Wysłany: Wto Lis 03, 2015 09:42 [R45] Problem z porannym rozruchem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam. tak jak w temacie mam problem z porannym odpaleniem mojego R.
Filtr paliwa wymieniony dobrze odpowietrzony nowe przewody paliwowe
i nowe swiece. Kat ustawiony na 2stopnie tak jak proponowali
REMIGIUSZ I KOBI84 i dalej nic. pomocy bo już niemam pomysłu.
może tranzystor w sterowniku pompy padl i za mala dawke paliwa podaje przy rozruchu?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 03, 2015 09:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jutro rano zrobie jak radzisz podpompuje gruszka,w tamtym roku chyba tak robilem
i trochę lepiej było. ale paliwo jest bo zalozylem przezroczyste weze.
dzwoniłem do gościa od pomp i mowil ze ten tranzystor może nie dawac takiej rezystancji jak powinna być na zawor dawki paliwa może być przegrzany i dlatego
takie slabe odpalanie z rana przy dłuższych postojach i ujemnych temp.
a zawor ten przy pompie na powrocie czy jakos tak? a ten tranzystor to chodzi albo nie?
Możesz sprawdzić zawór powrotny na pompie tez czy działa, jest jeszcze cos takiego jak zawor cisnienia regulacji pompy ktory jest na gorze pompy przy wale miedzy ECU pompy a obudowa paska.
Ale ogólnie jak pali z rana źle to może być tez winna kompresja silnika
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
czyli ten zawor na powrocie powinien być zamknięty jak dmuchnę
od strony pompy i dopiero się otwiera pod jakims ciśnieniem dobrze
rozumiem?
[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 18:08 ]
a możesz dac namiary gdzie kupic ten zawor i pewnie zamiennik bo orginal
to pewnie niezle kosztuje
[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 18:17 ]
a ten zawor regulacji ciśnienia pompy to jak sprawdzic
[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 19:34 ]
mam takie pytanko ten zaworek zwrotny to jest ten po lewej stronie na którym jest przewod paliwowy zasilający od baku?
zawor powrotny jest na wyjściu pompy gdzie paliwo wraca do baku i idzie tez przewód od wtrysków. Tam jest kulka w środka w tej mufie jak by.
Zawor ciśnieniowy pompy kosztuje nowy 55zl ale trzeba go ustawić, na boku pompy masz śrubę która się wykręca i wkręca manometr i na odpalony silniku patrzy ile pokazuje ciśnienia. Od strony bloku a pompa jest to dokładnie.
Na śrubie co zasila paliwo masz Banjo śrubę z sitkiem tylko.
Bym najpierw poprobowac z pompowaniem gruszki jezeli pomoze jednak gruszka jest mimo to wadliwa w tedy nawet jak nie widac zeby sie cos cofalo.
Druga opcja pobaw sie jeszcze katem wyprzed go troche jeszcze i zobacz. A probowales odpalac na kacie 0° ?
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
seba11917, Ja nadal polecam kąd między +3 a +3.5. U mnie na 2 odpalał gorzej niż na 3. Oczywiście zakładając że nie msz problemu z układem paliwowym. Dokładnie jak napisał Remigiusz, sprawdź gruszkę. To że widzisz paliwo w przewodach wcale nie oznacza że np gruszka jest pusta i musi pierw zassać paliwo do niej.
Kobi84 ale dalem zaworek zwrotny za filtrem paliwa a pompa i w przewodach jest paliwo to musi az ssac z gruszki jak ma przy pompie?
[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:12 ]
Remigiusz masz racje na tym jednym jest sitko to przewod zasilający zgadza się ale na powrocie patrzyłem i niemam tego sruta w srodku chyba ze sprezyna siadla i go nie
widze albo jest jakiś inny. rano podpompuje gruszka i zobaczę. a ten zawor ciśnieniowy
o regulacji za 55zl jak wygląda bo niemam pojęcia.zobacze go jakos bez rozbierania
kola i paska od pompy.
[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:19 ]
czyli jeśli dobrze was rozumie to jak na powrocie jest walnięty zawor to paliwo się cofa
z pompy a ta się zapowietrza i kłopoty z paleniem sa?
seba11917, Zawor zwrotny się dalej przed gruszka jak coś oraz filtrem
Wystarczy ze paliwo się cofnie zakręci trochę pompa i pociąga już powietrze.
Mi chodziło o ten zaworek:
Opcja jeszcze może być tez taka ze sie pompa zapowietrza przez uszczelke pod ECU pompy.
Co do katu wtrysku to jednak sie jego powinno sprawdzać jak silnik jest zimny i sie od razu auto odpali zanim się nagrzeje. Bo na ciepłym silniku widać juz tylko kat dynamiczny a nie statyczny.
ECU potrafi kat przestawiać 21° albo 14° juz nie pamiętam dokładnie.
[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 22:44 ]
A to jest ten zawor powrotny pompy i tam jest kulka w srodku
Remigiusz miałeś racje. podniosłem rano maske w gruszcze było cos paliwa
ale jeszcze podpompowałem 3 razy i była twarda. Zagrzalem swiece dwa razy
i odpalilo,raz tylko obrocilo Teraz pytanie zawor zwrotny z tym srutem do wymiany? Sprawdze jeszcze ten kat jak mówisz na zimnym silniku i tu drugie
pytanie czemu ustawia się na rozgrzanym a nie na zimnym?
widze ze powoli dojdziemy do przyczyny i usprawnimy to odpalanie
za co bardzo wdzięczny jestem.
[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 07:09 ]
a jeszcze jedno bo nadmieniles jeśli chodzi o pompe to wymieniałem teraz ta uszczelke
pod ECU pompy
Czyli podsumowując. Zaworek zwrotny na dopływie paliwa jest przed gruszką ? Bo powinien być jako pierwszy - potem gruszka - filtr i pompa.
Co do ustawiania kąta to robi się to na gorącym silnikieu ponieważ ECU potrafi samo go regulować, w pewnym zakresie. U mnie w zależności od obciążenia silnika i wciśnięcia gazu zmienia się od 0 do +15. Wiem bo mam cały czas dynamiczny podgląd parametrów przez ELM. Dlatego na zimnym silniku ECU daje zaraz po odpaleniu inny kąt niż jest ustawiony, a gdy silnik osiągnie temp. to ECU przestaje ingerować (silnik na wolnych obrotach bez obciążenia i gazu) w kąt i ustawia taki jak wyregulowano. Dopiero gdy ruszysz to zacznie go dostosowywać. Popatrz na to jak na ssanie w benzynie. Zaraz po odpaleniu na zimnym masz inne obroty niż na gorącym. Tu jest podobnie tylko z kątem. Wrócę jeszcze do zaworka na dopływie do gruszki. Polecam zamocowanie go w pozycji pionowej. U mnie gruszka idzie w dół a pod nią dałem zaworek i dzięki temu zamyka się wręcz grawitacyjnie. Niezależnie od tego czy paliwo chce się cofać.
Kobi84 miałem tak zamocowany zaworek zwrotny jak mówisz i było gorzej
teraz mam za filtrem a przed pompa i jest lepiej.
a co do kata to ustawiałem go na rozgrzanym silniku.
[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 08:28 ]
bo bym zapomnial po tym odpaleniu z rana przejechaniu 1 kilometra auto postalo godzine i już dluzej krecil.
[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 11:19 ]
Remigiusz tak mysle skoro gruszka podpompowałem i lepiej pali
to do wymiany ten zawor zwrotny na powrocie i ten od regulacji
ciśnienia? A czy ten zawor od ciśnienia wpływa na osiągi auta
bo musze powiedzieć ze moim R maksymalnie jechałem 165km/h
i ani rusz więcej.
Na pewno masz sprawna przeplywke To ze możesz gazować powyżej 4tys jeszcze nic nie znaczy.
Zawor cisnienia ma wplyw ale jak pisalem powyzej jego sie reguluje wiec nowego nie trzeba. Trzeba tylko zmierzyc jakie cisnienie on pozwala i tyle. Chyba ze dolyn koszyk na nim sie nie trzyma w cale i sprezyna wypada to w tedy mozna wymienic.
Czemu nie kupisz sobie nowej gruszki i problem mysle ze zniknie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
przeplywke mam sprawna bo odpinalem i był mułowaty.
a co do gruszki to wymieniałem bo myslalem ze cos to da a tu nic.
Remigiusz to co proponujesz ten zawor zwrotny z kulka?
a ten ciśnieniowy taki znalazłem będzie jak już co/
http://www.dieselcars.pl/...stp88407[1].jpg
[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 16:07 ]
A jak się ustawia się ten zawor myslalem ze tylko go wkrece i już?
[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 16:13 ]
a jeszcze jedno dziś zauwazylem ze rano krotko grzaly się swiece.
może czujnik temp. cieczy nieraz nawala.
przy podobnej temperaturze nieraz grzaly o wiele dluzej
seba11917, podalem wyzej zdjecie z nr czesci ale tak z linku to jest ten zawor. I jak sie ustawia tez jest foto Widze ze nikt sie temu nie przygladnal. Bije sie mlotkiem od goru w trzpien i przez to sie sprezyna napina i zwieksza sie cisnienie.
Moze sie faktycznie pompa zapowietrza, moze zacznij od zaworku powrotnego w pompie bo on powinien trzymac a skoro u ciebie nic nie ma troche dzwine to jest.
Moze byc faktycznie ze za niskie cisnienie daje pompa nisko cisnieniowa w pompie ale trzeba to zmierzyc najpierw bo wymiana nic nie da jak sie nie ustawi tego
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
seba11917, jeśli po godzinnym postoju auto gorzej dopala to rzeczywiście nie ma co poruszać tematu zaworku pa przewodzie paliwowym. A jeszcze takie jedno przemyślenie mam. Ile masz paliwa w baku zazwyczaj? Może masz zepsuty korek wlewu i się podciśnienie robi w baku? Poluzuj trochę korek by powietrze miało dostęp do baku i sprawdź jak będzie odpalał w różnych warunkach.
no przyznam ze jak jade tankowac to jak otwieram wlew to niezle syczy.
przeważnie mam czwiartke może mniej jak tankuje.a co z tym korkiem,
on ma jakiś odpowietrznik bo nie zwrocilem uwagi
[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 19:57 ]
a co z ta predkoscia mojego R jakies pomysły?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum