Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Bicie na kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Bicie na kierownicy
Autor Wiadomość
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 13:32   [R75] Bicie na kierownicy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, podczas jazdy po autostradzie zauważyłem dziwną rzecz. Przy prędkości 120-140 czuję wyraźne bicie na kierownicy, natomiast gdy samochód jedzie ponad 140, dla przykładu 180 nie odczuwam żadnych drgań. Zaznaczę, że to samo miałem na zimowym jak i letnim zestawie kół. Nie sądzę, żeby była to wina tarcz hamulcowych bo przy hamowaniu kierownica zachowuje się normalnie.
Proszę o poradę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 13:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 16:06   Re: [R75] Bicie na kierownicy

aimp12 napisał/a:
Witam, podczas jazdy po autostradzie zauważyłem dziwną rzecz. Przy prędkości 120-140 czuję wyraźne bicie na kierownicy, natomiast gdy samochód jedzie ponad 140, dla przykładu 180 nie odczuwam żadnych drgań. Zaznaczę, że to samo miałem na zimowym jak i letnim zestawie kół. Nie sądzę, żeby była to wina tarcz hamulcowych bo przy hamowaniu kierownica zachowuje się normalnie.
Proszę o poradę.


Do sprawdzenia:
1. silentblocki (tuleje wahaczy)
2. łączniki stabilizatorów
3. półosie - czy nie mają nadmiernego luzu
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 19:59   

aimp12 napisał/a:
Zaznaczę, że to samo miałem na zimowym jak i letnim zestawie kół.
oba zestawy kół do wyważenia , najlepiej z testem drogowym, kiedy były wyważane ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 22:08   

za test drogowy we Wrocławiu trzeba zapłacić 200zl, firma Latex

zna ktoś inne miejsce gdzie można to taniej zrobić ?
 
 
Ricardus 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Grotniki

MG ZT-T

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 22:23   

Ja bym jeszcze dopisał sprawdzenie felg, tarcz hamulcowych, podpory półosi prawej. Jeśli są podbite felgi, też może być problem.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 02:57   

Ricardus napisał/a:
Jeśli są podbite felgi, też może być problem.
ale to wyjdzie na wyważarce z testem drogowym , jak nie będzie OK to szukamy dalej, wyważanie kół na aucie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 12:52   

Zimowych nie wyważałem, kupiłem na nich i było bicie. Kupiłem letni zestaw tydzień temu, wyważyłem, tylna felga b.delikatnie krzywa, ale nadal to samo i w tych samych zakresach prędkości. Przy hamowaniu nic nie bije, więc wykluczam tarcze.
Jeszcze zaobserwowałem, że jest mniejsze bicie jak odpuszczam gaz, a jak dodaje to większe.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 14:37   

skłaniałbym sie w stronę półosi, sam męczę sie z takimi objawami, mam już półoś i zbieram chęci na wymianę... czy masz efekt bicia koła podczas ruszania na max skręconych kołach? zwłaszcza jak masz pasażerów ze sobą?
_________________
75 Red Edition
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 22, 2015 22:03   

Takiego objawu nie zauważyłem, ale przyjrzę się temu i sprawdzę.

Nie bije na max skręconych z pasażerami.

[ Dodano: Pią Maj 22, 2015 23:03 ]
Jednak okazało się, że to półosie :)
Kupiłem używane, po 50zł sztuka. Długa miała lekki luz na środku, ale mimo wszystko zdecydowałem się wymienić.
Ku mojemu zdziwieniu półosie, które miałem w samochodzie były "na oko" w lepszym stanie niż zakupione, nie miały żadnych luzów. Jednak podczas jazdy przy większych prędkościach od razu czuć różnicę. Bardzo delikatne bicie występuję jeszcze przy ~130 km/h.
I mam pytanie do Was, czemu na moich starych półosiach kierownica biła jak głupia, skoro nie mogę wyczuć na nich żadnych luzów. Mogły się te półosie jakoś skrzywić
i nie pracowały tak jak powinny?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Bicie w kierownice
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lut 13, 2011 11:03
lukasz5992
Brak nowych postów [R75] Uderzenia kierownicy
Daniel1980 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Wrz 19, 2010 22:24
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Drgania kierownicy
szwed Rover serii 75, MG ZT 21 Sob Lut 13, 2010 20:45
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT] Regulacja kierownicy
Problem z opadajaca kolumna kierownicy
MaReK Rover serii 75, MG ZT 23 Czw Mar 01, 2012 11:25
Voytec
Brak nowych postów [R75] Skrzypienie kierownicy
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lis 12, 2009 13:50
zetkaii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink