Remigiusz wolę jednak mieć coś co kontroluje ilość dymu
A co do układu - w moim przypadku przepływka dość mocno zawyża wskazania (logi z TOAFa niżej):
Cytat:
Pozycja pedału gazu; Obroty silnika; ciśnienie paliwa wstępnego; Rzeczywista masa powietrza; Wymagana masa powietrza:
0,00% 798,00 1/min 3,62 bar 615,00 mg 485,00 mg
0,00% 796,00 1/min 3,61 bar 619,70 mg 485,00 mg
0,00% 799,00 1/min 3,61 bar 612,10 mg 485,00 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
0,00% 2225,00 1/min 3,46 bar 731,00 mg 391,10 mg
50,26% 1568,00 1/min 3,47 bar 820,50 mg 723,50 mg
83,95% 2051,00 1/min 3,40 bar 1160,30 mg 907,30 mg
83,95% 2051,00 1/min 3,40 bar 1160,30 mg 907,30 mg
90,19% 3202,00 1/min 3,21 bar 1457,30 mg 939,30 mg
90,19% 3202,00 1/min 3,21 bar 1457,30 mg 939,30 mg
0,53% 2122,00 1/min 3,47 bar 652,20 mg 384,70 mg
0,53% 2122,00 1/min 3,47 bar 652,20 mg 384,70 mg
0,35% 1913,00 1/min 3,52 bar 648,10 mg 376,40 mg
0,00% 1798,00 1/min 3,54 bar 642,30 mg 370,50 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
11,94% 1610,00 1/min 3,55 bar 681,10 mg 401,10 mg
96,25% 1711,00 1/min 3,50 bar 882,40 mg 797,40 mg
86,45% 1959,00 1/min 3,45 bar 1302,40 mg 891,60 mg
84,13% 2339,00 1/min 3,38 bar 1602,50 mg 929,80 mg
84,13% 2339,00 1/min 3,38 bar 1602,50 mg 929,80 mg
0,00% 790,00 1/min 3,62 bar 610,70 mg 250,00 mg
13,72% 1071,00 1/min 3,57 bar 615,40 mg 456,50 mg
8,02% 877,00 1/min 3,61 bar 624,20 mg 389,10 mg
17,29% 1428,00 1/min 3,52 bar 657,00 mg 402,90 mg
16,04% 1284,00 1/min 3,54 bar 679,40 mg 436,50 mg
24,42% 1567,00 1/min 3,49 bar 723,20 mg 574,30 mg
24,42% 1567,00 1/min 3,49 bar 723,20 mg 574,30 mg
24,42% 1567,00 1/min 3,49 bar 723,20 mg 574,30 mg
31,37% 1910,00 1/min 3,45 bar 929,70 mg 683,80 mg
36,36% 2034,00 1/min 3,45 bar 949,20 mg 785,00 mg
38,32% 2385,00 1/min 3,37 bar 1132,30 mg 839,50 mg
38,32% 2385,00 1/min 3,37 bar 1132,30 mg 839,50 mg
81,28% 3519,00 1/min 3,15 bar 1326,00 mg 939,30 mg
43,13% 2655,00 1/min 3,41 bar 975,40 mg 843,80 mg
43,13% 2655,00 1/min 3,41 bar 975,40 mg 843,80 mg
100,00% 2931,00 1/min 3,27 bar 1536,80 mg 939,30 mg
100,00% 3225,00 1/min 3,22 bar 1446,90 mg 939,30 mg
100,00% 3502,00 1/min 3,18 bar 1331,70 mg 939,30 mg
100,00% 3502,00 1/min 3,18 bar 1331,70 mg 939,30 mg
100,00% 3502,00 1/min 3,18 bar 1331,70 mg 939,30 mg
100,00% 4102,00 1/min 3,09 bar 1138,10 mg 939,30 mg
0,00% 3741,00 1/min 3,30 bar 1021,90 mg 409,20 mg
Te logi to napewno tycza sie przeplywki ? A moze to wartosci doladowania turbo ? Pytam bo tez chce sprawdzic u siebie przeplywke i chce miec pewnosc czy loguje odpowiednie wartosci
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 11, 2016 01:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Spójrz na jednostki - doładowanie masz w mbar (trzeba odjąć 1000 - ciśnienie atmosferyczne). Tutaj jest ciśnienie paliwa (bar) i wartości przepływu powietrza z przepływki/z ECU w mg
Prosze o ocene logów, przeplywka kaput z tego co widze ? Dlaczego przeplywki sie psuja ? Co zrobic zeby po wymianie znowu sie nie spieprzył? No i jaki najlepiej kupić ?
a logi to nie wiem skąd wytrzasnąłeś bo ile bym u siebie nie robił to wartości mam normalne, a u Ciebie to bary jakieś z czapy choćby na listwie... pytałeś o mapki , kalki do winolsa... jak coś sam grzebałeś to powodzenia bo wątpię żeby to były blednie odczytane dane
Nie grzebalem nic w mapach. Seryjny program. Zauważylem wlasnie ze logi byly robione starsza wersja toafa (43) moze to jest powod tego ze w logach co jakis czas jest wartosc z czapy. Zrobie logi jeszcze raz
To raczej nie jest powód. Napisałem Ci możliwy powód, coś zakłóca pracę programu. W każdej wersji było dobrze. Ale oczywiście wzorujemy się na najświeższej.
Dzisiaj na jednej z podwarszawskich posesji byłem ratować 75 po updatcie map TOAFem Niestety, procedura nie powiodła się (CDT->CDTi), ale ku mojemu zdziwieniu nie mogłem sterownika postawić żadnym interfejsem. Dopiero wyjęcie na stół zadziałało....
To może być wyjątek od reguły, ale nie mogę już tego sprawdzić, co było nie tak.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Myślę, że to był jakiś problem komunikacyjny, bo takie rzeczy się nie zdarzają często. Jednak wystąpił i mógł wystąpić nawet przy próbie aktualizacji T4. Poczekamy na nową wersję programu, która ma mieć więcej opcji "stabilizujących".
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Odświeżę nieco temat przepływomierzy i opiszę moje problemy z przepływką.
Kupując Rovera z silnikiem CDT miałem założoną nieoryginalną przepływkę. Po uzyskaniu kilku wskazówek od kolegów z forum zakupiłem oryginał Bosha, ale jak się okazało po wyjęciu wkładka nie miała numeru 029 tylko 030. Niestety nie mogłem go już zwrócić więc postanowiłem sprawdzić jak będzie działać. Okazuje się, że jego praca jest bardzo dobra, jeśli brać pod uwagę liniowość działania. Auto nie zrywa po położeniu nogi na gaz a przyspieszenie jest proporcjonalne podczas wciskania gazu. Jeśli chodzi o generowany sygnał to jest on chyba nieco za niski. Wszystko byłoby prawie git, gdyby nie to, że mam automat. Tu z moich obserwacji wynika, że wskazania przepływomierza są bardzo istotne dla poprawnej pracy skrzyni. Przy niskich wskazaniach, skrzynia ma tendencję do szarpania, w szczególności 3 bieg, wchodzi on jakby po uprzednim przyhamowaniu przez skrzynię co jest odczuwalne ( podobny efekt jak w manualu, kiedy puszczamy za wcześnie sprzęgło i nie dodajemy odpowiednio dużo gazu). Lepsze działanie skrzyni udało mi się uzyskać budując prosty wzmacniacz sygnału o regulowanej wartości (schemat podobny do digimaf dostępny w necie).
Cały problem polega na tym, że po pierwsze nie mam pewności co do poprawnych wskazań przepływomierza, jakie one powinny być (kieruję się wskazaniami podanymi na stronie: http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm) po drugie, wskazania wariują w szczególności na zimnym silniku.
W liczbach wygląda to tak:
Ustawiam używając TOAF-a wskazanie rzeczywistego MAF na wartości ok 540 jednostek mg/Hub Luft (cokolwiek to jest??) na ciepłym silniku i wolnych obrotach, sprawdzam wskazania na wyższych obrotach i wartości również się zgadzają z tymi podanymi na wcześniej wspomnianej stronie. Wszystko jest super do momentu gdy silnik nie wystygnie. Po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach, wskazane będzie również w okolicy 540 - 580 w zależności jak zimny jest silnik i jakie są obroty. Sytuacja zmienia się w momencie gdy dodam gazu i wrócę do wolnych obrotów. Wtedy no około 10-15 sekund mam wskazania ok 350 jednostek a następnie wskazania same wracają w momencie do ustawionych wcześniej 540. Początkowo myślałem, że problem tkwi we wzmacniaczu ale jestem prawie pewien, że przyczyna jest gdzieś indziej. Zbudowałem nawet drugi wzmacniacz na innym scalaku i efekt jest identyczny.
Próbowałem robić kilka resetów komputera, poprzez odpięcie zasilania (aku) na ok 24 godziny, mając nadzieję, że komputer pamięta jakieś wcześniejsze ustawienia ale nie przynosi to oczekiwanego rezultatu. Jeśli jest poprawa to na krótko.
Efekt jest taki, że na zimnym silniku skrzynia cały czas ma za niskie wskazania przepływomierza a na ciepłym jest już prawie dobrze. Prawie, ponieważ mam wrażenie, że ECU nie bardzo potrafi się zaadoptować do tych rozbieżności i po pewnym czasie od resetu na ciepłym silniku skrzynia również zachowuje się nerwowo.
Moja prośba do znawców tematu o wskazówki, jak to powinno działać? Jakie wartości i kiedy? Być może wskazania są ok tylko problem w mojej niewiedzy...może coś zakłóca pracę przepływki? jakiś zawór..?może ktoś mógłby sprawdzić jak jest na przepływce 029? Jakakolwiek podpowiedź bo kończą mi się pomysły
Pozdrawiam
P.s. Tak swoją drogą zastanawiam się czy rozwiązanie tego problemu pomoże uzdrowić większości automatów, które lubią szarpać w szczególności na 3-ce?!
Macie jakieś fotki gdzie ta dziurka ma być konkretnie w tej przepływce.
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
Spotkaliście się kiedyś z przypadkiem żeby padła przeplywka przy odpinaniu jej i przy podłączonym akumulatorze? Dzis tak zrobiłem i przeplywka bosch'a która miała ze 3 lata padła. Auto złapało taka turbo dziurę do 2,5 tys obrotów ze nie da sie jeździć. Wstawienie starej przeplywki boscha rozwiązało problem, ale sam nie mogę w to uwierzyć ze takie odpięcie załatwiło mi przepływomierz
Może i wyładowania, ale nie dotykałem pinów, ściągałem ja razem z pokrywą zaworów. Poza tym toafie nie wywala błędu przepływomierza, tylko pewnie ona daje zaniżone wartości przepływu powietrza. Auto do 2.5 tys jedzie jak bez turbo, powyżej 2.5 dostaje kopa. Przed naprawą wszystko było Ok
0L0, wczoraj tak zrobiłem, nic nie pomogło. Na razie dziele prace miedzy R75 a ZR przy którym jest sporo do zrobienia
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
ale na pewno do tematu przeplywki wrócę bo trochę szkoda mi wywalić kolejne 500zl na przepływomierz, chociaż ten stary oryginalny Bsoch z rozwierconą dziurką całkiem nieźle śmiga
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum