Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przepływomierz, moc silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przepływomierz, moc silnika
Autor Wiadomość
mackoz 




Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 12



Wysłany: Pon Lip 11, 2016 01:03   

prebenny napisał/a:
Remigiusz wolę jednak mieć coś co kontroluje ilość dymu :P

A co do układu - w moim przypadku przepływka dość mocno zawyża wskazania (logi z TOAFa niżej):

Cytat:
Pozycja pedału gazu; Obroty silnika; ciśnienie paliwa wstępnego; Rzeczywista masa powietrza; Wymagana masa powietrza:
0,00% 798,00 1/min 3,62 bar 615,00 mg 485,00 mg
0,00% 796,00 1/min 3,61 bar 619,70 mg 485,00 mg
0,00% 799,00 1/min 3,61 bar 612,10 mg 485,00 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
0,00% 2225,00 1/min 3,46 bar 731,00 mg 391,10 mg
50,26% 1568,00 1/min 3,47 bar 820,50 mg 723,50 mg
83,95% 2051,00 1/min 3,40 bar 1160,30 mg 907,30 mg
83,95% 2051,00 1/min 3,40 bar 1160,30 mg 907,30 mg
90,19% 3202,00 1/min 3,21 bar 1457,30 mg 939,30 mg
90,19% 3202,00 1/min 3,21 bar 1457,30 mg 939,30 mg
0,53% 2122,00 1/min 3,47 bar 652,20 mg 384,70 mg
0,53% 2122,00 1/min 3,47 bar 652,20 mg 384,70 mg
0,35% 1913,00 1/min 3,52 bar 648,10 mg 376,40 mg
0,00% 1798,00 1/min 3,54 bar 642,30 mg 370,50 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
11,94% 1610,00 1/min 3,55 bar 681,10 mg 401,10 mg
96,25% 1711,00 1/min 3,50 bar 882,40 mg 797,40 mg
86,45% 1959,00 1/min 3,45 bar 1302,40 mg 891,60 mg
84,13% 2339,00 1/min 3,38 bar 1602,50 mg 929,80 mg
84,13% 2339,00 1/min 3,38 bar 1602,50 mg 929,80 mg


0,00% 790,00 1/min 3,62 bar 610,70 mg 250,00 mg
13,72% 1071,00 1/min 3,57 bar 615,40 mg 456,50 mg
8,02% 877,00 1/min 3,61 bar 624,20 mg 389,10 mg
17,29% 1428,00 1/min 3,52 bar 657,00 mg 402,90 mg
16,04% 1284,00 1/min 3,54 bar 679,40 mg 436,50 mg
24,42% 1567,00 1/min 3,49 bar 723,20 mg 574,30 mg
24,42% 1567,00 1/min 3,49 bar 723,20 mg 574,30 mg
24,42% 1567,00 1/min 3,49 bar 723,20 mg 574,30 mg
31,37% 1910,00 1/min 3,45 bar 929,70 mg 683,80 mg
36,36% 2034,00 1/min 3,45 bar 949,20 mg 785,00 mg
38,32% 2385,00 1/min 3,37 bar 1132,30 mg 839,50 mg
38,32% 2385,00 1/min 3,37 bar 1132,30 mg 839,50 mg
81,28% 3519,00 1/min 3,15 bar 1326,00 mg 939,30 mg
43,13% 2655,00 1/min 3,41 bar 975,40 mg 843,80 mg
43,13% 2655,00 1/min 3,41 bar 975,40 mg 843,80 mg
100,00% 2931,00 1/min 3,27 bar 1536,80 mg 939,30 mg
100,00% 3225,00 1/min 3,22 bar 1446,90 mg 939,30 mg
100,00% 3502,00 1/min 3,18 bar 1331,70 mg 939,30 mg
100,00% 3502,00 1/min 3,18 bar 1331,70 mg 939,30 mg
100,00% 3502,00 1/min 3,18 bar 1331,70 mg 939,30 mg
100,00% 4102,00 1/min 3,09 bar 1138,10 mg 939,30 mg
0,00% 3741,00 1/min 3,30 bar 1021,90 mg 409,20 mg


Te logi to napewno tycza sie przeplywki ? A moze to wartosci doladowania turbo ? Pytam bo tez chce sprawdzic u siebie przeplywke i chce miec pewnosc czy loguje odpowiednie wartosci
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 11, 2016 01:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 11, 2016 07:38   

Spójrz na jednostki - doładowanie masz w mbar (trzeba odjąć 1000 - ciśnienie atmosferyczne). Tutaj jest ciśnienie paliwa (bar) i wartości przepływu powietrza z przepływki/z ECU w mg
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
mackoz 




Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Lip 17, 2016 15:30   

Prosze o ocene logów, przeplywka kaput z tego co widze ? Dlaczego przeplywki sie psuja ? Co zrobic zeby po wymianie znowu sie nie spieprzył? No i jaki najlepiej kupić ?


logi dynamiczne 3bieg
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 18, 2016 00:30   

psują się bo się wszystko brudzi i zużywa.

a logi to nie wiem skąd wytrzasnąłeś bo ile bym u siebie nie robił to wartości mam normalne, a u Ciebie to bary jakieś z czapy choćby na listwie... pytałeś o mapki , kalki do winolsa... jak coś sam grzebałeś to powodzenia bo wątpię żeby to były blednie odczytane dane
_________________
75 Red Edition
 
 
mackoz 




Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 12



Wysłany: Pon Lip 18, 2016 06:25   

Nie grzebalem nic w mapach. Seryjny program. Zauważylem wlasnie ze logi byly robione starsza wersja toafa (43) moze to jest powod tego ze w logach co jakis czas jest wartosc z czapy. Zrobie logi jeszcze raz
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 18, 2016 12:52   

To raczej nie jest powód. Napisałem Ci możliwy powód, coś zakłóca pracę programu. W każdej wersji było dobrze. Ale oczywiście wzorujemy się na najświeższej.

Dzisiaj na jednej z podwarszawskich posesji byłem ratować 75 po updatcie map TOAFem ;) Niestety, procedura nie powiodła się (CDT->CDTi), ale ku mojemu zdziwieniu nie mogłem sterownika postawić żadnym interfejsem. Dopiero wyjęcie na stół zadziałało....

To może być wyjątek od reguły, ale nie mogę już tego sprawdzić, co było nie tak.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 18, 2016 12:56   

Znów pożywka dla angielskich haterów, że coś nie wyszło
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 18, 2016 15:12   

Myślę, że to był jakiś problem komunikacyjny, bo takie rzeczy się nie zdarzają często. Jednak wystąpił i mógł wystąpić nawet przy próbie aktualizacji T4. Poczekamy na nową wersję programu, która ma mieć więcej opcji "stabilizujących".
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
toni52 



Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 26



Wysłany: Pią Paź 07, 2016 21:18   

Odświeżę nieco temat przepływomierzy i opiszę moje problemy z przepływką.
Kupując Rovera z silnikiem CDT miałem założoną nieoryginalną przepływkę. Po uzyskaniu kilku wskazówek od kolegów z forum zakupiłem oryginał Bosha, ale jak się okazało po wyjęciu wkładka nie miała numeru 029 tylko 030. Niestety nie mogłem go już zwrócić więc postanowiłem sprawdzić jak będzie działać. Okazuje się, że jego praca jest bardzo dobra, jeśli brać pod uwagę liniowość działania. Auto nie zrywa po położeniu nogi na gaz a przyspieszenie jest proporcjonalne podczas wciskania gazu. Jeśli chodzi o generowany sygnał to jest on chyba nieco za niski. Wszystko byłoby prawie git, gdyby nie to, że mam automat. Tu z moich obserwacji wynika, że wskazania przepływomierza są bardzo istotne dla poprawnej pracy skrzyni. Przy niskich wskazaniach, skrzynia ma tendencję do szarpania, w szczególności 3 bieg, wchodzi on jakby po uprzednim przyhamowaniu przez skrzynię co jest odczuwalne ( podobny efekt jak w manualu, kiedy puszczamy za wcześnie sprzęgło i nie dodajemy odpowiednio dużo gazu). Lepsze działanie skrzyni udało mi się uzyskać budując prosty wzmacniacz sygnału o regulowanej wartości (schemat podobny do digimaf dostępny w necie).
Cały problem polega na tym, że po pierwsze nie mam pewności co do poprawnych wskazań przepływomierza, jakie one powinny być (kieruję się wskazaniami podanymi na stronie: http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm) po drugie, wskazania wariują w szczególności na zimnym silniku.
W liczbach wygląda to tak:
Ustawiam używając TOAF-a wskazanie rzeczywistego MAF na wartości ok 540 jednostek mg/Hub Luft (cokolwiek to jest??) na ciepłym silniku i wolnych obrotach, sprawdzam wskazania na wyższych obrotach i wartości również się zgadzają z tymi podanymi na wcześniej wspomnianej stronie. Wszystko jest super do momentu gdy silnik nie wystygnie. Po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach, wskazane będzie również w okolicy 540 - 580 w zależności jak zimny jest silnik i jakie są obroty. Sytuacja zmienia się w momencie gdy dodam gazu i wrócę do wolnych obrotów. Wtedy no około 10-15 sekund mam wskazania ok 350 jednostek a następnie wskazania same wracają w momencie do ustawionych wcześniej 540. Początkowo myślałem, że problem tkwi we wzmacniaczu ale jestem prawie pewien, że przyczyna jest gdzieś indziej. Zbudowałem nawet drugi wzmacniacz na innym scalaku i efekt jest identyczny.
Próbowałem robić kilka resetów komputera, poprzez odpięcie zasilania (aku) na ok 24 godziny, mając nadzieję, że komputer pamięta jakieś wcześniejsze ustawienia ale nie przynosi to oczekiwanego rezultatu. Jeśli jest poprawa to na krótko.
Efekt jest taki, że na zimnym silniku skrzynia cały czas ma za niskie wskazania przepływomierza a na ciepłym jest już prawie dobrze. Prawie, ponieważ mam wrażenie, że ECU nie bardzo potrafi się zaadoptować do tych rozbieżności i po pewnym czasie od resetu na ciepłym silniku skrzynia również zachowuje się nerwowo.
Moja prośba do znawców tematu o wskazówki, jak to powinno działać? Jakie wartości i kiedy? Być może wskazania są ok tylko problem w mojej niewiedzy...może coś zakłóca pracę przepływki? jakiś zawór..?może ktoś mógłby sprawdzić jak jest na przepływce 029? Jakakolwiek podpowiedź bo kończą mi się pomysły :cry:

Pozdrawiam

P.s. Tak swoją drogą zastanawiam się czy rozwiązanie tego problemu pomoże uzdrowić większości automatów, które lubią szarpać w szczególności na 3-ce?!
 
 
Revolt 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Sty 2002
Posty: 306
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Mar 26, 2017 19:09   

Panowie, prosze o pomoc! Czy ktos moze potwierdzić, że do mg zt 2005r. Podejdzie przeplywomierz boscha taki jak sprzedaja na allegro po ok 600zl?

Moj ma nr 0928 400 357. Czy on rozni sie czymś od tego z koncowka 540?
_________________
http://images84.fotosik.p...0586bcc2med.jpg
 
 
Rowerowicz 



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 9



Wysłany: Pią Lis 16, 2018 09:32   

MatiNitro, a po rozwiwrceniu jak spalanie? Bo wlasnie to zrobilem . i jest efekt pozytywny.
 
 
arczi220 
Klubowicz





Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 399
Skąd: Radlin



Wysłany: Nie Maj 12, 2019 09:09   

Macie jakieś fotki gdzie ta dziurka ma być konkretnie w tej przepływce.
_________________
--------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 841
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 12, 2019 11:48   

 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Maj 13, 2019 16:22   

Spotkaliście się kiedyś z przypadkiem żeby padła przeplywka przy odpinaniu jej i przy podłączonym akumulatorze? Dzis tak zrobiłem i przeplywka bosch'a która miała ze 3 lata padła. Auto złapało taka turbo dziurę do 2,5 tys obrotów ze nie da sie jeździć. Wstawienie starej przeplywki boscha rozwiązało problem, ale sam nie mogę w to uwierzyć ze takie odpięcie załatwiło mi przepływomierz
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 841
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 13, 2019 22:31   

Mam dwie, obie odpinane wielokrotnie - obie sprawne.
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Wto Maj 14, 2019 00:44   

dawidd, mogło się to stać przez ESD (wyładowanie elektrostatyczne). Zawsze istnieje jakieś ryzyko, że elektronika się w ten sposób uszkodzi.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 14, 2019 05:06   

Może i wyładowania, ale nie dotykałem pinów, ściągałem ja razem z pokrywą zaworów. Poza tym toafie nie wywala błędu przepływomierza, tylko pewnie ona daje zaniżone wartości przepływu powietrza. Auto do 2.5 tys jedzie jak bez turbo, powyżej 2.5 dostaje kopa. Przed naprawą wszystko było Ok
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 841
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 14, 2019 09:55   

Przepłukaj go jakimś mało agresywnym rozpuszczalnikiem (np. zmywaczem do tarcz hamulcowych). Nie zaszkodzi, a może pomoże.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 14, 2019 10:23   

0L0, wczoraj tak zrobiłem, nic nie pomogło. Na razie dziele prace miedzy R75 a ZR przy którym jest sporo do zrobienia
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
ale na pewno do tematu przeplywki wrócę bo trochę szkoda mi wywalić kolejne 500zl na przepływomierz, chociaż ten stary oryginalny Bsoch z rozwierconą dziurką całkiem nieźle śmiga
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 20, 2019 10:14   

A patrzyłeś czy się pin nie zagiął? Bo mi się tak zdarzyło. Na szczeście udało się uratować.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 31, 2009 09:59
dukat11
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
occrew Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 29, 2012 11:21
szpynior
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Sie 13, 2013 11:58
sqiddy25
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 67 Czw Wrz 04, 2014 15:31
dawidd
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Wrz 12, 2013 18:36
0L0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink