Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam wszystkich (jako "nowicjusz" na forum).
Planuję jutro wymienić tylne amorki. W związku z tym odpaliłem RAVE aby zapoznać się bliżej z tematem i opadła mi szczęka...
Górne mocowanie amortyzatora (nakrętki M10) moment dokręcania 39 Nm, dolne mocowanie (śruba M10) moment dokręcania... 5,5 Nm.
Powiem szczerze, że trochę mnie to rozwaliło. Bez sensu, śmieszna wartość jak na śrubę M10 (utwardzaną).
Czy któryś z kolegów ma może inne dane? A może dokręcić tę śrubę momentem 35-40 Nm, podobnie jak nakrętki u góry?
Edit:
Już znalazłem odpowiedź.
Jest błąd na rysunku w rozdziale "Montaż". Podane jest 5.5 Nm, ale obok w nawiasie (na co nie zwróciłem uwagi) prawidłowa wartość w kg/m, czyli 5,5, co daje oczywiście 55 Nm. Poza tym na rysunku kompletnego tylnego zawieszenia, jest wartość 55 Nm.
Taka drobna pomyłka "w druku" a potrafi człowiekowi nieźle ćwieka zabić :-)
I to by było na tyle. Dziękuję.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 13, 2017 20:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Czw Lis 02, 2017 09:59
to ja sie podepne i zapytam jakie amory kupiles i czy rzeczywiscie masz wyczuwalna roznice?
Koder [Usunięty]
Wysłany: Nie Lis 05, 2017 18:38
Hehe
Amorki wymienia się (tak mi się wydaje i tak robię) kiedy stare przestają spełniać swoją rolę, więc jakąś różnicę się czuje. Tym bardziej, że w tym konkretnym przypadku starych już "nie było"
Jakie kupiłem? Powiem szczerze, że nie pamiętam firmy, ale były to jakieś przeciętne, po niecałą stówkę za sztukę (oczywiście same amorki, bez sprężyn).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum