Wysłany: Wto Lut 28, 2017 10:41 [MG ZTT] Jak ustalić kiedy był robiony rozrząd??
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Witam. Mam mały problem. Nie mam pojęcia kiedy był robiony rozrząd w moim MG. Auto kupiłam w komisie 1,5 roku temu, koleś nic o nim nie wiedział...Przejechane miał 103tys...wiadomo, że licznik był kręcony więc tym bardziej nie mam jak do tego dojść... Pomoże mi ktoś? Jak do tego dojść...nie chcę przykrych niespodzianek.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 28, 2017 10:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Raczej nie ma co liczyć, że ktoś robił rozrząd krótko przed sprzedażą. Może w komorze silnika są jakieś naklejki z przeglądów? W swoim akurat znalazłem naklejki z wymiany oleju i zupełnie niespodziewanie także rozrządu. Z tym że u mnie to akurat termin wymiany już minął
Niestety. Nic nie ma. Dokopałam się do właściciela auta, który mówił, że robiony był przy 70tys albo 90. Ale coś mi się nie wydaje. Poza tym skoro w komisie przekręcili licznik to Bóg wie teraz kiedy powinien być zrobiony rozrząd. Nie mam pojęcia co zrobić z tym fantem. Swoją drogą cena takiego rozrządu w granicach 2-3tys więc wydatek niemały żeby sobie robić na "czuja"...Zaś jak ma mi silnik paść to koszta będą o wiele wyższe I bądź tu mądry...
Swoją drogą cena takiego rozrządu w granicach 2-3tys więc wydatek niemały żeby sobie robić na "czuja"...Zaś jak ma mi silnik paść to koszta będą o wiele wyższe I bądź tu mądry...
według mojej wiedzy a właśnie będę to robił ta ceną się sama straszysz
niezły zestaw do dziadka MG bez przesadzania ani oszczędzania to 700 zł
choćby taki jak ja planuję kupić
ale są i tańsze też ...
koszt w rozsądnym warsztacie nie powinien przekroczyć 500-600 zł
ryzykować można chwilę .... jeśli planujesz pożyć z tym autem to warto
wymienić w takich mniej więcej kosztach
oczywiście po drodze wyjdą dodatki
jakieś uszczelnienia płyn chłodniczy itp ale to tylko lepiej bo i tak czasem trzeba to robić
_________________ MG ZT-T .... jest zadowolenie
Discovery i AfricaTwin to 3 razy
Sprawdzałaś TOAF-em w pozostałych modułach jaki jest oryginalny przebieg Może to ci odpowie skoro właściciel mówił że był robiony ok 70/90 tys jak sprawdzisz ile jest oryginalny to będziesz wiedziała ile ma nalatane. Ja jak kupiłem swojego to miałem w książce serwisowej potwierdzoną niedawną wymianę jakieś 20/30 tys coś takiego, ale i tak stwierdziłem że wymienię bo nigdy nie wiadomo czy poprzednio była wymieniana całość (pompa wody, małe paski, napinacz hydrauliczny). Mechanik mi powiedział po wymianie mojego, że poprzednio musiało być wszystko wymieniane bo były w dobrym stanie części, ale przynajmniej mam teraz pewność Najlepiej taką operację zrobić przy okazji z czymś innym tematem np termostatem
Jeśli nie masz dokumentów potwierdzających taką naprawę, historii serwisowania czy opinii z danego serwisu, który coś o aucie potrafi powiedzieć bez ściemy, to chyba powinnaś zrobić ten rozrząd zaraz po zakupie. Nie robiłbym też takiej naprawy półśrodkami i najtańszymi zamiennikami, trochę szkoda silnika zwłaszcza, że kupienie dobrego egzemplarza jest dość sporym wyzwaniem
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
czy jest nienaruszalne miejsce i w którym module które byłoby odporne na
"kręcenie " bo widziałem tylko w jednym miejscu stan licznika
Ogarnięty ktoś jest w stanie przekręcić przebieg tak, że nawet T4 się nie pozna
Najtrudniej zmienić w EWS'ie. Sam kluczyk jeśli zostanie przekręcony w stacyjce złapie przebieg stanu faktycznego. Więc, aby odczyt był wiarygodny należałoby kluczyk odczytać przed użyciem go w aucie
[ Dodano: Wto Lut 28, 2017 14:12 ]
prebenny napisał/a:
szczegółów nie znam, bo problem rozrządu mini nie tyczy przynajmniej do momentu jak się 500.000 na liczniku pokaże
Byś się zdziwił jak wygląda Twój łańcuch i ślizgi na tym etapie kilometrów jaki teraz masz
Nikt tego nie zmienia, bo jest to mało opłacalne... ale jak ktoś chce...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
jak masz zt 190 to musi być dobry fachowiec żeby tego nie spier..dzielić. Na forum nikt nie ma blokady do tego silnika, choć sposoby na ustawienie są Ja mam już 270 000 km i trzeci silnik na pokładzie więc mam rozrząd w pakiecie z silnikiem
[quote="longer86"]dj_darco, ze 2 dni temu rafalmis opisał jak ustawić w 190 w innym temacie
Być może Nie czytam wszystkich postów ze względu na brak czasu
Ale 190 i każdy inny v6 można ustawić nawet bez blokad czego nie polecam bo to wkurzająca robota Następnym razem szarpnę się i kupię blokady bo już nie chcę przez to przechodzić Tak przy okazji rozrządu bo widzę że na forum już poruszany temat niejednokrotnie nawet ostatnio ktoś pisał na forum, jest ktoś kto posiada przystawkę do 190 ktokolwiek bo to towar mega deficytowy i przydałoby się zrobić kopię
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum