[R75]co do odpowietrzania sprzęgła to zrobiłem na próbę sposób z youtuba ( filmik odpowietrzanie sprzęgła rover 75) czyli poluzowanie nakrętki zbiorniczka wyrównawczego i poprzez odpowietrznik wtłoczenie nowego płynu np.K 2 DOT 4 do lekkiego przelania ze zbiorniczka.Dokręcamy nakrętkę zbiorniczka i jeszcze troszkę wciskamy płynu.Dokręcamy odpowietrznik i po zabiegu Jak na razie jest oki. Dużo mniej roboty
mi od jakiegos czasu nie chcą nieraz wejsc biegi, musialem 2 razy dolac plynu bo dryzgal ta dziurka w korku jak glupi bo nie mam tego plastikowego wkladu wiec zatkalem go srubka, teraz pedal wpadl mi do ziemi, ujechalem prawie 40km i chyba wystarczylo pedal podniesc i bylo by ok bo tak zrobilem jak zajechalem do domu i wpozadku, plyn tez jest tyle co go bylo w zbiorniczku, co moze byc przyczyna?? czy to powietrze w ukladzie? ja tylko dolewalem plynu i popompowalem pedal pare razy i tyle, nie odpowietrzalem tak jak sie powinno, czy moze to byc pompka do wymiany? jadac 40km bez sprzegla biegi wpychalem na sile przy 1800 obrotow wchodza ok, czy moglem uszkodzic synchronizatory lub cos innego w skrzyni? nic nie zgrzytalo przy zmianie, tylko troche ciezko wchodzily bo pierwszy raz tak jechalem
_________________ '99 Rover 75 CDT, manual
Ostatnio zmieniony przez maciejk1980 Pią Lip 24, 2015 22:41, w całości zmieniany 1 raz
Podepnę się do tematu ponieważ przestudiowałem forum w tym temacie i im więcej przeczytałem tym mniej wiem...
Pojawił mi się problem ze sprzęgłem. W marcu wymieniłem tarczę, docisk i wysprzęglik. Wczoraj po powrocie z trasy na parkingu wbiłem wsteczny, puszczam sprzęgło a pedał został w podłodze i musiałem hamulcem zgasić autko bo nie dało się wstecznego wybić. Podciągnąłem pedał sprzęgła do góry i kilka razy nacisnąłem i za każdym razem wracał, odpaliłem silnik , wbiłem 1 bieg i sytuacja się powtórzyła, jednak udało mi się podciągnąć pedał sprzęgła i 2 bieg już wszedł normalnie , pedał sprzęgła się cofnął... po trasie przy zmianie biegów od 2 do 5 nie było problemów. Dziś odpowietrzyłem sprzęgło, przelałem przez nie 500ml DOT 4, jednak dalej to samo na wstecznym i na 1 biegu, biegi wchodzą normalnie ale tak jakby sprzęgło je zasysało... Co może być problemem? Pompka ?
teraz zauwazylem u mnie kiedy pedal wejdzie do samej ziemi i biegi nie chca wchodzic to wystarczy tylko podniesc pedal do gory i wszystko gra na pare kilometrow, czy to powietrze czy pompka do wymiany? nie moglem odpowietrzyc bo koncowki odpowietrznika nie idzie odkrecic
Wysprzęglik mam nowy LUKA na oryginalnej pompce AP po wciśnięciu sprzęgła auto potrafiło samo ruszać, zapowietrzało się sprzęgło wymieniłem pompkę na nową.
Odpowietrzałem jak pisze Boncky nowa pompka metalowa nie ma żadnych wycieków przewód jest miedziany niby wszystko ładnie się odpowietrza do DOT4 widać bąbelki powietrza po kilkukrotnym odpowietrzeniu już nie.
Ale... na początku wszystko jest ok sprzęgło chodzi "jest twarde" na samej górze ale po przejechaniu już kilku kilometrów sprzęgło łapie od połowy, puszcza prawie od dołu.
Nie wiem co robić już, mam kilka tez do sprawdzenia
1. DOT 4 kupiony na stacji benzynowej - może jakiś droższy były lepszy
2. Miedziany przewód wydaje się, że m delikatnie mniejszą średnicę niż oryginalny
3. Gumowa uszczelka w pompce pod nakrętką jest o wiele mniejsza niż w oryginalej - nie ma w ogóle kształtu "stożka" jak w oryginale AP
4. Niewłaściwie odpowietrzone, ale przepuściłem już może z 5 zbiorniczków (nigdy w pompce podczas odpowietrzenie nie zabrakło płynu)
Po odpowietrzeniu sprzęgło chodzi prawie na sucho dopiero po odpaleniu auta i kilkukrotnym pompowaniem sprzęgła pedał robi się twardy.
Odpowietrznik odkręcam około 0,5 cm - może za mało ?
Jak odkręcam odpowietrznik tylko troszeczkę i próbuję odpowietrzyć to sprzęgło chodzi od razu sztywniej.
Witaj nie chem nic sugerować ale ja miałem podobne symptomy na sucho było ok a po odpaleniu to samo co u ciebie i za to był odpowiedzialny niestety uszkodzony wysprzęglik(KTÓRY MIAŁ LEDWO ROK).
PS. OD wymiany wyprzęgnika już mija prawie rok zauważyłem ze w zbiorniczku na ścianach pojawiła mi się dziwna szary nalot( w sumie po naprawie nie sprawdziłem jak tam wygląda zbiorniczek płyn był i jest przezroczysty) dodam że nie wymieniam płynu po wymianie wysprzęglika bo mechanicy zawiedli a od wymiany pompki na nowa jakieś 2 lata temu i 17000 km nie wymieniałem płynu.
Cóż tam się mogło zadziać ze taka maź się pojawiła to jest może wynik wcześniej awarii wysprzeglika i należy wymienić płyn i wyczyścić pompkę przepompowując płyn Sorka za wcięcie w temat
Na szczęście u mnie na pewno wysprzęglik jest sprawny ponieważ przed wymianą na nowy przepompowałem starą pompkę i stary wysprzęglik nowym płynem, ja nie miałem nalotu, ale stary płyn był wyraźnie wypracowany.
jechałeś choć kawałek na starej pompce i nowym wysprzęgliku? jak tak to niestety ale już nie ma pewności że wysprzeglik dobry, poza tym zdarzają się mechanicy którzy potrafią uszkodzić wysprzeglik przy montażu. ja też miałem podobne objawy i niestety ale wysprzęglik wyjąłem w dwóch częściach
Spróbuj odpowietrzyć samą pompkę z przewodem a potem połącz razem z wysprzęglikiem. nalewasz płyn w pompkę i wciskasz zawór w środku szybkozłączki i pompujesz cięgnem aż poleci płyn bez powietrza, potem załóż pompkę i zobacz efekty, ja tak odpowietrzyłem 4 auta i jeżdżą do dziś
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jechałeś choć kawałek na starej pompce i nowym wysprzęgliku?
Niestety jechałem
sknerko napisał/a:
Spróbuj odpowietrzyć samą pompkę z przewodem a potem połącz razem z wysprzęglikiem. nalewasz płyn w pompkę i wciskasz zawór w środku szybkozłączki i pompujesz cięgnem aż poleci płyn bez powietrza, potem załóż pompkę i zobacz efekty
Niby tak robiłem przed założeniem nowej pompki, ale spróbuję raz jeszcze - dodatkowo odkręcę całkowicie odpowietrznik z wysprzęglika i wyleję cały płyn i zaaplikuje jakiś "lepszy"
Tak zauważyłem, że ta rurka od odpowietrzania na wysprzęgliku doś spore ma luzy (po wyjęciu gumy przy skrzyni)
A no i jakby tego było była "2" i "4" wyskakuje - ale to chyba wina linki a konkretnie tego "grzyba" przy skrzyni co wchodzi w linkę - niby zamontowałem nową, ale ta nowa ma "seger" i nie wchodzi zbyt ochoczo, po wciśnięciu na siłę pewnie rozgią się seger i w obawie, że linka będzie spadać zrobiłem taką obejmkę, ale ona delikatnie się zsunęła i podejrzewam, że delikatnie zatrzymuję linkę o ten 1-2 mm i tego są objawy wyskakującej 2 i 4
Nie chcę tylko demontować pompki, ale zostawić trochę płynu w zbiorniczku - odpowietrzając przez odpowietrznik powietrze wyjdzie sobie przez zbiorniczek, a dzięki temu, że jest trochę płynu na dnie powietrze nie cofnie się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum