_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
MaReK, a nie myślałes, żeby po prostu skopiować "pastylke" z aktywnego pilota (razem z dorobieniem grota to pewnie zamknię się w 50 może 100 pln) a tylko pilota dopisać do BCU?
Chyba, że źle myślę i taka kombinacja nie zadziała, ale w zasadzie czemu nie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ja bym chętnie skorzystał z dopisania kluczyka bo przy kupnie auta dostałem drugi z dziurawymi przyciskami i bez pastylki w środku, tak więc mam grot gotowy do kupienia nowa obudowa i pastyla widziałem że kiedyś ktoś sprzedawał samą pastylkę jak byście widzieli to dajcie znać Jeszcze takie pytanie przy zakupie sprzedawca ma mi podać VIN z auta czy da się z pastylki zczytać jakoś ?
Zdarzyło się nieszczęście i zgubiłem jedyny kluczyk do R'75. Wcześniej przekładałem wnętrzności do nowej skorupy więc (na szczęście) został mi tylko grot.
Do auta wejść mogę i próbuję odkręcić EWS - mam mały problem bo klucz jest nietypowy ale nie o tym.
Dowiedziałem się, że dorobienie transpondera to koszt min 150 zł. Będę dorabiał co najmniej dwa więc w cenie 300zł przymierzam się do zakupu takiego programatora: BMW EWS Editor v. 3.2.0
Mieliście może z nim jakieś doświadczenia?
Ewentualnie dopóki nie przyjdzie, pomoże ktoś w zaprogramowaniu nowego transpondera?
Nie wiem czy kupić PCF7930 czy PCF7935 ?
Byłbym ostrożny z pisaniem szczegółów odnośnie dorabiania kluczy/immo na forum publicznym
Da się to zrobić i to w cenie mniejszej niż rynkowe 600 zł
Do programowania EWS'a bez danych security konieczne jest jego wyjęcie.
Pestkę używaną można dopisać tylko wtedy jeśli mamy od niej EWS'a i znamy hasło do niego.
Żeby wejść w posiadanie EWS'a i pestki do niego musimy zapłacić prawdopodobnie więcej niż za nową pestkę.
Mamy patent rodem z BMW, więc wiele rzeczy pasuje do nas.
marcin.misek i ja mamy zamiar pojawić się na Zlocie i chętnym pomóc w dopisaniu kluczyków.
Ps. Zabawy z EWSem są ryzykowne. Można wysypać moduł (konfiguracyjnie) i nie odpalimy.
Pozdrówki,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
zainstalować emulator IMMO - swoją drogą ten emulator też kuszący, żeby spróbować czy to działa
Emulatory są pod EWS 3, w Roverze jest zamontowany EWS 3.3 i prawdopodobnie nie bedize to działalo.
Emulator opiera sie o kod ISN, natomiast w EWS 3.3 są tak zwane "rolling codes"
Ps.Ciekawe czy do bcu dałoby radę dopisać pilota przy pomocy interfejsu BMW INPA i programu NSC ? Wtedy mogłoby się okazać ,że można zrobić to za grosze...
No to trzeba wziąć się za lekturę internetu i za zakupy na allegro bo zgubiłem jakiś czas temu jeden kluczyk i zostałem z jednym pilotem a to już jest ryzykowne
No to już wiem. Napiszę jakby ktoś kiedyś szukał.
Jeżeli chodzi o PCF7930 to znalezienie go jest dość trudne i kosztuje więcej niż PCF7935, który jest w pełni kompatybilny.
marcin.misek napisał/a:
EWS 3.3 są tak zwane "rolling codes"
Istotnie masz rację. Natomiast przypisuje się tylko stałą część klucza. Potem to kwestia odpowiedniej synchronizacji.
W przypadku dorabiania (klonowania) transpondera jak masz dwa takie same i obu używasz kiedyś jeden przestanie działać. Ze względu właśnie na rozjechanie się kodów. Stąd w EWS jest kilka miejsc na kilka kluczyków. Niech mnie ktoś poprawi jak źle myślę
Pytanie do elektronika. Da się odczytać PASSWORD z kluczyka, jeżeli transponder nie jest zabezpieczony hasłem? To znaczy PAC = 0 ?
EWS ma 10 miejsc po to aby bylo mozliwe dodanie 10 kluczykow. Producent nie przewidzial czegos takiego jak rozjechanie sie kodow bo nie przewidzial uzywania 2 takich samych kluczykow.
Rolling codes synchronizuja ECU z EWS nie Kluczyk-EWS. A czy jest mozliwe klonowanie pastylek.... Nie wiem. Pewnie sie nie da, np nr seryjny bedzie unikalny, i nie bedzie sie dal skopiowac
Rolling codes synchronizuja ECU z EWS nie Kluczyk-EWS.
Tak masz racje ale transponder tez musi ten "kod" mieć, żeby EWS sobie porównał i przesłał go dalej... chyba, ze czegos nie qmam:
Kod:
When the transponders accepts the password, it releases the changing code which it received from the EWS III (3.3) module during the last start-up operation to the EWS III (3.3) module via the ring antenna.
· The EWS III (3.3) module compares the changing code received from the transponder with the code stored in its memory and if they match the process is allowed to continue.
Ze klonować pastylkę się da to wiem. Tylko jest zagrożenie, ze jak będzie kluczyk oryginalny ze swoim transponderem, który ma zapisany "kod" i drugi, który jest klonem. Tak wiec siła rzeczy ma ten sam "kod". Przy użyciu raz jednego a raz drugiego moze się okazać, ze jeden się rozsynchronizuje...
Akurat ten przypadek mnie nie dotyczy bo ja już nie mam żadnych kluczy "oryginalnych"
Bardziej mnie interesuje, czy da się 'wykasowac' albo przywrócić do ustawień fabrycznych (wyczyścić) transponder. Skoro ma on opcje zapis / odczyt powinno się dać ale... się nie daje. Moze programator mam do luftu
A czytales dokumentacje pastylek? Jest tam jeden bit ktory blokuje mozliwosc zapisu. Przez co wyczyszczenie transpondera pewnie nie jest mozliwe, przynajmniej standardowymi metodami.
Zreszta, po co sie meczyc w czyszczenie uzywanego skoro moznac dopisac nowy ktory kosztuje 20 zl na allegro...
Czytałem .
Tam jest BWP - 8 bitów (1 bajt), które blokuja możliwość zapisu konkretnego bloku.
W przypadku używanej pastylki mam zablokowany tylko 1,2,6 i 7. Tak więc, zmiana zapisu, żeby nie było blokady to ustawienie 00 w bajcie 8 bloku 0 - i teoretycznie powinno być można zapisać - co się chce...
Gdyby zabezpieczony przed zapisem był Blok 0, to wtedy rzeczywiście nadpisanie pastylki nie będzie możliwe - i jest ona do wyrzucenia...
marcin.misek napisał/a:
Zreszta, po co sie meczyc w czyszczenie uzywanego skoro moznac dopisac nowy ktory kosztuje 20 zl na allegro...
Chodzi o czas. Żeby skorzystać z używanych jak są pod ręką. Oczywiście zamówiłem już czyste ale gdyby się dało odzyskać tamte też byłoby fajnie
Teraz tylko magiczne kodowanie pilotów cz i alarmu.
Podpowie ktoś czy to trzeba dopisać fizycznie do komputera, czy tez odpowiednie "wciskanie" przycisków (gdzieś wyczytałem na forum BMW)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum