w CDT(i) będzie cicho i przyjemnie. Do tego koszt serwisowania silnika w przypadku awarii osprzętu będzie chyba wyraźnie wyższy, głupi oryginalny czujnik wałka to 740pln + koszta wysyłki, poduszki też chyba są deczko droższe i częściej padają ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum