Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Problem z porannym rozruchem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Problem z porannym rozruchem
Autor Wiadomość
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



  Wysłany: Wto Lis 03, 2015 09:42   [R45] Problem z porannym rozruchem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

witam. tak jak w temacie mam problem z porannym odpaleniem mojego R.
Filtr paliwa wymieniony dobrze odpowietrzony nowe przewody paliwowe
i nowe swiece. Kat ustawiony na 2stopnie tak jak proponowali
REMIGIUSZ I KOBI84 i dalej nic. pomocy bo już niemam pomysłu.
może tranzystor w sterowniku pompy padl i za mala dawke paliwa podaje przy rozruchu?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 03, 2015 09:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 03, 2015 13:31   

seba11917, A próbowałeś go odpalić tak ze przed rozruchem pompujesz gruszka paliwo aż zrobi się twarda ? Jest pryz tym jakaś różnica ?

Zaworek powrotny w pompie sprawny ?

Jaki masz dokładnie problem z odpaleniem tego nie napisałeś ?

seba11917 napisał/a:
może tranzystor w sterowniku pompy padl i za mala dawke paliwa podaje przy rozruchu?

To bys juz w cale nie odpalil, elektronika dziala na 1 albo 0 :D Wiec albo dziala albo nie dziala :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Wto Lis 03, 2015 14:21   

jutro rano zrobie jak radzisz podpompuje gruszka,w tamtym roku chyba tak robilem
i trochę lepiej było. ale paliwo jest bo zalozylem przezroczyste weze.
dzwoniłem do gościa od pomp i mowil ze ten tranzystor może nie dawac takiej rezystancji jak powinna być na zawor dawki paliwa może być przegrzany i dlatego
takie slabe odpalanie z rana przy dłuższych postojach i ujemnych temp.
a zawor ten przy pompie na powrocie czy jakos tak? a ten tranzystor to chodzi albo nie?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 03, 2015 15:56   

Możesz sprawdzić zawór powrotny na pompie tez czy działa, jest jeszcze cos takiego jak zawor cisnienia regulacji pompy ktory jest na gorze pompy :) przy wale miedzy ECU pompy a obudowa paska.

Ale ogólnie jak pali z rana źle to może być tez winna kompresja silnika ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Wto Lis 03, 2015 19:34   

czyli ten zawor na powrocie powinien być zamknięty jak dmuchnę
od strony pompy i dopiero się otwiera pod jakims ciśnieniem dobrze
rozumiem?

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 18:08 ]
a możesz dac namiary gdzie kupic ten zawor i pewnie zamiennik bo orginal
to pewnie niezle kosztuje

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 18:17 ]
a ten zawor regulacji ciśnienia pompy to jak sprawdzic

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 19:34 ]
mam takie pytanko ten zaworek zwrotny to jest ten po lewej stronie na którym jest przewod paliwowy zasilający od baku?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 03, 2015 20:50   

zawor powrotny jest na wyjściu pompy gdzie paliwo wraca do baku i idzie tez przewód od wtrysków. Tam jest kulka w środka w tej mufie jak by.

Zawor ciśnieniowy pompy kosztuje nowy 55zl :D ale trzeba go ustawić, na boku pompy masz śrubę która się wykręca i wkręca manometr i na odpalony silniku patrzy ile pokazuje ciśnienia. Od strony bloku a pompa jest to dokładnie.

Na śrubie co zasila paliwo masz Banjo śrubę z sitkiem tylko.

Bym najpierw poprobowac z pompowaniem gruszki jezeli pomoze jednak gruszka jest mimo to wadliwa w tedy nawet jak nie widac zeby sie cos cofalo.

Druga opcja pobaw sie jeszcze katem wyprzed go troche jeszcze i zobacz. A probowales odpalac na kacie 0° ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Lis 03, 2015 22:02   

seba11917, Ja nadal polecam kąd między +3 a +3.5. U mnie na 2 odpalał gorzej niż na 3. Oczywiście zakładając że nie msz problemu z układem paliwowym. Dokładnie jak napisał Remigiusz, sprawdź gruszkę. To że widzisz paliwo w przewodach wcale nie oznacza że np gruszka jest pusta i musi pierw zassać paliwo do niej.
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Wto Lis 03, 2015 22:39   

Kobi84 ale dalem zaworek zwrotny za filtrem paliwa a pompa i w przewodach jest paliwo to musi az ssac z gruszki jak ma przy pompie?

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:12 ]
Remigiusz masz racje na tym jednym jest sitko to przewod zasilający zgadza się ale na powrocie patrzyłem i niemam tego sruta w srodku chyba ze sprezyna siadla i go nie
widze albo jest jakiś inny. rano podpompuje gruszka i zobaczę. a ten zawor ciśnieniowy
o regulacji za 55zl jak wygląda bo niemam pojęcia.zobacze go jakos bez rozbierania
kola i paska od pompy.

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:19 ]
czyli jeśli dobrze was rozumie to jak na powrocie jest walnięty zawor to paliwo się cofa
z pompy a ta się zapowietrza i kłopoty z paleniem sa?

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:38 ]
http://auto-pit-stop.pl/u...e25fbbfff9b.jpg


o taki ci zawor chodzi na powrocie

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:39 ]
taki kupic jak co?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 03, 2015 22:45   

seba11917, Zawor zwrotny się dalej przed gruszka jak coś oraz filtrem ;)

Wystarczy ze paliwo się cofnie zakręci trochę pompa i pociąga już powietrze.

Mi chodziło o ten zaworek:


Opcja jeszcze może być tez taka ze sie pompa zapowietrza przez uszczelke pod ECU pompy.

Co do katu wtrysku to jednak sie jego powinno sprawdzać jak silnik jest zimny i sie od razu auto odpali zanim się nagrzeje. Bo na ciepłym silniku widać juz tylko kat dynamiczny a nie statyczny.

ECU potrafi kat przestawiać 21° albo 14° juz nie pamiętam dokładnie.

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:44 ]
A to jest ten zawor powrotny pompy i tam jest kulka w srodku :)

https://www.motointegrato...h-2-467-413-027

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:45 ]
Zanim co kol wiek kupisz sprawdź z tym pompowaniem :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 07:09   

Remigiusz miałeś racje. podniosłem rano maske w gruszcze było cos paliwa
ale jeszcze podpompowałem 3 razy i była twarda. Zagrzalem swiece dwa razy
i odpalilo,raz tylko obrocilo :mrgreen: Teraz pytanie zawor zwrotny z tym srutem do wymiany? Sprawdze jeszcze ten kat jak mówisz na zimnym silniku i tu drugie
pytanie czemu ustawia się na rozgrzanym a nie na zimnym?
widze ze powoli dojdziemy do przyczyny i usprawnimy to odpalanie :mrgreen:
za co bardzo wdzięczny jestem.

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 07:09 ]
a jeszcze jedno bo nadmieniles jeśli chodzi o pompe to wymieniałem teraz ta uszczelke
pod ECU pompy
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 07:38   

Czyli podsumowując. Zaworek zwrotny na dopływie paliwa jest przed gruszką ? Bo powinien być jako pierwszy - potem gruszka - filtr i pompa.
Co do ustawiania kąta to robi się to na gorącym silnikieu ponieważ ECU potrafi samo go regulować, w pewnym zakresie. U mnie w zależności od obciążenia silnika i wciśnięcia gazu zmienia się od 0 do +15. Wiem bo mam cały czas dynamiczny podgląd parametrów przez ELM. Dlatego na zimnym silniku ECU daje zaraz po odpaleniu inny kąt niż jest ustawiony, a gdy silnik osiągnie temp. to ECU przestaje ingerować (silnik na wolnych obrotach bez obciążenia i gazu) w kąt i ustawia taki jak wyregulowano. Dopiero gdy ruszysz to zacznie go dostosowywać. Popatrz na to jak na ssanie w benzynie. Zaraz po odpaleniu na zimnym masz inne obroty niż na gorącym. Tu jest podobnie tylko z kątem. Wrócę jeszcze do zaworka na dopływie do gruszki. Polecam zamocowanie go w pozycji pionowej. U mnie gruszka idzie w dół a pod nią dałem zaworek i dzięki temu zamyka się wręcz grawitacyjnie. Niezależnie od tego czy paliwo chce się cofać.
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 11:19   

Kobi84 miałem tak zamocowany zaworek zwrotny jak mówisz i było gorzej
teraz mam za filtrem a przed pompa i jest lepiej.
a co do kata to ustawiałem go na rozgrzanym silniku.

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 08:28 ]
bo bym zapomnial po tym odpaleniu z rana przejechaniu 1 kilometra auto postalo godzine i już dluzej krecil.

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 11:19 ]
Remigiusz tak mysle skoro gruszka podpompowałem i lepiej pali
to do wymiany ten zawor zwrotny na powrocie i ten od regulacji
ciśnienia? A czy ten zawor od ciśnienia wpływa na osiągi auta
bo musze powiedzieć ze moim R maksymalnie jechałem 165km/h
i ani rusz więcej.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 15:33   

seba11917 napisał/a:
bo musze powiedzieć ze moim R maksymalnie jechałem 165km/h
a przegazuj na jałowym czy nie masz obcinki przy 4000 obr/minutę?
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 15:50   

gazowalem kiedyś i niemam wchodzi miedzy 5000a 6000obr/min
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 04, 2015 15:57   

Na pewno masz sprawna przeplywke :D To ze możesz gazować powyżej 4tys jeszcze nic nie znaczy.

Zawor cisnienia ma wplyw ale jak pisalem powyzej jego sie reguluje wiec nowego nie trzeba. Trzeba tylko zmierzyc jakie cisnienie on pozwala i tyle. Chyba ze dolyn koszyk na nim sie nie trzyma w cale i sprezyna wypada to w tedy mozna wymienic.

Czemu nie kupisz sobie nowej gruszki i problem mysle ze zniknie :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 16:13   

przeplywke mam sprawna bo odpinalem i był mułowaty.
a co do gruszki to wymieniałem bo myslalem ze cos to da a tu nic.
Remigiusz to co proponujesz ten zawor zwrotny z kulka?
a ten ciśnieniowy taki znalazłem będzie jak już co/
http://www.dieselcars.pl/...stp88407[1].jpg

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 16:07 ]
A jak się ustawia się ten zawor myslalem ze tylko go wkrece i już?

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 16:13 ]
a jeszcze jedno dziś zauwazylem ze rano krotko grzaly się swiece.
może czujnik temp. cieczy nieraz nawala.
przy podobnej temperaturze nieraz grzaly o wiele dluzej
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 04, 2015 16:25   

seba11917, podalem wyzej zdjecie z nr czesci ale tak z linku to jest ten zawor. I jak sie ustawia tez jest foto :D Widze ze nikt sie temu nie przygladnal. Bije sie mlotkiem od goru w trzpien i przez to sie sprezyna napina i zwieksza sie cisnienie.

Moze sie faktycznie pompa zapowietrza, moze zacznij od zaworku powrotnego w pompie bo on powinien trzymac a skoro u ciebie nic nie ma troche dzwine to jest.

Moze byc faktycznie ze za niskie cisnienie daje pompa nisko cisnieniowa w pompie ale trzeba to zmierzyc najpierw bo wymiana nic nie da jak sie nie ustawi tego :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 16:39   

a jakie ciśnienie powinno być bo niemam zielonego pojęcia.
i jeszcze wymienie ten czujnik temp.plynu

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 16:39 ]
i ten zawor co podalem linka jest bez tego sitka i oringow trzeba dokupić je
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 19:01   

seba11917, jeśli po godzinnym postoju auto gorzej dopala to rzeczywiście nie ma co poruszać tematu zaworku pa przewodzie paliwowym. A jeszcze takie jedno przemyślenie mam. Ile masz paliwa w baku zazwyczaj? Może masz zepsuty korek wlewu i się podciśnienie robi w baku? Poluzuj trochę korek by powietrze miało dostęp do baku i sprawdź jak będzie odpalał w różnych warunkach.
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 19:57   

no przyznam ze jak jade tankowac to jak otwieram wlew to niezle syczy.
przeważnie mam czwiartke może mniej jak tankuje.a co z tym korkiem,
on ma jakiś odpowietrznik bo nie zwrocilem uwagi

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 19:57 ]
a co z ta predkoscia mojego R jakies pomysły?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problem z rozruchem
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Mar 23, 2009 10:48
Brt
Brak nowych postów [R416si] Problem z rozruchem.
damianczypek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Gru 01, 2014 11:59
damianczypek
Brak nowych postów [R45] Problem z rozruchem na mrozie
tomaszo81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Sty 11, 2008 16:05
piter34
Brak nowych postów [R45] sedan problem z rozruchem
jalo666 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lip 27, 2017 08:10
IROLA
Brak nowych postów [R 45 2.0 idt 2000] dziwny problem z rozruchem.
Alexi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Paź 06, 2010 07:55
barszczyk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink