Wysłany: Sro Mar 16, 2016 17:39 [Rover 214] Brak dwójki przy redukcji
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1998
Dzień dobry ! Od jakiegoś tygodnia występuje u mnie problem braku możliwości wrzucenia biegu nr 2 przy redukcji. Nie ma problemu z dwójką, wrzucając ją z jedynki, jednak np. z trójki jest to możliwe jedynie stojąc - wówczas bieg wchodzi bez problemu. Nie występuje żadne zgrzytanie, po prostu opór uniemożliwiający wbicie biegu.
Mam nadzieję, że ktoś z Was miał lub słyszał o podobnym problemie i wspólnie uda nam się go rozwiązać
Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi !
Pozdrawiam !
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 16, 2016 17:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam Pana,
dzisiaj próbowałem tak zrobić - niestety, bez rezultatu. Zauważyłem jeszcze jedną ciekawa rzecz, mianowicie chcac zredukować z 3 na 2 jeśli ochylę dalikatnie dźwignię zmiany biegów w kierunku jedynki (nie wrzucając jej) to wówczas wbijam dwójkę bez problemu.
Znajomy mechanik wskazał synchronizator jako przyczynę, ale bez pewności i odesłał mnie właśnie do tego forum bo może być " myczek" ta tego rodzaju dolegliwość
zobacz wodzik który idzie od gałki biegów do skrzyni czy czasem nie ma luzów, miałem podobnie w landroverze i po jakimś czasie biegi zaczęły chodzić dobrze za to gałka latała na boki jak żyd po pustym sklepie
[ Dodano: Czw Mar 17, 2016 13:35 ]
na problemy z synchronizatorami często pomaga zmiana oleju w skrzyni na MTF94
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Witam serdecznie wg mnie synchronizator może być tego przyczyną (w końcu wszystko kiedyś się zuzyje), ale na twoim miejscu również sprawdzilbym czy nie masz jakiś łuków przy mechanizmów zmiany wodzikow, bo skoro mówisz że próbując wbić jedynkę a po te, dwójkę i ta dwójka wchodzi bez problemu to też może być to . Synchronizator to powinna być ostatecznosc bo żeby go wymienić to jest dosc sporo zabawy czekam na rozwoj sytuacji i przyczyny
raczej poszukałbym używanej skrzyni w dobrym stanie niż rzeźbił z synchronizatorem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum