Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dużo usterek 3 miesiące po zakupie, brak sił.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dużo usterek 3 miesiące po zakupie, brak sił.
Autor Wiadomość
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Lut 14, 2016 21:04   

MaReK napisał/a:
Masz garaż czy działasz pod chmurką?
Masz czym jeździć jak ten Twój sprzęt będzie kilka dni nieczynny?


Jutro jadę do pracy nim, działam pod chmurką pod blokiem.

Jasne, mojej Kobiety autem mogę ale wcześniej musimy się dogadać, póki co niestety nie mam dostępu do żadnego garażu.
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 14, 2016 21:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 14, 2016 21:31   

To nie wiem czy zrobisz to wszystko porządnie ;/

Twoje usterki poniekąd związane są prawdopodobnie z dużą ilością wilgoci. Jeśli poprzedni właściciel męczył się z tym samym co Ty teraz i nie usunął tego, to czuję, że jest sporo śniedzi i korozji w modułach/stykach.

Dla własnego komfortu i zdrowia wyjąłbym wykładzinę z auta, porządnie wyprał i dał jej równie porządnie wyschnąć. W sumie autem bez wykładziny i z samym fotelem kierowcy też można jeździć - wiem, bo sam tak miałem, ponad dwa tygodnie ;)

Mając zdemontowane wszystko łatwiej znaleźć wycieki do wnętrza auta. Jedziesz z dziewczyną w romantyczny, ciepły wieczór na myjnie... wchodzisz do auta, pod deskę rozdzielczą, do bagażnika i latarką świecisz, a Twoja oblubienica napiernicza lancą pod ciśnieniem wody. Chyba, że masz kolegów - to weź kolegę, bo oni są bardziej cierpliwi i dokładni w tym temacie ;)

Oczywiście oprócz tego, że Twoje podszybie może w wodzie, odpływy zapchane, to może przy wymianie kiedyś sprzęgła/pompki itp. ktoś źle założył uszczelki. Może ktoś kleił szybę, a może próbował dokręcić podszybie śrubką i przewiercił blachę - takie rzeczy też już widziałem.

Korzystając z pustego auta, przeglądasz wiązki elektryczne, poprawiasz kontakty w punktach masowych. Dodatkowo możesz podłogę już suchą zabezpieczyć jakimś środkiem antykorozyjnym. Ja ponieważ korozji nie miałem to wypsikałem wszystko bitexem w spray. Poszły 4 puszki, koszt jakieś 10 zł ;) Oczywiście przez dwa - trzy dni strasznie w aucie śmierdziało, ale to pomijam.

Ja jeszcze dodatkowo puściłem kable do audio, kamery cofania itp. itd. Sygnałowe od radia i zasilające owinąłem dodatkowo folią Jan niezbędny - ale to już moje fobie ;)

Następną rzeczą jaką zrobiłbym na Twoim miejscu (kiedy wykładziny by schły) to zdemontowanie modułów: EWS (lewy słupek na wysokości łydki), LSM (nad lewym kolanem), BCU (za schowkiem nad nogami pasażera - trzeba wymontować schowek). Moduły dokładnie bym obejrzał pod kątem korozji lub zaśniedzenia. Na wszelki wypadek użyłbym jakiegoś elektrosola. Każdy z nich się dobrze rozbiera nie zaszkodzi obejrzeć.

W bagażniku musisz przyjrzeć się mocowaniom listw ozdobnych tych chromo-podobnych. One też, podobnie jak lampy potrafią przeciekać. Lampy zdejmij. Sprawdź w nich czy nie ma korozji, jeśli ich uszczelki już nie istnieją użyj miękkiego silikonu podczas montażu. Sprawdź czy nie są od dołu zbite klosze.
Twoje lampy świecą śmiesznie, bo może żarówka jest zwalona - ta od mijania. Jeśli tak jest, wtedy jej rolę przejmuje żarówka STOPu. O tym jednak powinien Cię informować moduł LSM poprzez komunikat na desce rozdzielczej. Jeśli masz wyświetlacz LCD to wielka żarówka, a jak nie masz to ikonka żarówki na żółto.

Nierówna praca silnika to może być też problem komputera sterującego silnikiem. ECU czasami daje ciała i nie pomaga programowanie, kasowanie adaptacji tylko zwyczajnie wymiana na drugi + przepisanie immo. Nie wiesz jak wygląda instalacja w podszybiu. Może też tam woda zrobiła swoje?

Nie wiem co z tym Twoim gazem. Na gazie się nie wyznaję i nie lubię go. Ale są tu spece od gazu.

Kwestie hamulca ręcznego, to pewnie przyrdzewiałe linki albo skończone okładziny na szczękach. Nie dowiesz się dopóki nie zdejmiesz kół, zacisków i nie zdejmiesz tarczy. Wtedy zobaczysz co tam się dzieje i jak pracują linki. Potem ew. wymiana, przesmarowanie i regulacja mechanizmu.

W komorze silnika jeśli nie będą to duże koszta to powymieniaj te silikonem oblepione elementy, nawet na używane ale sprawne. Dodatkowo w kwestii instalacji sprawdź wiązki odchodzące od puszki z bezpiecznikami. Te puszki też lubią korodować.

Myślę, że warto też zrzucić zderzak przedni żeby zobaczyć czy tam nie dzieje się źle. Przy okazji sprawdzisz klaksony. Może się fizycznie rozpadły, może wiązka podarta. Jak zdejmiesz zderzak koniecznie oczyść i przesmaruj mechanizm zamykania/otwierania maski. Sprawdź kondycje wentylatora, ogólnie wiązki z przodu, a potem weź się za wiązki w nadkolach. Rozklej je, sprawdź czy nie ma zgnilizny i później zabezpiecz w taki sam sposób taśmą izolacyjną.

No a rozrząd, uszczelki i ogólną ocenę czy warto ten silnik remontować to już musi podjąć rzetelny fachowiec. Czasami remont tych jednostek jest nieopłacalny, ale też znaleźć używaną sztukę jest ciężko.

Przyjemnej zabawy :)

Ps.
Ja już to przechodziłem. Nie miałem garażu ale duże pomieszczenie gdzie moja wykładzina mogła schnąć, a części z auta nikomu nie przeszkadzały ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 14, 2016 21:44   

Na filmiku zauważyłem że wskazówka prędkościomierza opada poniżej 0, u mnie tez tak jest (ktoś na forum pisał że powinno być na 0) i prędkość wg wskazówek jest niższa o ok 3km/h względem tego co podaje komputer ... u mnie był naprawiany LCD w liczniku i się lekko rozkalibrowały wskazówki (RPM to o 200 zaniżone mam), wygląda na to że w liczniku ktoś Ci grzebał.

Jak szukałem kiedyś sprawnego LCD to kupowałem liczniki z angoli, już widziałem liczniki w których dioda airbaga była zaślepiana taśmą taśmą ...

Wydaje mi się że jak się ogarniesz z autem to warto na kompie sprawdzić stan poszczególnych modułów.
 
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 03, 2016 15:51   

Panowie Wróciłem !

Obecnie łożyska i piasty wymienione, cały układ wydechowy !

Jest progress nie poddaje się.

Teraz planuje kupić zaworek zwrotny, dzwoniłem i mają uniwersalną za 40 zł ( myślałem, że trochę taniej będzie )

Wsteczny wciąż nie zapala się, co myślicie o wymianie czujniku wstecznego ?

Wciąż szarpie na podczas odpalenia na 1 - 2 biegu i czasami podczas jazdy ( duży dyskomfort )
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 03, 2016 16:54   

PressionLife, sam wymieniałem ten czujnik u siebie. Skręć koła w prawo lub zdejmij lewe, przednie koło - zobaczysz w skrzyni taki czujnik jak śruba, biegną do niego przewody. Wypnij tę wtyczkę i zmostkuj. Jeżeli światła się zapalają lub PDC zapika - wina czujnika.

Ja swój kupiłem od Opla za 15zł. :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 03, 2016 19:50   

Sprawdzę, sprawdzę :)

Byłem w sklepie, powiedział mi gość, że nigdzie nie dostane zaworka zwrotnego, najlepiej, żebym sprzedał Rovera, fajne auto ale częsci kupić graniczy z cudem i poradził poszukać używanej - w szoku jestem !

Mam taką fuszerę zrobioną i prawdopodobnie przez to mi szarpie auto i nie raz nie jedzie.
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 03, 2016 20:18   

Jaki zaworek zwrotny ?? Do serwa hamulcowego?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 03, 2016 20:22   

PressionLife, januszowe brednie na poziomie "oooo paaaanie, ufo to my nie naprawiamy".

Akurat do Rovera pasuje wiele części od innych samochodów, ale nie każdy sklep ma właściwy system. W jednym na przykład "piasty do Rovera 75 nie istnieją już", w innym słyszę, że może być na jutro rano, taka sama jak w Landku. Tak samo wiele innych rzeczy - np. łożysko przedniej kolumny pasuje od jakiegoś Citroena. :P
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 03, 2016 20:30   

dzelo23 napisał/a:
Jaki zaworek zwrotny ?? Do serwa hamulcowego?


Tak, łapcie zdjęcie :





[ Dodano: Sro Sie 03, 2016 20:30 ]
MD napisał/a:
PressionLife, januszowe brednie na poziomie "oooo paaaanie, ufo to my nie naprawiamy".

Akurat do Rovera pasuje wiele części od innych samochodów, ale nie każdy sklep ma właściwy system. W jednym na przykład "piasty do Rovera 75 nie istnieją już", w innym słyszę, że może być na jutro rano, taka sama jak w Landku. Tak samo wiele innych rzeczy - np. łożysko przedniej kolumny pasuje od jakiegoś Citroena. :P


Dobrze widzieć ja póki co trzepie internet, w sklepie byłem i bez rezultatu za moją częścia
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 03, 2016 21:07   

Zaworek zwrotny z opla wygląda identycznie.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 03, 2016 21:13   

prebenny napisał/a:
Zaworek zwrotny z opla wygląda identycznie.


Z jakiego dokładnie ?

Szukam wszędzie i nigdzie nie mogę znaleźć tej części.
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 03, 2016 21:32   

podjedź na jakiś szrot, dobierz ten zaworek po średnicy rurki od byle jakiego samochodu, bedzie pasował kazdy zaworek oczywiście z układu serwa, a nie spryskiwaczy, bo tam też sa zaworki zwrotne, ale na mniejszą średnicę.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 03, 2016 22:28   

Ja mam u siebie z Opla właśnie, koszt to kilkanaście PLN. Zerknę jutro czy są na nim jakieś numery i napisze
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 03, 2016 22:33   

http://allegro.pl/nowy-za...6361871857.html
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Sie 05, 2016 19:48   

prebenny napisał/a:
http://allegro.pl/nowy-zawor-zaworek-zwrotny-serwa-opel-i6361871857.html


AndrewS napisał/a:
podjedź na jakiś szrot, dobierz ten zaworek po średnicy rurki od byle jakiego samochodu, bedzie pasował kazdy zaworek oczywiście z układu serwa, a nie spryskiwaczy, bo tam też sa zaworki zwrotne, ale na mniejszą średnicę.


dzelo23 napisał/a:
Ja mam u siebie z Opla właśnie, koszt to kilkanaście PLN. Zerknę jutro czy są na nim jakieś numery i napisze


Panowie dziękuję serdecznie udało mi się zakupić nowy od Opla za 15 zł, jesteście genialni!

Możecie mi doradzić jak sie zabrać za to, żeby nie popsuć nic ?

Zdjęcia są wyżej w jakim jest to obecnie stanie - poklejone w jedną całość.
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 05, 2016 20:35   

wężyk utnij od starego zaworka, później go podgrzej zapalniczka i jak będzie miękki to wciskasz. Jak masz opalarkę albo lepiej hot air to rób tym
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Sie 05, 2016 20:39   

dawidd napisał/a:
wężyk utnij od starego zaworka, później go podgrzej zapalniczka i jak będzie miękki to wciskasz. Jak masz opalarkę albo lepiej hot air to rób tym


Spróbuję jutro - jest znaczenie która stroną? Jest strzałka tylko nie jem w którą stronę ustawić
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 05, 2016 23:02   

PressionLife napisał/a:
jest znaczenie która stroną?


oczywiście, strzałka ma być w stronę silnika (kolektora ssącego), gdy silnik zostanie wyłączony zaworek się zamyka i "zostawia podciśnienie" w serwie, daje to możliwość minimum jednego dobrego wspomaganego podciśnieniem hamowania.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 05, 2016 23:58   

Jak również natychmiast po jeździe przy pełnym otwarciu przepustnicy
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 06, 2016 12:34   

dawidd ja bym dla zasady wymienił cały wężyk.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak mocy, głośno chodzi, dużo pali po wymianie HGF
flinso Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Cze 04, 2011 16:41
flinso
Brak nowych postów [R75] Kody usterek.
jesse Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Lip 22, 2011 17:07
krzydec
Brak nowych postów [75] kilka drobnych usterek
engineV8 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lut 27, 2016 14:05
engineV8
Brak nowych postów [R75] Nowy-stary R75 i lista usterek :)
belialek Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Lip 12, 2013 10:28
wschodni
Brak nowych postów [R75] 1.8 interpretacja usterek/błędów z TOAF
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Sie 20, 2016 17:57
Apolyon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink