Forum Klubu ROVERki.pl :: Kupno Rovera 75 1.8 czy 1.8 turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Rovera 75 1.8 czy 1.8 turbo
Autor Wiadomość
Dejwid 



Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 2



Wysłany: Pon Gru 05, 2016 20:54   Kupno Rovera 75 1.8 czy 1.8 turbo

Siema. Witam wszystkich.
Czas na zmiane auta w grę wchodzi tylko Rover 75 kombi ale jaki silnik 1.8 czy 1.8 turbo? Poczytalem juz całkiem sporo np. o uszczelce głowicy itd. Powiedzcie mi jakie są różnice spalanie osiagi ewentualne naprawy. Mały wybór jest tych aut ja jestem za wersja po faceliftingu bo ma bogatsze wyposażenie choc bardziej mi sie podobaja stare lampy i jasny welur. No i co tu wybrac?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 05, 2016 20:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 05, 2016 21:21   

Zrobienie przodu polifta na przedlifta (i w drugą stronę) to wymiana zderzaka i lamp (ewentualnie pasa przedniego jeszcze ale w to już wątpię).

Co do silnika.... Ciężko porównywać 'tak różne' silniki. Uszczelka pod głowicą jak jest dobrze zrobiona i nie katujesz zimnego silnika to nie powinien być problem. Natomiast co do osiągów... W przypadku 1.8 n/a ciężko mówić o osiągach... Jak popchniesz to się potoczy i tyle :) 1.8t chyba nawet jakoś jedzie.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Pon Gru 05, 2016 22:23   

Jak kiedy o to pytalem w British Cars to odpowiedz byla jasna: najmniej awaryjny to 1.8T :)

edit: moze nie tyle najmniej awaryjny ale na pewno najtanszy w naprawie
 
 
Seblit 



Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 28



Wysłany: Pon Gru 05, 2016 23:26   

Zależy jak chcesz jeździć. Ja kupiłem zamulatora 1.8 z pełną świadomością, bo jeżdżę głównie po mieście i ścigacz mi niepotrzebny. A pali najmniej ze wszystkich, wg wskazań kompa w mieście 10,3-10,6 czyli książkowo.
Jak chcesz cisnąć spod świateł to kup 1,8T albo 2,5 :D ale spali więcej.
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 05, 2016 23:39   

Z tego co wiem, to zwykły 1.8 to straszliwy muł.
Jak chcesz mieć jakąkolwiek frajdę z jazdy- bierz 1.8T ;)
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 05, 2016 23:57   

Różnica w osiągach między turbo a n/a jest ogromna. Różnica w spalaniu :hm:
Zależy jak się jeździ, w mieście turbo pali mi od 0,5l do 1.5l LPG więcej, w trasie ostatnio miałem 9l LPG/100km. Max wyladowany bagażem, dwoje dorosłych i dwoje dzieci prędkości 130+ średnia 12,5. Wszystko zależy od stylu i warunków jazdy.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Wto Gru 06, 2016 03:40   

Masz możliwość - bierz turbo. Ja osobiście jeżdżę spokojnie, lubię się"toczyć" po drodze a mój styl jazdy jest daleki od wyścigów spod świateł

[ Dodano: Wto Gru 06, 2016 03:40 ]
Jednak turbo przydaje się przy wyprzedzaniu. Dobrze mieć"zapas" koni.
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Wto Gru 06, 2016 07:36   

1,8 T to fajny silnik, cichutki i do tego bardzo łatwy w obsłudze...
Pali może z litr więcej niż zwykle 1,8 a ma 30 KM więcej...
Jak dla mnie to najbardziej optymalny silnik w 75 oprócz pancernego CDTI.
Z doświadczenia wiem, ze mi spalanie 1,8 t w mieście nie przekraczało 10 L PB.
Dla porównania mój SAAB z 2,0 T w automacie pali 16 PB, wiec jak widzisz 1,8 T to spoko silnik ;)

Pozdrawiam,

Vig
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
pietjak 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 71



Wysłany: Sro Gru 07, 2016 11:31   

OT.

Miałem w życiu trzy SAAB-y w automatach:
Krokodyla turbo cabrio 185 KM
9-5 Kombi 2.3T Aero 260KM
9-5 2.3 T Aero 230KM (funcar)

I nigdy nawet przy mocnym butowaniu nie zuzyłem więcej jak 18 litrów.

2.3T 260KM normalnie w trasie między 11-13 litrów przy prędkościach do 160 KM/h.
Rekord to 7,6 przy 100 km/h.

Weź no sobie sprawdz ten motor bo coś z nim nie halo.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 07, 2016 11:56   

1.8t to bardzo fajny silnik, minusem jest gorsze wyposazenie niz np: KV6.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Gru 07, 2016 13:59   

Markzo napisał/a:
minusem jest gorsze wyposazenie niz np: KV6.
mniej do naprawy będzie :rotfl:
 
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Sro Gru 07, 2016 14:52   

pietjak,

Tylko, ze wiesz, on robi max 10 KM dziennie na zimnym... ale i tak idzie do sprawdzenia, i do chipa, wiec powinno się zmienić.

Jak coś, to wiem z kim gadać z forum ;)

Pozdrawiam,

Vig
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
Dejwid 



Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 2



Wysłany: Czw Gru 08, 2016 07:37   

Przeczytałem wasz poradnik o zakupie R75 i jestem trochę zdziwiony tym co piszą sprzedający o wyposażeniu aut albo są nieścisłości w poradniku. Patrzę na panel środkowy a tam żadnego przycisku od kontroli trakcji tempomatu (ani przy kierownicy) podgrzewanych foteli. A w 1.8 piszecie że nie było kontroli teakcji i tempomatu jedna sztuka ma nawet nowe fotele pół skóra a takiej konfiguracji nie było.

[ Dodano: Czw Gru 08, 2016 07:37 ]
Chyba że po lifcie coś się zmieniło.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 08, 2016 07:59   

Nie bardzo rozumiem co chciales przekazac :D 1.8 i 1.8t.nigdy nie mialy tempomatu i kontroli trakcji. Mogly miec elektrzyczne i podgrzewane fotele, rolete, tv z.navi itp
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 08, 2016 12:10   

Ogólnie to co wypisują sprzedający często mija się ze stanem faktycznym (wynika to po prostu z braku wiedzy i znajomości auta). Handlarze to inna bajka, wypisują głupoty z premedytacją licząc na frajera który się złapie na opis i wypicowane auto.
Na rynku można też trafić egzemplarze dotknięte "Januszową" ręką które z fabryczną konfiguracją nie będą miały nic wspólnego bo auto było robione jak najmniejszym kosztem. Można też trafić takie które robił ktoś pod siebie z pomysłem i głową, kilka takich klubowych już zmieniło właściciela i to za niezłą sumkę.
Dodam tylko że klubowa "perełka" nie zawsze nią jest :D niestety ludzie są jacy są :/ i można na klubowym aucie wtopić worek kasy.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sob Gru 10, 2016 23:33   

ten mg jest ladny, ale nie tani

Kod:
Vehicle Information

   
vin    RJXLTV5D336256
vin_sequence    336256
off_assembly_date    Monday, 12th July 2004 @ 14:55:59
model    ZT
variant    160 (1.8T)
num_doors    4
paint_code    PBT
brochure_model_desc    ZT M1 Saloon 1.8k Turbo (160)
sales_model_derivative_desc    MG ZT 160 (1.8T)
sequence_number    21988
spec_code    M18A
home_export    EXPORT
cicode    N3283
country    HUNGARY
exterior_paint    Pearl Black
interior_trim    Gunsmoke Alcantara/PPH Black
engine    1800 Turbo 160Bhp
trimlevel    TL 5.1 (M1)
bodytype    ZT
manual_auto    M
hand_of_drive    LHD
model_year    2004
sold_date    Unknown
n09_feature    N09B
General Information

This vehicle was the 15,933rd ZT to run off the production line, out of 18,894
This vehicle was the 1,440th ZT 160 (1.8T) to be made out of 2,030
This vehicle was the 604th ZT in Pearl Black (code: PBT) to be made out of 1,257 Pearl Black ZTs
Also born on this day...

187 75s
30 75 Tourers
90 MG TFs
130 ZRs
35 ZSs
19 ZTs
14 ZT-Ts
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Kupno Rovera 400
bartek9012 Chcę kupić ROVERka 2 Pią Kwi 12, 2024 11:49
birkl
Brak nowych postów Kupno rovera 200
arek74 Chcę kupić ROVERka 13 Czw Lut 07, 2013 16:42
ADI-mistrzu
Brak nowych postów kupno rovera 75
pawel14_88 Chcę kupić ROVERka 2 Pią Sty 07, 2011 14:26
martens
Brak nowych postów [45] Kupno rovera 2.0 idt
dandysowski Chcę kupić ROVERka 7 Czw Paź 22, 2015 11:21
dandysowski
Brak nowych postów KUPNO ROVERA 75 2.0 VIN NIE DZIAŁA
czarnyziomzg Chcę kupić ROVERka 3 Pon Kwi 01, 2013 17:53
Julek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink