Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214 Si '97] popychacze hydrauliczne - wymiana
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214 Si '97] popychacze hydrauliczne - wymiana
Autor Wiadomość
Stipe77 



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lut 19, 2015 16:06   

A komuś w ogóle padła kiedykolwiek pompa? Pytam bo w normalnych samochodach żywotność pompy oleju przekracza kilkakrotnie żywotność silnika, nawet jest elementem niewymiennym więc jak to jest?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 19, 2015 16:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lut 19, 2015 18:12   

w jakich silnikach pompa jest elementem nie wymiennym?

Pompa może paść od syfu w oleju. olej najpierw przechodzi przez pompę a dopiero później do filtra. Trochę piachu momentalnie ją zabije.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Stipe77 



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lut 20, 2015 19:38   

Na przykład silniki CIH opla. Niektóre mają 600tyś i pompa ta sama.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pią Lut 20, 2015 21:26   

Pompa sama z siebie sie nie zepsuje, ale jest bardzo wrażliwa na zanieczyszczenia. Jak brud jej nie zabije to będzie działać odpowiednio.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Stipe77 



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lut 23, 2015 18:09   

Rozebrałem głowicę jeszcze raz. Jeden z tych nowych popychaczy miał całkowicie luźną główkę tak jakby nie było w nim sprężynki. szkoda, że wyrzuciłem paragon. Wsadziłem jeden stary i nic już nie stuka. Popychacze firmy Bermach czy jakoś tak...nie polecam.

wcześniej sprawdziłem trik z olejem typu ATF i teraz jak rozkręcałem głowicę to faktycznie było czyściutko jak nigdy.
Dzięki wszystkim, problem rozwiązany.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 20:44   

Chłopaki wymieniać pompę oleju na nową (350zł bez robocizny) czy wyczyścić obecną?
I jak sprawdzić wydajność/sprawność pompy? Kiedyś kolega MultecFSO podał jej ciśnienie robocze ale nie umiem znaleźć tego wątku i nie znam wartości.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 21:37   

Pompę starą możesz przeszlifować jak masz w okolicy kumatego szlifierza. Będzie jak nowa za flachę.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 22:00   

Prawidłowe ciśnienie oleju (przy temperaturze 80st) :
- na biegu jałowym - 0,2MPa (2bar)
- przy 2500obr - 0,7MPa (7bar)

Tam nie ma co szlifować... zużywa się korpus pompy, bo jest z aluminium (wyciera się), a rotor to jakiś spiekany wynalazek i z tym radziłbym nie kombinować.
Na ebayu.co.uk są pompy nówki po ok. 100-150zeta. Ja u siebie taką mam zamontowaną. :) Wymiana to chwila roboty pomijając rozpinanie rozrządu.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 11:24   

Za 150zł trudno znaleźć. Najczęściej w okolicach 55 funtów i drożej chodzą ale znalazłem taką za 30 funtów już z uszczelką i jeśli tylko da sprzedawca wyśle do Polski to ją kupię.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 18:44   

No ja mam właśnie od tego gościa. Hula aż miło. :) Dodatkowo ją lekko zmodyfikowałem wg. porad Dave'a Andrewsa, tzn. wygładziłem ostre krawędzie w otworach wlotowych/wylotowych.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 19:34   

Na dniach ją kupię. Tylko 50zł taniej niż za tą w Polsce ale zawsze to 50zł do nowego oleju.
Ja raczej jej nie zmodyfikuje, bo po prostu będę się bał, że czegoś nie zchrzanię.
Dzięki za rady. Dam znać czy pompa pomogła w sprawie popychaczy.

[ Dodano: Pią Lut 27, 2015 19:34 ]
PS. Nie ma już funkcji "pomógł"? :-|
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 19:46   

ma ją tylko założyciel tematu ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Mar 09, 2015 15:53   

Halo, halo? Pompek przyjechał :mrgreen: , wkrótce montaż ale pytanko. Uszczelkę, którą stroną do pompy?

 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 09, 2015 16:07   

tą, którą pasuje na otwory ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Kwi 01, 2016 21:51   

:głupek2: racja, dzięki.

[ Dodano: Pią Mar 13, 2015 21:41 ]
Pompa wymieniona, nowy olej i filtr (przy okazji zregenerowany alternator)
Cykanie ustaje na ciepłym silniku więc wymiana nie poszła na marne. Rozgrzany silnik pracuje zdecydowanie ciszej niż przed (nowy olej?) jednak wciąż coś rzęzi i póki nie będzie HGFu nie ma sensu rozbierać silnika.

Jeśli ktoś będzie próbował uciszyć szklanki, to z doświadczenia zasugeruję najpierw wymianę pompy oleju i jeśli nie pomoże, to po oględzinach popychaczy czyszczenie lub ich wymiana. W moim przypadku odwrotna kolejność wyszła dużo drożej. Co innego jak ktoś sam serwisuje sobie silnik.
________________________________
[ Dodano: Pią Kwi 01, 2016 22:51 ]
Rewizja informacji czyli poddaję w wątpliwość wymianę pompy oleju przy braku smarowania popychaczy. W skrócie nic to nie, bo to nie pompa tworzy ciśnienie (!)

 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 02, 2016 15:03   

Używał ktoś może uszczelniacza technicqll 5518 do złożenia połówek?? loctite 510 w małych opakowaniach nieosiągalny z tego co widzę na chwilę obecną.

http://www.technicqll.pl/...anaerobowy-5518
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 15:52   

Loctite 574 bez problemu kupisz.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

  Wysłany: Nie Paź 02, 2016 16:36   

z tego co widzę to same 50 ml są i ponad 100 zł a ten 5518 za 22 idzie kupić
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 20:26   

tu masz namiary kupowałem w sierpniu chyba https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=925229#925229
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i] Rover 214i popychacze hydrauliczne
Sierzant Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lis 24, 2016 19:35
sobon
Brak nowych postów [MG ZR 160] popychacze zaworow
popychacze zaworow
kaczor1983 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Gru 21, 2007 22:43
AndrewS
Brak nowych postów [R25]Stukanie,popychacze?
dejv89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Maj 25, 2016 00:28
NoPE
Brak nowych postów [ R 214 Si' 97 ] Miękkie popychacze
BABEL Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Lip 09, 2009 01:18
BABEL
Brak nowych postów [214Si] Czy to popychacze?
Sk133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Lut 20, 2016 19:22
Sk133



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink