Wysłany: Wto Maj 20, 2014 16:18 [R200] Gdzie zadawać podstawowe pytania na forum?
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.5 Rok produkcji: 1998
Witajcie,
kupiłem swoje pierwsze auto, często przeszukuję internet w szukaniu odpowiedzi na nurtujące pytania jednak często to lanie wody przez autoryzowane serwisy lub inne strony.
Chciałbym zadawać bardzo podstawowe pytania doświadczonym użytkownikom, aby odpowiedzi były trafne i żebym już na początku zapamiętał właściwe postępowanie w danym przypadku, co jest co, dlaczego tak a nie tak itp.
Czy jest na forum takie miejsce na bardzo fundamentalne pytania?
Ostatnio zmieniony przez Prim Czw Cze 05, 2014 14:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 20, 2014 16:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
po prostu zadawaj pytania. Jak coś już jest na forum, to też się dowiesz gdzie szukać, albo przynajmniej pod jakim haslem, chyba że chodzi Ci o fundamentalne pytania typu "co my tutaj robimy?"; "czy jest życie we wszechświecie poza nasza planetą?"; "co było na początku?" to raczej na jakimś forum filozoficznym
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
ad. 1 przeczyść silnik krokowy.
ad. 2 olej, płyn chłodzący, paliwo, ciśnienie w oponach. Jaka to jest dłuższa podróż? 500km? 2000km?
ad. 1 mogę zrobić to sam, czy lepiej udać się do mechanika? ile za taką usługę weźmie?
ad. 2 Podróż to 400km. Jakie z tych prac mogę zrobić sam?
Jaki płyn chłodzący wybrać, po czym wiedzieć, że jest właściwy dla silnika.Mam w zbiorniku przy granicy z minimum (choć ta przestrzeń pomiędzy min a max jest bardzo mała).
Rozchodzi się o olej silnikowy? Skąd wiedzieć czy trzeba go wymienić? Są też miarki tak jak na zbiorniku od płynu chłodzącego? Czy określa się to bardziej po przejechanych kilometrach?
ad. 1 poszukaj. jest na forum kilka opisów jak to zrobić, ale jak się boisz, to mechani weźmie jakieś 50 zł. więcej to ździerstwo.
ad. 2 płyn chłodzący i olej sprawdzasz czy nie jest za mało. Wymienia się je w określonych okresach.(olej co 10 tys przejechanych kilometrów lub raz na rok, a płyn chłodzący raz na 5 lat)
400 km to nie jest jakaś straszna podróż dla Twojego auta, więc też nie ma co panikować.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Przeczyszczenie silnika krokowego nie pomogło. Tak samo przeczyszczenie elementów przy przepustnicy.
Mechanik doradza wymienić zespół przepustnicy - coś z luzem osiowym.
Może to odpowiadać za 2000 obrotów?
jakim luzem? przy luzie osiowym miałbyś cały czas otwarty wloto powietrza. ale wymienić nie zaszkodzi. Byle tylko nie okazało się, że to nic nie zmieni
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Takie rzeczy to w instrukcji siedzą
Trzeba się schylić i zajrzeć pod blendę, odkręcić dwie śrubki mocujące lampkę, wyciągnąć ją i wszystko będzie na wierzchu. Żarówka to C5W.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Co do czujnika temperatury też tak myślałem, ale powiedzieli że to raczej nie.
O lampki pytałem i dzięki za odp. ale wtyczki na nie są powyginane. Więc światła na blachach nie będzie.
Pytanie na czasie. Strasznie parują mi szyby od środka. Mam szyberdach, może trzeba go jakoś na zimę uszczelnić. Albo myć szyby od środka czymś. Macie też taki problem? Jaki sobie z tym radzicie?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Nie Lis 09, 2014 20:01
Kiedyś jak miałem 214 (ale w starej budzie hondy concerto) przyczyną falowania obrotów był olej w wężyku, który idzie od przepustnicy do komputera. W komputerze jest czujnik podciśnienia. Był on zalany olejem. Przedmuchaj wężyk, wylej resztki oleju z czujnika i sprawdz szczelność połączeń w/w wężyka.
Warto zresetować komputer. Przy włączonej stacyjce (silnik nie pracuje) ręcznie wychyl 5x przepustnicę na maxa. Powinieneś usłyszeć pracę silnika krokowego.
Jeśli i to nie pomoże, to odepnij kabel od sondy lambda. Być może to ona powoduje falowanie. Jeśli i to nie pomoże to już chyba tylko babka zielarka może pomóc ziołami. Co do parowania okien to sprawdź czy nie masz wody pod wykładziną. Jeśli masz szyberdach to tam po bokach są chyba kanały odprowadzające wodę. Może sprawdź drożność drutem.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum