Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 216] Kolektor wydechowy z kwasowki , pomoc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 216] Kolektor wydechowy z kwasowki , pomoc
Autor Wiadomość
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 14:18   

Czyli wracamy do punktu startu opłaca się dłubać ale konkrety które kosztują
Z tego co pamietam to zhamowali go z początku chyba na 160 ale odpuścili dla bezpieczeństwa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 14:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 14:22   

tak, wyszlo okolo 160 ale kosztem przebiegu momentu wiec odpuscili
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 15:22   

MultecFSO napisał/a:
Przepis na 140-150koni ze zwykłego 1.8 117KM jest prosty. Wydech 2-2,25cala, długo kolektor 4-2-1, porting głowicy i spasowanie z kolektorami (najlepiej ssący VVC), dwa wałki wydechowe VVC, opcjonalne przepustnica 52mm i strojenie np. DETem 2. Setup będzie bezawaryjny jeśli ktoś dobrze poskłada silnik.

a jakby wałki zastąpić tymi z Rewaru? 4-2-1 taki jak z ZR, czy musi byś custom? korci mnie takiego wariata zrobić i dorzucić ITB, bo widziałem jak jeździ ten kant z 1,8vvc na ITB - miazga.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 20:31   

longer86 napisał/a:
A autor wątku pytal tylko o kolektor... Z wrażenia zamilkł. A wystarczyło prosto odpisać, ze mały sens podnosić moc w 1.6, tylko lepiej i taniej przetartym szlakiem będzie cierpliwie czekać na 2.0t w jakimś dawcy. Dziękuję, pozdrawiam


Jest jeden problem z 2.0T, to będzie jeździło tylko na wprost, problemy z zakrętami będą spore, silnik jest za ciężki i zabije dość fajną stabilność całości. kseria w 200tce to idealne rozwiązanie, silnik lekki i żwawy, może faktycznie pobawić się nią jak to robią w polonezach.

[ Dodano: Sro Wrz 02, 2015 21:31 ]
co do kolektorów to wszystkie kolektory od 1,4 16V po 1.8VVC mają taki sam przelot w miejscu 4 tam gdzie są portki jest już szerzej przy dwururce.

Z modów kserii póki co bym kupił kolektor 4 a 2 bym ewentualnie założył z 1.8, będzie najtaniej i najlepiej, warto też obwinąć kolektor bandażem jest sporo chłodniej w komorze silnika
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 20:35   

Ja mam walki qed425 do k-serii, nowki sztuki, chetnie spyle

To sa walki 285 pod mechanike, moge tez sprzedac patent na przerobienie hydro na mechanike
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 21:48   

Markzo napisał/a:
MultecFSO napisał/a:
Przepis na 140-150koni ze zwykłego 1.8 117KM jest prosty. Wydech 2-2,25cala, długo kolektor 4-2-1, porting głowicy i spasowanie z kolektorami (najlepiej ssący VVC), dwa wałki wydechowe VVC, opcjonalne przepustnica 52mm i strojenie np. DETem 2. Setup będzie bezawaryjny jeśli ktoś dobrze poskłada silnik.

a jakby wałki zastąpić tymi z Rewaru? 4-2-1 taki jak z ZR, czy musi byś custom? korci mnie takiego wariata zrobić i dorzucić ITB, bo widziałem jak jeździ ten kant z 1,8vvc na ITB - miazga.


Tym lepiej bo można zrobić o dłuższym kącie otwarcia/większym wzniosie. Bezpiecznie 270st/9.8mm można robić i to już powinno dać fajny efekt. A kolektor to nawet seryjny z VVC160 będzie ok, bo ma równe długości runnerów.
Kant na ITB śmigał przepięknie. Nie wiem ile kilometrów zrobił, ale nie słyszałem o żadnych !@!$#-upach. Jedynie most przy paleniu ciapa się skończył.

Zdłubanych K16tek na forach FSO trochę jest, ale nie mam za bardzo chęci szukać wątków, po za tym nie wszystkie są opisane. Pare 1.8 na ostrzejszych wałkach w okolicach 130-140 koni śmiga, 1.6 z dużymi zaworami i wałkami VVC śmigało jeszcze nie dawno, albo nadal śmiga.
Mój VVC poskładałem od zera, zrobione 14000km i nie widzę jakichkolwiek problemów. A VVC to w końcu fabrycznie podłubane 1.8.
Planuję 170KM... :) W przyszłym roku zaczynam zabawę.
A padanie uszczelki nie ma nic do tego jaką moc rozwija silnik, to samo tyczy się wysokich obrotów. Dobrze poskładany, wyczyszczony, na nowych śrubach i porządnej uszczelce (np. elastomerowa Elringa) będzie długo śmigał o ile nie był wcześniej przegrzany (to jest bolączka aluminium z jakiego odlany jest K16). Do tego standardowo limit 3000-4000obr na zimno, chłodzić po pałowaniu i nie gasić jak wentylator pracuje.

A co do tego Elise S2 to za 3koła kupuje się kompletny VVC 160 i za pozostałe dzięgi dokupić to o czym wcześniej wspominałem + ecumajster i spokojnie 100koni z litra pęka. I jeszcze reszta zostanie.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 04:55   

MultecFSO napisał/a:
będzie długo śmigał o ile nie był wcześniej przegrzany (to jest bolączka aluminium z jakiego odlany jest K16).

a właśnie, jeśli motor był przegrzany (wyciek płynu przez jakieś 20km aż do pustego zbiorniczka, po zgaszeniu nie dało się go odpalić od razu - tak spuchł) to sprawe załatwia wymiana tulei? czy już jest po bloku ?

MultecFSO napisał/a:
Mój VVC poskładałem od zera, zrobione 14000km i nie widzę jakichkolwiek problemów. A VVC to w końcu fabrycznie podłubane 1.8.
Planuję 170KM...

masz jakies wideło jak się teraz odpycha Twoje vvc?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 08:28   

Markzo, Mareczku nie martw się :D mam jeszcze drugi słupek w częściach, coś poskładasz z tego :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 08:58   

A tak z innej beczki to ile wazy to 2.0t ze tak zle? Mysle ze max tyle co diesel a i dieslem Maniak a nawet BRT w 200 potrafili fajnie polatac po torze i dobre czasy wykrecac. Ja jezdze swoim i tez nie narzekam na trudnosci w prowadzeniu.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 09:19   

uwierz mi, lepiej nie miec tych kilkudziesieciu kg z przodu wiecej
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 09:19   

Kiedyś było niby to sprawdzane i różnica między dieslem a k-serią silnikiem była około 25-35kg a
t seria dodatkowe 15-20
ważone było jako komplet z osprzętem więc trochę wagi więcej jest ale rozkład masy można poprawić sam aku od diesla do bagażnika to 17-20kg zmiany przełożenia
wiadomo w benzynie aku połowę mniejszy prawie ale zawsze coś przy kombinować by się dało
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 09:29   

Aku na tył popieram :ok: przod nawet w benzynie 1.4 bedzie duzo cięższy jak tył więc nie jest to zły pomysł jak ktoś chce upalac .

[ Dodano: Czw Wrz 03, 2015 10:29 ]
flapjck1, uwierz mi ze 200km na turbinie w czasie na okrazeniu i tak zniweluje róznice do n/a nawet jakby mialo te 170km
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 09:44   

No jeśli był tak przegrzany to i blok i głowica raczej nadają sie tylko na złom... Będzie wywalał uszczelkę po paru tysiącach kilometrów jeśli aluminium "zmiękło".

https://www.youtube.com/watch?v=a9wS0xvj4QY
Bez spiny na czas, bez katowania skrzyni. Obecnie jest coś w okolicach 150koni i 160Nm więc biednie, ale niestety wydech (głównie kolektor wydechowy) i przestawione VVC robi robotę. No i tymczasowo mam kolektor ssący z poldkowego 1.4, tyle że rozborowany przy głowicy, ale i tak czuć że na VVC szedł lepiej i zdecydowanie fajniej reagował na gaz.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 11:19   

MultecFSO, ten "przegrzany" smiga na razie u mnie w cupejce i jexdzi normalnie, nie grzeje sie, ma moc jaką powinien nieć. Jedynym problemem jest znikający płyn chłodniczy, musze dolewać co jakis czas. Majonezu brak :D Może cos jeszcze z niego bedzie, trzeba by rozłozyc i zobaczyc.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 11:42   

Tseria i lseria waza podobnie, ok 140kg. Kseria wazy lekko ponad 70 wiec jest duzo lzejsza, jeden z najlzejszych motorow w ogole.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R214 Si] Kolektor wydechowy
princo12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sro Kwi 17, 2013 16:33
princo12
Brak nowych postów [214] kolektor wydechowy hałas, przyczyna?
Soczewa214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Gru 30, 2014 19:04
sebastian20
Brak nowych postów [R214i 96 r.] Uszczelka pod kolektor wydechowy i ssący
mrv Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Sie 14, 2008 23:01
kasjopea
Brak nowych postów [R200Vi] Kolektor wydechowy z ZR do R200 podejdzie?
Kozik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 06, 2011 10:17
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink