Generalnie, nie sądzę żeby coś zostało poprawione w INPA 9.07 dla starych modułów, zwłaszcza z grupy R40. Podobnie i silnik oraz jego parametry, nie pokażą nic więcej niż to co jest
Możesz spróbować plik IPO DDE40.IPO wrzucić w miejsce składowania IPO dla nowej wersji INPA, ale jest duże prawdopodobieństwo, że skrypt się wysypie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
9,07 to wersja programu instalacyjnego a sama inpa jest z tego 3,01. Podmieniałem pliki, ale nie wiem czemu nie chce wartości analogowych pokazać po polsku, natomiast samo menu pod E46 jest cale spolszczone
[ Dodano: Nie Cze 23, 2013 22:19 ]
Chyba wiem wreszcie dlaczego nie mam polskich napisów w wartościach analogowych. Moja Inpa łącze się tylko z silnikiem przez DDE4.0 dla M57, dla m47 jest DDE3.0 i to nie chce sie połączyć, a spolszczenie mam własnie pod DDE3.0 dla M47
[ Dodano: Pon Cze 24, 2013 22:22 ]
roverkowicze, mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajdę spolszczony plik DDE40.IPO albo jeśli ktoś ma to podesłać mi go na rtv007@op.pl
Z góry dziękuje
[ Dodano: Sob Lip 27, 2013 15:38 ]
Witam
Mam pytanie odnośnie programu INPA. Interesuje mnie w "wartościach analogowch 2" parametr" Docelowy przepływ powietrza" i aktualny przepływ powierza" oraz docelowe doładowanie powietrza i aktualne doładowanie powietrza/przepływ masy powietrza". Czym różnią sie te parametry, od czego sa zależne i czy wszystkie je odczytuje przepływomierz ?
korekty wtryskiwaczy masz b dobre, sprawdza sie je na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Pozostaje tylko sprawdzić przelewy - mało prawdopodobne żeby były zle, ale test korekcji + przelew = pełna informacja na temat wtrysków.
Sprawna przeplywka powinna mieć wartosc od 550-850 w/g wskazań T4, ale z inpa tez się to chyba pokrywa
no to jeszcze raz zrobie testy na faktycznie rozgrzanym silniku. bo do tych testów nie rozgrzewałem silnika . po prostu wsiadłem i podłączyłem, zacząłem testy.
żadnego tuningu nie było. chyba że poprzedni właściciel robił o czym nie mam pojęcia
[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 16:23 ]
jak zrobić test przelewowy bo nie mogę się doszukać.
Ps. apples mógłbyś zerknąć do workshop manuals i zrobić trochę porządku z niedziałającymi linkami.
Co się tak tam drapiesz po tej głowie na drugim filmiku Swędzi czy coś Cię trapi ?
Pingiel napisał/a:
żadnego tuningu nie było. chyba że poprzedni właściciel robił o czym nie mam pojęcia
Tego bez map się nie dowiemy...
Pingiel napisał/a:
jak zrobić test przelewowy bo nie mogę się doszukać.
Zdejmujesz przewody z głowicy wtryskiwacza. Po przekręceniu kluczyka (ale bez odpalania) powinno być tam cicho. Jak się leje przez wierzch to lipa. Profesjonalnie to menzurki się podłącza i patrzy jak szybko wypełniają... no ale domowym sposobem możesz tak
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
[ Dodano: Sro Paź 23, 2013 14:19 ]
aha, test korekcji wtrysków robisz bez obciążenia silnika czyli wszystkie odbiorniki prądu na off - światła, grzanie, dmuchawa itd
możesz osobno tylko po co? Musiałbyś powtarzacz jeden za drugim w tych samych warunkach tj bez obciążenia i tej samej temp silnika. Robi sie wszystkie na raz. Rurkę z powrotu zatkaj sobie wiertlem m3 żeby ropa sie nie lala
test tym razem zrobiłem na zimnym silniku bo tylko na zimnym najczęściej tak się dzieje że obroty spadają do zgaśnięcia silnika na ciepłym może ze trzy razy tak zwariował. Czy mogę stwierdzić że pierwszy mówi GOODBYE
Jeśli silnik był rozgrzany to przynajmniej 2 wtryski wyglądają na słabe. Zrób sobie test przelewowy żeby potwierdzić diagnozę. Na korektę spalone świece nie maja wpływu, ale ma wpływ np kompresja. Dodatkowo wtryski pracują parami - stad nie ma 100% pewności ze zrobisz 1 i 3 wtrysk i będzie ok. Moze sie zdarzyć ze winny jest 2 i 4 a 1 i 3 nadrabia za nie. 100% pewność daje wyciągniecie wtrysku i sprawdzenie na maszynie koszt ok 50zl / szt
korekty in niższe tym lepiej - jak by sie wąchały do powiedzmy 0,2-0,7 można z grubsza przyjąć ze jest ok. Test rob z wyłączeniem wszystkich odbiorników z rozgrzanym na max silnikiem
wtryski ok
masz na jednym kondensatorze 28V a na drugin 79V - ta druga wartość jest ok, ta pierwsza to albo przekłamania inpa, albo cos jest nie tak ze sterownikiem silnika. U mnie na obu jest podobne napięcie ok 80V ale sporo osób pisało, ze ma to drugie zaniżone. Może to kwestia rocznika auta/sterownika i stąd inpa glupieje
Nie dzieje się w sumie nic na chwilę obecną, tylko sie zastanawiam co z wtryskiwaczami, bo jak mi MaReK podglądał w zakopcu to było coś nie halo, a teraz to już nie wiem...
A w ogóle ktoś doszedł do tego co to wszystko oznacza?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum