Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si] Alternator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 12:52
[R214Si] Alternator
Autor Wiadomość
RadekAniol 




Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 80
Skąd: Kęty



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 10:58   [R214Si] Alternator
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie

Jak sprawdzić czy ładuje mi alternator??? Bo strasznie szybko wyładowuje się akumulator a podobno jest dobry!!!
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Lis 23, 2010 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 10:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 11:05   

W łatwy sposób - wieczorem jak będzie ciemno stań samochodem przed ścianą w odległości nie większej niż 10 metrów np. włącz silnik, zapal światła a następnie patrz na odbite światło w ścianie i wyłącz silnik. Jeśli światła delikatnie przygasną - tzn. że świecą napięciem czerpanym z akumulatora. Jeśli natomiast nie przygasną tzn. że alternator coś nie teges.
Z drugiej strony na samym akumulatorze to daleko też byś chyba nie ujechał.
Oczywiście mogę się mylić.
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 11:11   

Temat był juz poruszany.. poszukaj w archiwum

Zmierz prąd miernikiem :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 11:12   

no jeszcze ewentualnie możesz zmierzyć napięcie na Stykach akumulatora przy zgaszonym i i uruchomionym silniku

w drugim przypadku powinno być wyraźnie wyższe, jeśli nie to ładowanie jest nie obecne, nie musi to być od razu alternator, zacząłbym ewentualnie od przeczyszczenia styków przy nim

pozdROVienia
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
RadekAniol 




Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 80
Skąd: Kęty



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 11:16   

Może i było poruszane ale to jest nowe forum!!!

ROVERO: Ale po to masz wyszukiwarkę, żeby nie powtarzać co jakś czas tematu. Po to zostało stworzone archiwum :)
Ostatnio zmieniony przez rovero Wto Kwi 03, 2007 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 11:16   

sTERYD napisał/a:
no jeszcze ewentualnie możesz zmierzyć napięcie na ztykach akumulatora przy zgaszonyi i uruchomionym silniku


od siebie dodam że możesz łaczyć wszystkie urzadzenia pobierajace prąd wtedy będziesz miał większą pewność

sTERYD napisał/a:
zacząłbym ewentualnie od przeczyszczenia styków przy nim


Do tego klemry akumulatora + zabezpieczenie np smarem miedziowym.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 16:57   

rovero napisał/a:
Zmierz prąd miernikiem

Najlepiej zmierzyć zarówno na elektrodach akumulatora, jak i na wyjściu alternatora.
U mnie w R200 było ponad 0,5 V różnicy...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 17:02   

rovero napisał/a:
Temat był juz poruszany.. poszukaj w archiwum

Zmierz prąd miernikiem :mrgreen:


W tym wypadku napięcie a nie prąd ;) I jak napisał piter34 najlepiej i na alternatorze, i na akumulatorze. Jeśli wszystko jest sprawne, to powinno być coś około 14 V, a różnica pomiędzy pomiarami prawie żadna.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 05:10   

napiecie a nie prad, pomiar pradu miedzy biegunami akku moze sie skonczyc niefajnie!

wystarczy zwykly multimetr ustawiony w tryb pomiaru napiecia stalego zeby pomierzyc napiecie na akku - powinno byc 13.7V - 14.2V tak na oko, to oznaczaloby ze alternator laduje

pradu raczej na pewno nie, jak wiadomo prady w aucie sa duuze o czym swiadcza chociazby wartosci bezpiecznikow :mrgreen:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214si 97 r 1,4 10 km] jaki pasek pod alternator
Motyl22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Cze 29, 2010 09:40
Motyl22
Brak nowych postów [r25 1.4 200]alternator
timer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Kwi 29, 2010 10:37
PTE
Brak nowych postów [MG ZR] Alternator zamiennik
GrzegorzG Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Cze 11, 2017 19:52
GrzegorzG
Brak nowych postów [214si 93r] Alternator
PomorskiM Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Cze 18, 2007 21:27
7Tomi
Brak nowych postów [R25] Gorący alternator
Mundekk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lip 27, 2011 17:45
Bialy90



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink