W sumie to wszyscy to wiedzieli - nikt o tym nie mówił.
Jak w danych technicznych samochód pali 3.5 litra a w normalnej eksploatacji nawet w trasie nie da się poniżej 4.5-5 zejść (przykład) to coś jest na rzeczy. Nawet mimo 'strojenia' silnika pod 'testy spalania'.
Optymalizacja biegów, przelozen dawek paliwa pod testy i porcedury pomiarowe, tez jest czyms nagminnym i mozna by z tym walczyc, ale jak wowczas porownac rozne auta ? Cykl pracy silnika jest ten sam, by mozna bylo porownac i ocenic pomiedzy modelami autami i silnikami. Tylko pytanie kto lepiej sie do tych testow przygotuje
A ze spalinami to ewidentny przekret, bo oprogramowanie silnika wykrywalo porcedure pomiaru, wlasnie dlatego, ze jest schematem pracy i przechodzil w tryb ECO - czyli zanizal prawdziwe dane emisji trujacych gazow
Ciekaw jestem ile rzad niemiec zbije z kary, ale w Californi lubia eco i dbaja, wiec podejrzewam, ze dostanie VW po tylku
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
maniaq spalanie i zawartość spalin są o tyle powiązane, że zawartość spalin spełnia normy przy spalaniu 3 litrów. Przy spalaniu 5 litrów je przekracza i mamy błędne koło
Czemu nikt nie porównuje zawartości spalin benzyniaków, które trują nie mniej jak diesle.
Z tego co kiedyś czytałem to od 2016 lub 2017 roku producenci będą testować spalanie na drogach, a nie w warunkach laboratoryjnych.
Swoją drogą testy NCAP także można sobie schować w kieszeń
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Z tego co kiedyś czytałem to od 2016 lub 2017 roku producenci będą testować spalanie na drogach, a nie w warunkach laboratoryjnych.
Bo prawda jest taka, że wszyscy oszukują, tylko w różny sposób.
Mnie najbardziej bawi, to z czym miałem do czynienia z powodu takich właśnie głupich, narzuconych ograniczeń w przypadku Volvo, że wszystkie silniki Volvo D3, D4, i D5 (zarówno czterocylindrowe, jak i pięciocylindrowe) mają takie same wyniki spalania i CO2 (realnie rzecz biorąc obecnie to to samo) w S60, V60, V60XC i XC60, mimo zupełnie innych mas i oporów czołowych, bo wszystko mierzy się na rolkach.
I to nic, że auto na papierze pali 5,3 i ma średnią 139 g CO2/km, gdy realnie pali 9, czyli pewnie ze 260 g CO2/km - na papierze się zgadza.
To samo dotyczy tlenków azotu, crash-testów (słynna seria 5-gwiazdkowych Renault'ów, gdy ta firma na to się nastawiła) itp.
Po prostu biznes zawsze będzie sprytniejszy od urzędników, bo własnej kasy (akcji, pensji, premii, stanowiska) broni się lepiej niż 'państwowej', a taka wpadka jest wkalkulowana w ryzyko.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ciekaw jestem ile rzad niemiec zbije z kary, ale w Californi lubia eco i dbaja, wiec podejrzewam, ze dostanie VW po tylku
Z oficjalnej kary może coś obniżą ale czekam tylko cywilnych pozwów amerykanów jak to świadomość o tym oszustwie zatrważająco wpłynęła na kondycję psychiczną użytkownika/trujące opary pogorszyły stan właściciela wycenione po parę milionów każdy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum