Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Gdzie zadawać podstawowe pytania na forum?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Gdzie zadawać podstawowe pytania na forum?
Autor Wiadomość
Prim 



Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 20



  Wysłany: Wto Maj 20, 2014 16:18   [R200] Gdzie zadawać podstawowe pytania na forum?
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.5 Rok produkcji: 1998

Witajcie,

kupiłem swoje pierwsze auto, często przeszukuję internet w szukaniu odpowiedzi na nurtujące pytania jednak często to lanie wody przez autoryzowane serwisy lub inne strony.

Chciałbym zadawać bardzo podstawowe pytania doświadczonym użytkownikom, aby odpowiedzi były trafne i żebym już na początku zapamiętał właściwe postępowanie w danym przypadku, co jest co, dlaczego tak a nie tak itp.

Czy jest na forum takie miejsce na bardzo fundamentalne pytania?
Ostatnio zmieniony przez Prim Czw Cze 05, 2014 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 20, 2014 16:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 20, 2014 18:50   

po prostu zadawaj pytania. Jak coś już jest na forum, to też się dowiesz gdzie szukać, albo przynajmniej pod jakim haslem, chyba że chodzi Ci o fundamentalne pytania typu "co my tutaj robimy?"; "czy jest życie we wszechświecie poza nasza planetą?"; "co było na początku?" to raczej na jakimś forum filozoficznym ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Prim 



Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 20



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 14:39   

Życie jest we wszechświecie ;)

To może zadam pierwsze pytania tutaj.

1. Podczas chodzenia samochodu ciągle utrzymują się obroty 1000-1500, jak może być tego przyczyna, nie gazuję, nie mam wciśniętego sprzęgła.

2. Wybieram się w dłuższą podróż co sprawdzić przed wyjazdem.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 15:01   

ad. 1 przeczyść silnik krokowy.
ad. 2 olej, płyn chłodzący, paliwo, ciśnienie w oponach. Jaka to jest dłuższa podróż? 500km? 2000km?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Prim 



Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 20



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 15:57   

ad. 1 przeczyść silnik krokowy.
ad. 2 olej, płyn chłodzący, paliwo, ciśnienie w oponach. Jaka to jest dłuższa podróż? 500km? 2000km?

ad. 1 mogę zrobić to sam, czy lepiej udać się do mechanika? ile za taką usługę weźmie?

ad. 2 Podróż to 400km. Jakie z tych prac mogę zrobić sam?
Jaki płyn chłodzący wybrać, po czym wiedzieć, że jest właściwy dla silnika.Mam w zbiorniku przy granicy z minimum (choć ta przestrzeń pomiędzy min a max jest bardzo mała).
Rozchodzi się o olej silnikowy? Skąd wiedzieć czy trzeba go wymienić? Są też miarki tak jak na zbiorniku od płynu chłodzącego? Czy określa się to bardziej po przejechanych kilometrach?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 16:03   

ad. 1 poszukaj. jest na forum kilka opisów jak to zrobić, ale jak się boisz, to mechani weźmie jakieś 50 zł. więcej to ździerstwo.

ad. 2 płyn chłodzący i olej sprawdzasz czy nie jest za mało. Wymienia się je w określonych okresach.(olej co 10 tys przejechanych kilometrów lub raz na rok, a płyn chłodzący raz na 5 lat)
400 km to nie jest jakaś straszna podróż dla Twojego auta, więc też nie ma co panikować.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 05, 2014 17:44   

sTERYD, moim skromnym zdaniem, ten wątek powinien wylądować w kąciku Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 23:11   

chyba, że kolega ma wersję kanciastą...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Prim 



Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 20



Wysłany: Wto Lip 15, 2014 12:39   

Przeczyszczenie silnika krokowego nie pomogło. Tak samo przeczyszczenie elementów przy przepustnicy.
Mechanik doradza wymienić zespół przepustnicy - coś z luzem osiowym.
Może to odpowiadać za 2000 obrotów?

[ Dodano: Wto Lip 15, 2014 13:39 ]
Up
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 15, 2014 16:57   

jakim luzem? przy luzie osiowym miałbyś cały czas otwarty wloto powietrza. ale wymienić nie zaszkodzi. Byle tylko nie okazało się, że to nic nie zmieni
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Prim 



Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 20



Wysłany: Wto Lip 15, 2014 18:59   

Gdzie taki zespół przepustnicy do Rovera 200 mógłbym kupić?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 15, 2014 20:04   

alegro zamknęli?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Prim 



Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 20



Wysłany: Pią Wrz 05, 2014 10:12   

pytam o miejsca, gdzie uzyskam jakąś gwarancję rozruchową

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2014 11:12 ]
Witam,

jak i jakie wymienić żarówki z tylnej rejestracji?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 05, 2014 23:23   

Takie rzeczy to w instrukcji siedzą ;)
Trzeba się schylić i zajrzeć pod blendę, odkręcić dwie śrubki mocujące lampkę, wyciągnąć ją i wszystko będzie na wierzchu. Żarówka to C5W.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 16, 2014 22:50   

Prim napisał/a:
Przeczyszczenie silnika krokowego nie pomogło.

Czujnik temperatury może być na wykończeniu.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Prim 



Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 20



Wysłany: Pon Paź 27, 2014 17:52   

Co do czujnika temperatury też tak myślałem, ale powiedzieli że to raczej nie.

O lampki pytałem i dzięki za odp. ale wtyczki na nie są powyginane. Więc światła na blachach nie będzie.


Pytanie na czasie. Strasznie parują mi szyby od środka. Mam szyberdach, może trzeba go jakoś na zimę uszczelnić. Albo myć szyby od środka czymś. Macie też taki problem? Jaki sobie z tym radzicie?
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Nie Lis 09, 2014 20:01   

Kiedyś jak miałem 214 (ale w starej budzie hondy concerto) przyczyną falowania obrotów był olej w wężyku, który idzie od przepustnicy do komputera. W komputerze jest czujnik podciśnienia. Był on zalany olejem. Przedmuchaj wężyk, wylej resztki oleju z czujnika i sprawdz szczelność połączeń w/w wężyka.
Warto zresetować komputer. Przy włączonej stacyjce (silnik nie pracuje) ręcznie wychyl 5x przepustnicę na maxa. Powinieneś usłyszeć pracę silnika krokowego.
Jeśli i to nie pomoże, to odepnij kabel od sondy lambda. Być może to ona powoduje falowanie. Jeśli i to nie pomoże to już chyba tylko babka zielarka może pomóc ziołami. Co do parowania okien to sprawdź czy nie masz wody pod wykładziną. Jeśli masz szyberdach to tam po bokach są chyba kanały odprowadzające wodę. Może sprawdź drożność drutem.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
Prim 



Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 20



Wysłany: Sro Paź 28, 2015 21:56   

Kolejne proste pytanie.

Jak wymienić baterie w kluczykach przy 200?

Nie widzę, żadnego sposobu, aby coś podważyć??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 28, 2015 22:15   

tam gdzie się mocuje kółko się podważa. Procedura wymiany jest taka sama jak w R400:
https://www.roverki.eu/zr...serii-400-.html
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Prim 



Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 20



Wysłany: Sob Lis 21, 2015 01:33   

Ok, dzięki już się tym zajmuję.

Powiedzcie jeszcze co zastosować na rdzę w górnej części klapy bagażnika. Rdza powstaje od wewnątrz po uniesieniu klapy widać w górnej części.

[ Dodano: Sob Lis 21, 2015 01:33 ]
Dobry sposób na parujące szyby????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] Coupe '94 Pytania co do silnika
cycu Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Pią Lis 21, 2008 12:15
cycu
Brak nowych postów [r 218] wydech i kopcenie wokół rozrządu ? (dwa pytania)
qba8819 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Czw Cze 07, 2012 08:57
sTERYD
Brak nowych postów [R 414sI] Głupie pytania na które nie mam odpowiedzi.
borsi Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Nie Mar 15, 2009 15:53
borsi
Brak nowych postów [R214 GSI `93] Gdzie jest termostat???
koles225 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Pią Paź 05, 2007 09:53
piter34
Brak nowych postów [R216 GTI 92'] Gdzie filtr paliwa
kovalek Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Czw Wrz 20, 2007 15:41
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink