Wysłany: Nie Lip 10, 2016 13:29 [R75][2.0,v6] Sam dodaje gazu i przyspiesza
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam, ostatnio mechanik wymieniał mi płyn chłodniczy, kiedy odebrałem od niego samochód po 5 minutach samochód zaczął sam przyspieszać, jak wrzuciłem na luz to obroty chciały podskoczyć na maksa. Zauważyłem pod maską, że element zaznaczony na zielono nie odskoczył do końca tak jak na zdj. tylko odstawał trochę, po poprawieniu jest wszystko ok. Ale obawiam się że może tak się stać kolejny raz kiedy samochodem będzie jechał kto inny, np moja dziewczyna to co zaznaczyłem to jest jakiś drugi gaz ? do czego to służy ? zauważyłem, że linka pod spodem jest trochę luźna i jakby nie trafiała w te widełki tylko obok. Proszę o jakieś wypowiedzi co z tym najlepiej zrobić dalej.
Pozdrawiam Bartek
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 10, 2016 13:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lip 10, 2016 15:03
bpilkarz napisał/a:
to co zaznaczyłem to jest jakiś drugi gaz ? do czego to służy ?
to jest przepustnica od TC (kontroli trakcji ) i jest przymykana linką przez siłownik TC .
[ Dodano: Nie Lip 10, 2016 16:03 ]
jeśli nie świeci się kontrolka TC , to trzeba sprawdzić zamocowanie linki i prawidłowe jej naciągniecie na przepustnicy i siłowniku TC , to samo z linką od gazu.Przepustnica TC jest otwarta i jest przymykana jak trzeba ograniczyć obroty silnika.
Tak ale czy to ma wpływ na obroty? Czasami dzieje się w ten sposób że tc zadziała raz czy dwa razy i po drugim razie kontrolka już nie gaśnie to też może być spowodowane tym że linka jest luźna?
Miałem kiedyś identyczną sytuację. Jest tam taka sprężynka, która ze starości straciła swoje właściwości. Trzeba włożyć inną dodatkowo albo po prostu wymienić na nową. Ciężko mi cokolwiek powiedzieć, bo działo mi się to na początku posiadania auta, robił mi to mechanik i to on mi powiedział o tej sprężynce. Mi włożył dodatkową i mam tam teraz dwie.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lip 10, 2016 18:33
bpilkarz napisał/a:
Tak ale czy to ma wpływ na obroty?
przepustnica TC normalnie jest w pozycji całkowicie otwartej ( w płaszczyźnie poziomej gardzieli ) i nie pracuje , obrotami (ilością powietrza) steruje druga tzw. gazu. Gdy trzeba wyrównać obroty kół ,serwomotor TC linką przymyka odpowiednio przepustnicę TC i obroty silnika spadają.
bpilkarz napisał/a:
to też może być spowodowane tym że linka jest luźna?
moim zdaniem nie ma odpowiedniego luzu, lub się zacina.Trzeba zaglądnąć do serwomotoru TC i przepustnicy i tak jak pisałem wyżej sprawdzić poprawność montażu , czy bolec naciągowy jest w otworze itd.
Ja tez miałem kiedyś z tym problem zawsze jak temperatura spadała w zimie to mi się blokowało. Mechanik mi trochę naciagnał tą linkę i poprawił sprężynkę i narazie jest ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum