Na początek dla uściślenia mam BB czyli pomaniaq'owego zr MK2 w serii wtryski idt i seryjna mapa na 113 KM. Czytam o modach w l serii od jakiegoś czasu i już miałem zmieniać wtryski ale... Z głupiego powodu, a mianowicie zblokowało mi immo po dłuższym odpięciu akumulatora mój BB trafił do Britishcars do Mariusza. Dodam, że po prawie 2 tygodniach prób odpalenia i kombinowania przeze mnie według wskazówek Mariusza, MG do Wawy pojechał na lawecie. Mariusz dosłownie popatrzył, spróbował dwa razy odpalić i ....odpalił. Według Mariusza problem polegał na tym, że wcześniej mój zr'ek był podpięty pod nieoryginalny komp. Podpięcie takie powoduje, że sterownik traci pewne dane U mnie np nie miał czy jest zasilany dieslem czy benzyną, oraz jeszcze jednej danej nie pamiętam. Po podpięciu pod T4 Mariusz poprawił wszystko tak jak powinno być Jego zdaniem to wcześniejsze podpięcie pod nieoryginalny komputer diagnostyczny-co powoduje tracenie danych przez ecu, a następnie odłączenie akumulatora spowodowało, że immo nie mógł się połączyć ze sterownikiem silnika i odcinał. I że ten typ tak ma i roverków nie można podpinać pod nieoryginalne kompy.Jak ma się wobec tego podpinanie do naszych autek różnych elmów i innych kupowanych, czy ściąganych z netu interfejsów diagnostycznych???
Mariusz jest specem od marki i chyba ceniony przez użytkowników roverków. Nie wydaje mi się żeby się mylił. I teraz następna sprawa. Otóż Mariusz odradzał mi wymianę wtrysków na te od sdi co mnie powstrzymało przed tym zabiegiem... Podobno silniki gorzej pracują, dość szybko po tym zabiegu dostają wycieków i ogólnie nie wpływa to za dobrze na ich kondycję. W MK2 lepszą opcją jest podobno wymiana ecu na z przedlifta i wgranie chipa. I teraz już się pogubiłem. Co jest oferowane na forum???????
Generalnie dla wersji przedliftowej wymiana wtrysków na te od sdi oraz mapki maffles, które nie powodują wzrostu mocy tylko omijają przepływomierz, zmieniają trochę charakterystykę pracy? Czy może jeszcze jakieś chipy dla MK1??? Coś pomyliłem ? Proszę prostym językiem dla kompletnego laika O tak a'propo co to są te mapki maffles Tak w uproszczeniu co powodują i jakie dają objawy
Teraz wersja MK2 Jak na razie propozycja wyłącznie wymiany wtrysków jeśli nie wymienimy kompa na wersję sprzed lifta. I tylko???? Czy są już te mapki maffles do MK2??? I znów proszę o odpowiedż prostymi słowami. Co konkretnie dadzą wtryski od sdi przy seryjnej mapie od MG 113 KM I jak z tym dymieniem? Daje wtedy więcej paliwa, trzeba zwiększyć ciśnienie na turbo, ale mimo wszystko nie przepala dobrze i dymi??? Czy dymi tylko na niskich obrotach, gdy turbo jeszcze nie dmucha odpowiednio dużo powietrza? O ile wzrośnie spalanie, choć to nie jest najważniejsze przy dieslu za 3,99 No i jak z tym szybszym "zużywaniem" się silnika?? I jeszcze jak wygląda charakterystyka pracy przy wymianie wtrysków Czy nadal do ok 2 tys obr jest muł, a potem dostaje kopa momentu i różnica od serii jest tylko taka, że muł jest taki sam a kop większy o 40 niutonów??? Z góry dzięki za odpowiedzi bo coś bym pomodził z moim MG. Fajnie by było zwiększyć, oprócz mocy i momentu, dynamikę z samego dołu, bo czasami aż strach wyjeżdżać z podporządkowanej z sercem pod gardłem czy zdąży się zebrać przed tym, który mknie pierwszeństwem
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 19:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak do kocna nie jest jak Mariusz mowi o MK2 winna lezy po stronie Pectronu nie ECU silnika, dla Immo ECU jest obojetny. Wada Mk2 immo jest taka ze Pectron gubi po prostu kod bo uzywa jednokrotnie pewnwego szyfru i odcina kombinacje ktore byly. Druga sprawa ze Pectron nie lubi odpinanina pradu na dlugo bo moze to byc tez utrata immo i juz nie odpali. Ogolnie strazsna lipa z tym jest i mogl bym tak pisac wiecej o innych przypadkach. System immo Lucas z MK1 jest o niebo lepszez i mniej awaryjne. No ale wszystko do ograniczenia.
Co do map do sa i mapy do Mk2 czyli polifta z takimi samymi opcjami jak dla ecu MK1. Wiec wybor nalezy do ciebie co chcesz miec.
Mapy mafless to znaczy tylko tyle ze nie ma odcinki powyzej 4tys oborotow przy braku przeplywki oraz brak checkow czy temu podobne w MK2. Teraz jest bez roznicy dla ktorej wersji kosci sie bierze charakterystyka jest przy obu taka sama.
Same mapy daja kopa ale z wtryskami jeszcze wiekszego. Ogolnie tak cisnienie wieksze i troszke zaczyna kapac z miski oleju ale bez tragedi. Silnik przez to nie wybuchnie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pią Wrz 04, 2015 08:26
djinni napisał/a:
I że ten typ tak ma i roverków nie można podpinać pod nieoryginalne kompy.
o_O dobrze nie miec polifta
Remigiusz napisał/a:
Ogolnie tak cisnienie wieksze i troszke zaczyna kapac z miski oleju ale bez tragedi. Silnik przez to nie wybuchnie
Serio? Bo mi nic nie kapie, grama oleju nie dolałem a przewody olejowe zapocone jeszcze sprzed podniesienia mocy
djinni, wtryski dają kopa od ok. 2000 obr, niewiele poprawiaja dół i góre obrotów, niweluje to mapa która ten dół i górę jeszcze poprawia, po wtryskach mniej kopci niż po wtryskach z mapą, podkręcenie turbo przy remapie to taki must have wg mnie, ogolnie warto groszowe sprawy a banan na twarzy
bociannielot, No Mariusz tak tez stwierdził z obserwacji i ja również ze modzone L-serie pocą się bardziej
[ Dodano: Pią Wrz 04, 2015 09:32 ]
To ze się poci nie znaczy ze oleju ubywa, ja tez nie znam nikogo co ma mody i żeby jemu olej brało od wymiany do wymiany.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dzięki za odpowiedzi. Wychodzi zatem na to, że po wtryskach w dole i górze obrotów się nie zmienia charakterystyka, jedynie kop przy rozkręceniu się turbiny w okolicy 2000 obr jest mocniejszy i trochę dymi, po wgraniu do tego map poprawia się charakterystyka w dolnych i wyższych zakresach obrotów, ale kopci jeszcze bardziej. Silnik sobie po takim zabiegu radzi i wytrzymuje, może się ewentualnie trochę bardziej pocić ( choć u mnie suchutko jak na razie). Tak się tylko zastanawiam, jak to kopcenie wygląda?? Czarna chmura z tyłu? Bo jeśli tak, to z moim szczęściem do drogówki, to godzinę po modach zabiorą mi dowód rejestracyjny Wydaje mi się też, że mapy do polifta pojawiły się dopiero co? Ktoś już przetestował?? Jaki dają efekt końcowy mocy i momentu.
Jako, że mapy do poliftów już są od kilku miesięcy chciałem spytać czy ktoś wymienił wtryski i wgrał te mapki śmiga na nich i może opisać wrażenia?? Bo trochę temat ucichł. Może po prostu już wszyscy mają i nikt się nie interesuje Pzdr
Wiadomo że sama mapa coś da, ale dopiero po wymianie wtrysków samochód staje się małą bestią Wtryski znajdziesz na pewno za ~200zł, a uwierz że naprawdę są tego warte.
a jeszcze takie pytanko może to jest poza działem ale...
bo mam tego polifta z tym pektronem i jest w nim przód do zrobienia pas przedni i potrzebuje odłączać akumulator chocby do spawania...
co w takim przypadku trzeba robic?? bo z tego co wiem to juz czasami nie odpali jak sie akumulator na dluzej odlaczy...czy z tego kompa pod maska wystarczyło by wyciąć immo ewentualnie żeby nigdy w przyszłości nie było z tym problemu czy w tym module za środkową konsolą też jest immo??
dawid257, Zalezy od immo ogolnie nic sie nie powinna stac choc jak Pektron ma juz troche cykli otwierania zamykania moze czasem nie zadzialac znowu. Przypadki juz byly.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum