Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Montaż świateł dziennych LED Tutorial
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Montaż świateł dziennych LED Tutorial
Autor Wiadomość
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:12   

Co do homologacji to myślę, że diagnosta na przeglądzie powinien rozwiać wszelkie wątpliwości.

A co do samego tematu. Nie ma co tutaj dyskredytować Dawidovsa. Zrobił co chciał jemu się podoba (innym może też), zrobił poradnik i chwała mu za to. Osoby, które chcą zrobić dzienne mają z czego korzystać :) Mnie się akurat w ogóle LEDy nie przekonują do dziennych (chyba, że w nowych samochodach zintegrowane ładnie w całość z bryłą samochodu), ale i tak muszę przyznać, że w miejsce halogenów wygląda to 20000x lepiej niż zwykłe dziadowskie LEDowe paski.

Natomiast kwestia ładnie/brzydko to jest już kwestia subiektywna. Mnie też ledy nie przekonują, niestety nie mam xenonów/soczewek żeby sobie drle zrobie, a na dole mam halogeny, które są zdecydowanie bardziej przydatne więc po prostu jeżdżę cały czas na mijania (co w sumie zupełnie mi nie przeszkadza, a przynajmniej wiem, że i z tyłu jestem widoczny - moim zdaniem światła do jazdy dziennej powinny być i z przodu, i z tyłu).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:26   

prebenny napisał/a:
Natomiast kwestia ładnie/brzydko to jest już kwestia subiektywna.

Święte słowa.
prebenny napisał/a:
moim zdaniem światła do jazdy dziennej powinny być i z przodu, i z tyłu).

W autach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 2009 rokiem (miesiąca nie pamiętam) można używać świateł do jazdy dziennej łącznie ze światłami postojowymi. Jednak ideą powstania DLR-ów było poprawienie widoczności nadjeżdżającego pojazdu, na którą światła z tyłu pojazdu nie mają najmniejszego wpływu.
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:28   

HarryVip, w art. 51 mowa jest o światłach dziennych, które nie mogą być zapalone razem ze światłami mijania. Ledowy ring nie daje mocnego światła i nie jest uznawany za światło dzienne.
Poza tym nie jestem ignorantem, nie mam w ... tego teamaty i jestem w pełni świadomy co robię. Wożę w aucie pismo z homologacją na ledy i nie zawaham się go użyć przy władzach :P
A tak swoją drogą kolego: Czy twoje dzienne w długich mają homologację? Z tego co wiem jest to w naszym prawie niedozwolone..
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:31   

ja to bym chętnie się tak pobawił z dokończeniem moich, choć to nie
DRL i w ryflowanych kloszach wygląda nędznie, ale do gładkiego szkła mozna by pomysleć

ringi
_________________
75 Red Edition
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:34   

prebenny napisał/a:
Nie ma co tutaj dyskredytować Dawidovsa.

Nie to miała na celu moja wypowiedź. Sam rozważałem zastąpienie posiadanych halogenów (używam ich naprawdę sporadycznie) światłami do jazdy dziennej. Tylko porządne światła (nie żadne ledy od biedy czy ringi stringi, to oczywiście moja subiektywna ocena) kosztowały prawie cztery stówy i uznałem, że to za drogo. Napisałem, że takie podłączenie koliduje z przepisami i kolega poczuł się dotknięty chociaż pojęcia nie mam czym. :mrgreen:
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:38   

HarryVip co do widoczności to moim zdaniem akurat z tyłu też by się przydały. A to się ktoś na poboczu w lesie ciemnym samochodem zatrzyma, bo musi pod drzewko to zawsze lepiej widać (może trochę przesadzam, ale jak już poprawiać widoczność to do końca :) ).

longer86 to daj znać jak coś będziesz z ringami robił :) W przyszłości jak będą odpowiednie finanse to będę kombinował z montażem xenonów (co niestety tanie nie jest, bo lampy, spryskiwacze i mimo wszystko wypadałoby zrobić samopoziomowanie, bo o ile u nas może się nie doczepią, ale jak za granice pojedziesz to nie wiadomo czego się spodziewać. A poza tym już sama przyzwoitość żeby innych nie oślepiać, bo kto co tydzień sprawdza ustawienie świateł :P ).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:45   

Dawidovs napisał/a:
HarryVip, w art. 51 mowa jest o światłach dziennych, które nie mogą być zapalone razem ze światłami mijania.

To fakt.
Dawidovs napisał/a:
Ledowy ring nie daje mocnego światła i nie jest uznawany za światło dzienne.

A to już Twoja interpretacja. Chyba że nie znam przepisu, który o tym wspomina. :mrgreen: Lampa DLR to integralna całość. I czy tam się świecą cztery diody czy ledowy ring lampa jest włączona, a ten fakt (włączenia lampy) jest sprzeczny z przepisami.
Dawidovs napisał/a:
Poza tym nie jestem ignorantem, nie mam w ... tego teamaty i jestem w pełni świadomy co robię. Wożę w aucie pismo z homologacją na ledy i nie zawaham się go użyć przy władzach :P

Powodzenia. Mam nadzieję, że policmajster Cię tylko pouczy pod warunkiem rozłączenia lamp na miejscu, pod rygorem mandatu karnego i zatrzymania DR. :mrgreen:
Dawidovs napisał/a:
A tak swoją drogą kolego: Czy twoje dzienne w długich mają homologację? Z tego co wiem jest to w naszym prawie niedozwolone..

Masz rację, ale się mylisz. Homologacji nie mają (tu jest racja) bo w 2002 roku (produkcja auta) takowa nie była wymagana. Jednak jest to rozwiązanie fabryczne (auto homologację ma i jest dopuszczone do ruchu w RP) i jako takie może być zgodnie z prawem stosowane (tu się pomyliłeś). Odsyłam do lektury orzecznictwa sądów powszechnych.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:49   

dla mnie to kaszana te dzienne w dlugich jak przeciwmgielne w starym 124 tylko swiecace jak swiatlo w piwnicy :mrgreen:
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:51   

kalafior myślę, że na zdjęciu po prostu niezbyt pasują te żółte żarówki :P Na xenonach albo bielszych żarówkach to powinno zdecydowanie lepiej wyglądać.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:58   

kalafior napisał/a:
dla mnie to kaszana te dzienne w dlugich jak przeciwmgielne w starym 124 tylko swiecace jak swiatlo w piwnicy :mrgreen:

O gustach się nie dyskutuje. Jedni lubią światło w piwnicy, inni halogeny łazienkowe. :mrgreen:
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:59   

czy sie wlozy biale czy zolte to i tak wstretnie to wyglada
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 10:03   

HarryVip, nie chcę się sprzeczać, forum służy do wyrażania swojego zdania i powinienem to uszanować. Kończąc tą dyskusję o moich ledach dodam, że na lampie jest wytłoczone A02 8203 co pozwala używać lampy jako światła postojowego
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 10:04   

a halogeny lazienkowe daja bardzo mocne swiatlo o barwie 4200K przynajmniej moje :mrgreen:
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 10:19   

to może jarzeniówki wsadzimy? też białe światło :mrgreen:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 10:27   

pod zderzak i progi :D
_________________
75 Red Edition
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 10:33   

Dawidovs napisał/a:
na lampie jest wytłoczone A02 8203 co pozwala używać lampy jako światła postojowego

Nie można było tak od razu? Bez zbędnych wywodów i polemik? Swoją drogą z ringiem jeszcze większy koszmarek niż bez. :P Ale, co kto lubi. :mrgreen:
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 10:57   

HarryVip, może i tak. Pojeżdżę, zobaczę, też nie jestem na 100 przekonany..
Te diody co kolega wczesniej pokazał też by mogły być - świecą mocniej i bez ringu. Mi chodziło tylko o pokazanie jak zamontować ledy w oryginalne maskownice. Teraz wymiana odbędzię się jedynie na podmianie innych lamp o średnicy 7cm.
Zgodnie z waszymi sugestiami można też zmienić kąt tych lamp bardziej do środka auta, to już nie duży problem
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 21:42   

prebenny napisał/a:
A to się ktoś na poboczu w lesie ciemnym samochodem zatrzyma, bo musi pod drzewko to zawsze lepiej widać


taaa i na pewno zostawie wtedy kluczyki w stacyjce.
Musze cie zmartwić Ty musisz w takich warunkach jadącego rowerzyste zobaczyć zeby go ominać, to nie mów że samochodu nie zobaczysz.

Ja mam DLR w R800 na swiatłach mijania, fabrycznie tak bylo, akurat nie w moim przypadku, bo ja mam dołożony modul elektroniczny zamiast fabrycznego rezystora duzej mocy, fakt barwa jest zółtawa, ale za to przynajmniej odblyśniki sie nie wypalaja, co tu sie oszukiwac lampy nie byly projektowane do ciągłej wakacyjnej pracy.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 22:36   

AndrewS napisał/a:
prebenny napisał/a:
A to się ktoś na poboczu w lesie ciemnym samochodem zatrzyma, bo musi pod drzewko to zawsze lepiej widać


taaa i na pewno zostawie wtedy kluczyki w stacyjce.
Musze cie zmartwić Ty musisz w takich warunkach jadącego rowerzyste zobaczyć zeby go ominać, to nie mów że samochodu nie zobaczysz.


Nie mówię, że nie zobaczę, ale na pewno wcześniej/łatwiej dostrzec coś kontrastującego. Idąc dalej Twoją logiką, po co w ogóle DRLe. Samochodu jadącego z przeciwka nie zobaczysz?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 22:43   

prebenny napisał/a:
Samochodu jadącego z przeciwka nie zobaczysz?

Czasem jak jest szaro i ponuro, a do tego mokro, jesteś zmęczony, masz zabrudzoną szybę, możesz przeoczyć nadjeżdżajacy niewielki szary samochód.. Po to się montuje te światła, żeby być widocznym, a nie, żeby samemu widzieć.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Włączenie świateł dziennych poprzez Navcoder
dukat11 Rover serii 75, MG ZT 398 Nie Maj 31, 2015 13:20
sknerko
Brak nowych postów [R75] Tutorial naprawy silniczków VIS
sknerko Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 13, 2010 14:20
sknerko
Brak nowych postów [R75] Webasto - Czyszczenie i naprawa - Tutorial
Wizard_gp Rover serii 75, MG ZT 145 Nie Sty 08, 2017 11:03
longer86
Brak nowych postów [R75] Montaż tempomatu
kuba14 Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Cze 17, 2015 08:10
sknerko
Brak nowych postów [R75] Montaż tempomatu
Imprinting Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Maj 17, 2017 22:51
BetJar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink