Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 09:14 [R400] Jakie opony na aluski 15 cali?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Jakie polecicie oponki do 416 na alu 15cali. Kupiłem na 185/55 ale nie dośc ze fe to na dodatek bez rantu ochronnego.
195/50 czy 205/45 a może 205/50?
Serdecznie z góry dziękuje za sugestie.
Pozdrawiam
Tomi_114
R416SI
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 12:21, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 09:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 09:21 Re: [400] Jakie opony na aluski 15 cali?
tReal napisał/a:
Witam.
Jakie polecicie oponki do 416 na alu 15cali. Kupiłem na 185/55 ale nie dośc ze fe to na dodatek bez rantu ochronnego.
195/50 czy 205/45 a może 205/50?
Serdecznie z góry dziękuje za sugestie.
Pozdrawiam
Tomi_114
R416SI
Optymalny rozmiar: 195/50/15
Dużo tańszy niż 185//55/15
najlepiej to włożyć na felgę o szerokości 7 cali (efekt wizualny lepszy)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 09:21 Re: [400] Jakie opony na aluski 15 cali?
tReal napisał/a:
Witam.
Jakie polecicie oponki do 416 na alu 15cali. Kupiłem na 185/55 ale nie dośc ze fe to na dodatek bez rantu ochronnego.
195/50 czy 205/45 a może 205/50?
A jaką masz szerokość tych felg?? Jeśli są to standardowe 5,5J to nie załozysz szerszych jak 195. Obecnie jeżdze, na 195/55 R15 i są OK, ale jak będę kupował nowe to chyba się zdecyduję na Klebery Hydraxer, tyle, że nie ma rozmiaru 195/55 tylko jest 195/50. ale wygrały test w AMiS i kosztują w tym rozmiarze ponizej 200PLN, no i mają rant ochronny
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 309 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 07:53
Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.
Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.
Ciekawa teoria... Nie skorzystam
Szersza opona oznacza zawsze większe opory toczenia, gorsze przyspieszenie i większe zużycie paliwa. Fizyki nie zmienisz.
Co do trakcji, to rzeczywiście przy ruszaniu na szerszej oponie może być mniejszy uślizg kół, ale ze startu rolowanego ten na węższych kółkach wciągnie Cie bez problemu.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 157 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 22:35
Jeżdże 416 Si -silnik111KM , a opony 205/50 na alufelgach 15.Sprawdzałem przyspieszenie i jest 11 sek do setki - a więc zbliżone do tego co podaje instrukcja parametrów tego silnika.Predkoś maks. 190 km ale nie próbowałem
pozdrawiam
P.S.Pogoda była bezwietrzna nawierzchnia sucha i płaska
[ Dodano: Sob Kwi 07, 2007 9:58 am ]
...dodaje plik z instrukcji obsługi z rozmiarami opon...
Jeżdże 416 Si -silnik111KM , a opony 205/50 na alufelgach 15.Sprawdzałem przyspieszenie i jest 11 sek do setki - a więc zbliżone do tego co podaje instrukcja parametrów tego silnika.Predkoś maks. 190 km ale nie próbowałem
W danych technicznych jest 9,9 do setki. Różnica 1,1 sek to przepaść!
Aha. Jeszcze zależy czym sprawdzałeś? Bo jak stoperem, to taki pomiar można sobie wsadzić... Pomiar Geetechem byłby bardziej wiarygodny.
W danych technicznych jest 9,9 do setki. Różnica 1,1 sek to przepaść!
Aha. Jeszcze zależy czym sprawdzałeś? Bo jak stoperem, to taki pomiar można sobie wsadzić... Pomiar Geetechem byłby bardziej wiarygodny.
Nie sądzę, żeby czymś innym jak stoperem A poza tym różnica sekundy od danych fabrycznych wg. mnie to norma a nie przepaść. 5 sek to przepaść i wtedy można sie martwić. Dane fabryczne są mierzone w idealnych warunkach i autem jeżdżą profesjonalni kierowcy.
Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 64 Skąd: Koło koło Konina
Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 22:58
piter34 napisał/a:
Cytat:
Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.
Ciekawa teoria... Nie skorzystam
Szersza opona oznacza zawsze większe opory toczenia, gorsze przyspieszenie i większe zużycie paliwa. Fizyki nie zmienisz.
Co do trakcji, to rzeczywiście przy ruszaniu na szerszej oponie może być mniejszy uślizg kół, ale ze startu rolowanego ten na węższych kółkach wciągnie Cie bez problemu.
przy nie dużych mocach sie zgodzę ale konkretna moc na FWD to spore problemy z trakcją i wtedy może okazać się że na węższych gumach zostawiamy czarne ślady na asfalcie, białe obłoki dymu ale nijak ma się to do efektywnego przyspieszania niektóre auta mają problemy z trakcją nawet na 3,4 biegu...
Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.
pozdro
Tak dokaładnie ale ja dobieram opony do R400 1.6 16v i mam dylemat czy 195/50 czy 195/55 bo powiem szzerze, że w R114 mialem 195/45 R 15 i tylko o jeden profil wyżej w 400 to dla mnie troche dziwne.
Druga sprawa jakie opony polecacie? Obecnie jestem nastawiony na kupno Uniroyal RainSport 1 lub Fulda Carat Progresso.
zwykle założenie szerszych kapci to bardziej namacalnie odczucwa się w zużyciu portfela niż w przysp. 0-100 km/h.
zwykłe czyli mam rozumieć fabryczne - 185/55 więc przeliczając zamieninik to 195/50. Jednak bardziej skłaniam sie ku 195/55 głownie ze względu na nasze drogi. A pomiędzy 185/55 a 195/55 nie ma chyba znacznej różnicy.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2002 Posty: 226 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 19:49
Brt napisał/a:
A poza tym różnica sekundy od danych fabrycznych wg. mnie to norma a nie przepaść. 5 sek to przepaść i wtedy można sie martwić. Dane fabryczne są mierzone w idealnych warunkach i autem jeżdżą profesjonalni kierowcy.
Pocieszyłeś mnie Bartek
Mój najlepszy amatorsko mierzony czas był wyższy o ponad 0.3 s. od fabryki, a większość oscylowała wokół +0.5 s.
To już się nie martwię
_________________ "Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum