Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Kąt wyprzedzenia zapłonu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Wto Mar 08, 2016 10:54
[R25] Kąt wyprzedzenia zapłonu
Autor Wiadomość
TOREK513 



Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 21



  Wysłany: Wto Mar 08, 2016 09:46   [R25] Kąt wyprzedzenia zapłonu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Witam
W ostatnim czasie ustawiałem w swoim aucie rozrząd i zauważyłem na pokrywie ochraniającej rozrząd z dołu pewną skalę (podobną do tej z aut starego typu gdzie ręcznie można było ustalić kąt wyprzedzenia zapłonu). Moje pytanie jest następujące, czy można zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu poprzez ustawienie koła którym poruszamy wał korbowy?

Silnik benzyna (ZI) 76kW (103 kucyki) 1.4 pojemność
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 08, 2016 09:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Mar 08, 2016 21:58   

Te znaki są do ustawiania faz rozrządu w vvc.
Zapłon ustawia komputer na podstawie danych z cpwk.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Mar 08, 2016 22:20   

A nie zastanowił cię skrót TDC nad nimi ?
Top Dead Centre - Górne martwe położenie tłoka.
 
 
TOREK513 



Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 21



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 20:36   

Kąt wyprzedzenia zapłonu jest ustalany przez cpwk, no ale właśnie obracają koło pasowe wału korbowego zmieniam jego położenie względem rozrządu, mogę przesunąć go o kilka stopni (przy tym wałki rozrządu pozostają w tym samym miejscu) przez co dotarcie tłoka do GMP nastąpi szybciej, czyli defakto zapłon mieszanki nastąpi szybciej.

Forumowiczu BigBoyPL, niestety nie zauważyłem tego skrótu ponieważ nie miałem aż tak dobrego dojścia a skala prze ze mnie opisana znajdowała się na pokrywie zabezpieczającej rozrząd.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 22:06   

Jeśli możesz przekręcić koło pasowe względem wału to jest ono uszkodzone. Najprawdopodobniej przez zbyt słabe dokręcanie śruby koła pasowego. Znacznie utrudni Ci to prawidłowe ustawienie rozrządu. Ale nowe koło da się kupić za jakieś 50 złych.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
TOREK513 



Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 21



Wysłany: Sob Mar 19, 2016 18:48   

W takim razie dziekuje za odpowiedz :) dodtslem odpowiedz na ktora liczylem
Temat do zamkniecia
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Mar 20, 2016 13:51   

sTERYD napisał/a:
Te znaki są do ustawiania faz rozrządu w vvc.


Skąd taka informacja? Pierwsze słyszę. Ustawienie VVC nie ma nic do rzeczy z tymi znakami, zawsze ustawia się wał na znak na godzinie 13, tak jak w zwykłym K16. A ustawienia VVC dokonuje się przy zdjętym mostku głowicy. Po za tym te znaki były na silniku zanim w ogóle wdrożono VVC do produkcji.

A co do wyrobienia kółka.. to nie tylko jego wina, czasami wyrabia się również wał w miejscu osadzenia. Rozwiązanie to albo napawanie i szlifowanie, albo np. nawierceniu otworu i wbicie kołka... patenty w stylu kawałek puszki po piwie pozostawiam bez komentarza. :P
 
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 09:07   

Z tym wyrabianiem się zacięcia na wale to już znam to z autopsji. Trzeba na to uważać, tylko że u mnie to się nawet małe koło rozrządu wyrobiło. Wracając do tematu tak jak koledzy mówili to komputer steruje zapłonem. Ale na przykład u mnie (nie wiem czy wszyscy tak mają) w każdym kółku od wałków mam dwa nacięcia na kołek ustalający i chyba wtedy na drugich nacięciach zapłon jest zmieniony o 90 stopni. Jak się mylę to poprawcie.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Mar 29, 2016 10:24   

Khonju napisał/a:
Ale na przykład u mnie (nie wiem czy wszyscy tak mają) w każdym kółku od wałków mam dwa nacięcia na kołek ustalający i chyba wtedy na drugich nacięciach zapłon jest zmieniony o 90 stopni. Jak się mylę to poprawcie.


Mylisz się. To wałki rozrządu sa takie same dla strony dolotowej i wylotowej. Różnica w montażu polega na ustaleniu wałka w odpowiednim miejscu w jego kole. Zapłonem steruje komp, i jedyna mozliwośc zmiany charakterystyki układu zapłonowego to modyfikacja elektroniczna.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Mar 29, 2016 19:00   

http://i25.photobucket.co...amwheels023.jpg
A orientacyjny kąt przesunięcia to 150-160 stopni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [200] Kąt wyprzedzenia zapłonu, czujnik temperatury dolotu
Harry Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sty 26, 2013 15:48
kruszan
Brak nowych postów [MG ZR IDT] Kąt wyprzedzenia wtrysku
bielu000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Mar 28, 2016 14:04
sTERYD
Brak nowych postów [MG ZR] PROBLEM Z ODCIĘCIEM ZAPŁONU
spider Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Cze 05, 2014 14:53
spider
Brak nowych postów [R 214Si] Przyspieszanie zapłonu ?
DaQwiD Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Lut 22, 2011 22:22
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [MG ZR] ODCIĘCIE ZAPŁONU PRZY 5800 OBR
Mariusz418 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Sie 27, 2007 13:42
Mariusz418



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink