Wysłany: Wto Mar 08, 2016 09:46 [R25] Kąt wyprzedzenia zapłonu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000
Witam
W ostatnim czasie ustawiałem w swoim aucie rozrząd i zauważyłem na pokrywie ochraniającej rozrząd z dołu pewną skalę (podobną do tej z aut starego typu gdzie ręcznie można było ustalić kąt wyprzedzenia zapłonu). Moje pytanie jest następujące, czy można zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu poprzez ustawienie koła którym poruszamy wał korbowy?
Silnik benzyna (ZI) 76kW (103 kucyki) 1.4 pojemność
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 08, 2016 09:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kąt wyprzedzenia zapłonu jest ustalany przez cpwk, no ale właśnie obracają koło pasowe wału korbowego zmieniam jego położenie względem rozrządu, mogę przesunąć go o kilka stopni (przy tym wałki rozrządu pozostają w tym samym miejscu) przez co dotarcie tłoka do GMP nastąpi szybciej, czyli defakto zapłon mieszanki nastąpi szybciej.
Forumowiczu BigBoyPL, niestety nie zauważyłem tego skrótu ponieważ nie miałem aż tak dobrego dojścia a skala prze ze mnie opisana znajdowała się na pokrywie zabezpieczającej rozrząd.
Jeśli możesz przekręcić koło pasowe względem wału to jest ono uszkodzone. Najprawdopodobniej przez zbyt słabe dokręcanie śruby koła pasowego. Znacznie utrudni Ci to prawidłowe ustawienie rozrządu. Ale nowe koło da się kupić za jakieś 50 złych.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Mar 20, 2016 13:51
sTERYD napisał/a:
Te znaki są do ustawiania faz rozrządu w vvc.
Skąd taka informacja? Pierwsze słyszę. Ustawienie VVC nie ma nic do rzeczy z tymi znakami, zawsze ustawia się wał na znak na godzinie 13, tak jak w zwykłym K16. A ustawienia VVC dokonuje się przy zdjętym mostku głowicy. Po za tym te znaki były na silniku zanim w ogóle wdrożono VVC do produkcji.
A co do wyrobienia kółka.. to nie tylko jego wina, czasami wyrabia się również wał w miejscu osadzenia. Rozwiązanie to albo napawanie i szlifowanie, albo np. nawierceniu otworu i wbicie kołka... patenty w stylu kawałek puszki po piwie pozostawiam bez komentarza.
Z tym wyrabianiem się zacięcia na wale to już znam to z autopsji. Trzeba na to uważać, tylko że u mnie to się nawet małe koło rozrządu wyrobiło. Wracając do tematu tak jak koledzy mówili to komputer steruje zapłonem. Ale na przykład u mnie (nie wiem czy wszyscy tak mają) w każdym kółku od wałków mam dwa nacięcia na kołek ustalający i chyba wtedy na drugich nacięciach zapłon jest zmieniony o 90 stopni. Jak się mylę to poprawcie.
_________________ Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
Ale na przykład u mnie (nie wiem czy wszyscy tak mają) w każdym kółku od wałków mam dwa nacięcia na kołek ustalający i chyba wtedy na drugich nacięciach zapłon jest zmieniony o 90 stopni. Jak się mylę to poprawcie.
Mylisz się. To wałki rozrządu sa takie same dla strony dolotowej i wylotowej. Różnica w montażu polega na ustaleniu wałka w odpowiednim miejscu w jego kole. Zapłonem steruje komp, i jedyna mozliwośc zmiany charakterystyki układu zapłonowego to modyfikacja elektroniczna.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum