Wysłany: Pon Sie 30, 2010 18:48 [R416 Si 95'] Skrzypienie przedniego zawieszenia
Witam
Kolejny problem, z którym męczę się od dłuższego czasu. Chodzi mianowicie o skrzypienie przedniego zawieszenia/ układu kierowniczego.
Skrzypienie dochodzi z lewej strony (od strony kierowcy), nasila się przy szybkich energicznych ruchach kierownicą lewo/prawo. Mam wrażenie że jest bardziej związane z układem kierowniczym niż z zawieszeniem, im dłużej jadę tym bardziej się nasila. Mechanik u którego byłem zasugerował wymianę końcówki drążka kierowniczego, niestety problem pozostał.
Sworznie wachacza dolnego były wymieniane rok temu, wyglądają OK, po zaaplikowaniu WD40 skrzypienie nie ustępuję. Autko zaczęło skrzypieć pod koniec jesieni, przez całą zimę było OK, również w deszczowe dni problem znika.
Z tego co kojarzę Roverki serii 400 nie posiadają typowej kolumny McPersona stąd pytanie - na jakie elementy najbardziej zwrócić uwagę przy diagnozowaniu usterki.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 30, 2010 18:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 30, 2010 19:20
Artu, to skrzypienie jest na postoju,w ruchu czy jedno i drugie?
zobacz na gumy stabilizatora, łączniki i tulejki gumowo metalowe na dolnym i górnym wachaczu
Jedno i drugie niestety. Tuleje wachaczy oglądałem i WYDAWAŁY się ok. Niestety ale z racji pięknej angielskiej pogody z oględzinami będę musiał parę dni poczekać.
u mnie skrzypiał lewy sworzeń wahacza i tak jak u ciebie oprysk wd40 nie pomógł dopiero po
odkręceniu nakrętki i opuszczeniu wahacza a następnym zaaplikowaniu oleju ze strzykawki pod osłonke gumową skrzypienie ustało:)
_________________ ROVER 45 ::::::)))))))
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sie 31, 2010 14:09, w całości zmieniany 1 raz
Powracam do tematu. Okazało się że to jednak sworzeń wahacza dolnego (wymieniany rok temu). Jaka firma jest godna polecenia coby miało to ręce i nogi i wytrzymało troszkę dłużej niż poprzednik?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Paź 17, 2010 22:23, w całości zmieniany 1 raz
Witam,
nie będę otwierał nowego tematu. Objawy są podobne jedynie brak jakiegoś sound file jak to brzmij jak skrzypi dolny sworzeń na ukończeniu ?
Mi skrzypi podczas jazdy jak się tylko rusza kierownica szybkie ruchy krótkie ruchy. Przy skręcaniu jest cicho, bez silnika na postoju słychać jak na filmie takie skrzypienie z prawego kola. Występuje to tez podczas hamowania autem.
Wymieniłem do tej pory drążki kierownice, górny wahacz, oraz amory i sprężyny. Drążki były już wytłoczone i podobne odgłosy robiło ale tylko podczas hamowania. Po zmianie na nowe problem ustal i teraz się znów pojawił po niecałym miesiącu.
Jest to problem sworznia czy może gumy stabilizatora ?
[ Dodano: Sob Lis 14, 2015 00:54 ]
Dodaje foty jak wyglądał sworzeń który skrzypiał Sam piach zamiast smaru w nim
Lewy sworzeń był jeszcze dobry bo ciężko chodzi i smaru pełno w nim
[ Dodano: Sob Lis 14, 2015 00:59 ]
Co do demontażu poszło bardzo sprawnie, wybić wystarczy nasadka (27 albo 20 mm) odpowiednia i dużym młotkiem, nie szlo źle
Gorzej było nowy wsadzić, ale trzeba dobrze papierem ściernym zeszlifować otwór z rdzy i musi być gładkie nie może być żadnych rantów Jak sa to tak długo szlifować aż będzie gładkie inaczej będzie się nowy sworzen kantował w środku
Jak wszystko jest gładkie już tylko wystarczy smarem posmarować sworzen i otwór i wbijać delikatnie bo zewnętrznej krawędzi nowy sworzen do środka. Pomału bez stresu wejdzie tylko cierpliwości !
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum