karolj, racje, to będzie od benzyny. Więc skoro klapa jest domyślnie otwarta, to powinno być jeszcze prościej! Położę na tym łapy, to napiszę, co mi się udało wykombinować.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 16, 2016 15:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sknerko, sknerko...
pytam skąd masz sygnał wyzwalania Zasilanie to wiadomo, nie unoś się
Tak jak już napisałem - da się i tak jak mówisz. Ale sęk w tym, że wiesz, że gdzieś dzwoni i tyle.
Chcesz to zrobić na przekaźnikach, wyszło już ich chyba 3 sztuki. Z czego jeden cały czas włączony podczas włączonego zapłonu. Niby nic, ale po co? Można i tak, kiedyś przecież były komputery na przekaźnikach Ale w takim razie to ja już wolałbym tę atmegę
Do tego chcesz ładować kondenstator i z niego zasilać przez te 4 sekundy przekaźnik To musi być już elektroilt, wiesz o tym? Stałe kondensatory nie będą miały takiej pojemności.
Wiesz, że elektrolit nie lubi ciepła, bo traci przez to pojemność? A pod maską jest raczej ciepło. Awaryjność takiego rozwiązania wzrasta.
Poza tym rozmiary i koszty dawno przekroczyły rozmiary i koszty rozwiązania, które na szybko zaproponowałem. A przecież miało nie być komplikacji
Można zrobić bardzo tanio mały modulik na dwóch tranzystorach, wsadzić do auta i zapomnieć.
Można też kombinować z kaskadą przekaźników i dużym kondensatorem elektrolitycznym, poszukać mu dogodnych warunków (najlepiej to chyba przeciągnąć kable do kabiny ), zapłacić kilkakrotnie więcej i też będzie działać... Co kto lubi
Wiesz jestem elektronikiem i generalnie twoje rozwiązanie mi pasuje tylko patrze pod kątem przeciętnego kolesia który takiej elektroniki sam nie zmontuje a przekaźniki i kable w podstawkach połączy spokojnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
PCB mogę zaprojektować i udostępnić (bo i tak sobie to pewnie wykonam), a nawet można zrobić grupowe zamówienie. Wyjdą grosze.
To jest błędne myślenie, że każdy "przeciętny koleś" musi umieć sobie dorobić jakiś elektroniczny gadżet. To tak jakbyś miał dziurę w zębie, ale nie chciał iść do dentysty po plombę, tylko wziął kombinerki i tego zęba wyrwał. Niby gorzej, ale co tam, ważne że zrobiłeś sam
karolj, sknerko, słyszałem to w jakimś serialu, ale pasuje do sytuacji: "Girls! Girls! You're both pretty!"
Na razie się wymądrzał nie będą, ale zakładam, że większość potrzebnych elementów jest już w sterowniku klapki i nie będzie trzeba uskuteczniać żadnych alpejskich kombinacji z przekaźnikami czy tworzeniem własnej płytki. Ta płytka już w środku jest. Wystarczy dowiedzieć się, jak działa. Myślałem, ze ktoś z forumowych guru już się kiedyś nad tematem zastanawiał i coś wie, ale jeśli nie, to nic straconego, sprawdzimy, opiszemy.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
To tak jakbyś miał dziurę w zębie, ale nie chciał iść do dentysty po plombę, tylko wziął kombinerki i tego zęba wyrwał. Niby gorzej, ale co tam, ważne że zrobiłeś sam
az mnie zabolało
[ Dodano: Sob Sty 16, 2016 17:42 ]
ogólnie to rozwiązanie jest dość proste wiec nie ma sie co spierać, jak ktos chce na dużym elektrolicie które nawet najtańsze maja zakres temp od -40 do +85 i 115 st to nie widzę problemu - tez będzie działać. Jak ktos chce na 2 tranzystorach to czemu nie. Mozna i atmege wstawić i arduno i będzie można laptopa podpinać i raz w roku zrobić diagnostykę .... klapki. Myślę ze ważniejszy jest efekt końcowy i to czy faktycznie w naszym motorze będzie odczuwalny pozytywny skutek.
A z konkretów to wiem ze polonez z silnikiem rovera 1,4 ma przepustnice sterowana silnikiem i może by sie ja dało wykorzystać.
Ja to się zastanawiam, czy ta z BMW pasuje rozstawem śrub w miejsce naszego EGR-a plug&play...
[ Dodano: Wto Maj 31, 2016 15:55 ]
Mam pytanie: kojarzy ktoś, czy znajduje się gdzieś pod maską łatwo dostępne +12 po zapłonie? Jest niby w skrzynce bezpieczników pod schowkiem, ale trzeba ciągnąć kabel... wolałbym tego uniknąć.
BTW. Kupiłem klapkę, zrobiłem elektronikę. Niebawem zamontuję i dam znać jak śmiga.
Podłączyłem klapkę. Napięcia +12 po zapłonie pod maską nie znalazłem, ale miałem na szczęście puszczony do kabiny dodatkowy kabel w peszelu jak robiłem instalację pod webasto na telefon.
Co prawda jest w skrzynce napięcie, które znika po wyłączeniu zapłonu, ale z opóźnieniem kilku sekund. Do sterowania klapką się nie nadaje, ale bardzo dobrze sprawdziło się w roli zasilania całego modułu.
Sygnał zamykania klapki podłączyłem pod AUX stacyjki (akurat to miałem wyprowadzone i wykorzystałem do testów). Oznacza to, że do zamknięcia klapki muszę kluczyk od razu przekręcić na 0, co powoduje minimalne opóźnienie w odcięciu powietrza.
Będę miał chwilę, to wyprowadzę z bezpieczników za schowkiem zapłon i tam się wepnę.
Poprawa gaszenia z klapką jest, ale nie jest tak rewelacyjnie, jak się tego spodzeiwałem.
Być może winne jest to opóźnienie spowodowane obrotem kluczyka o 2 pozycje. Potestuję jak już podepnę to pod zapłon i dam znać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum