Forum Klubu ROVERki.pl :: [all diesel] pytanie laicke:) jak to jest z tymi dieslami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:16
[all diesel] pytanie laicke:) jak to jest z tymi dieslami
Autor Wiadomość
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 13:54   [all diesel] pytanie laicke:) jak to jest z tymi dieslami
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

wiem ze niejednego rozsmiesze ale i tak zdecydowalem sie zapytac:
na czym wlasciwie polegaja roznice
w silnikach diesla roznorodnie oznaczanych:
TD, TDi, CDT, CDTi (jak BMW w R75), HDi
i jeszcze pewnie niejeden pominalem;
przeciez nie moze byc tak ze to tylko
inna nazwa identycznych technologii w zaleznosci
od producenta silnika

pozdr.
PD
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Lis 18, 2010 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 13:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 14:00   

cdt i cdti to jest to samo.
c-coomonrail
d-diesel
t-turbina
i-intercooler
ale w silniku cdt też jest intercooler tak więc nie wiem dlaczego nie pisali tego, byc może po to żeby po liftingu to zrobić i dodać trochę mocy.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 14:09   

PD napisał/a:
przeciez nie moze byc tak ze to tylko
inna nazwa identycznych technologii w zaleznosci
od producenta silnika

Dokładnie tak jest

"i" u jednych na przykład oznacza "injection", a u innych "intercooler".

SDI w grupie VW oznacza wolnossącego diesla, a w ROVERkach turbodiesla z intercoolerem...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 14:26   

jarema napisał/a:
cdt i cdti to jest to samo.
ale w silniku cdt też jest intercooler tak więc nie wiem dlaczego nie pisali tego, byc może po to żeby po liftingu to zrobić i dodać trochę mocy.


w takim razie czym uzyskano taka roznice w spalaniu na korzysc wersji CDTi
skoro to dokladnie to samo?

no i czy w dieslu z turbina musi byc intercooler?
bo jesli tak to co to za silnik oznaczany poprostu TD?




piter: co do SDI to wiem wlasnie ze to wolnossacy diesel bo
mialem takiego kupic ale o obudowie skody fabii:)
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 14:31   

Cytat:
w takim razie czym uzyskano taka roznice w spalaniu na korzysc wersji CDTi
skoro to dokladnie to samo?

To nie jest dokładnie to samo. Silniki są zupełnie inne. Rozmawiamy o oznaczeniach określających wtrysk bezpośredni, intercooler, turbinę.
EDIT: źle zrozumiałem. Niższe spalanie konkretnie w R75 i CDTi może wynikać z lepszego programu sterującego kompem wtrysku. W końcu pojemnosć ta sama, koni więcej i mniej trzeba deptać, aby auto jechało.

PD napisał/a:
no i czy w dieslu z turbina musi byc intercooler?

Nie musi. ROVERkowy diesel 2.0 86KM nie ma IC.

PD napisał/a:
bo jesli tak to co to za silnik oznaczany poprostu TD?

Wszystko zależy od fantazji producenta auta i tego kto wymyślał oznaczenia.
TD może oznaczać "turbodiesel" (ogólnie, bez info czy ma IC lub nie).

PD napisał/a:
piter: co do SDI to wiem wlasnie ze to wolnossacy diesel bo
mialem takiego kupic ale o obudowie skody fabii:)

W grupie VW "SDI" oznacza diesla bez turbiny.
W nomenklaturze ROVERa "SDi" oznacza turbodiesla z intercoolerem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sro Kwi 04, 2007 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 14:31   

silnik cdt ma 116km a cdti 131km. silnik cdt jest celowo zdławiony aby w przyszłości można było zaoferować więcej klientowi po liftingu. tak robią różne marki i tak zrobił rover w bodajrze 2004 roku. a spalanie to one mają chyba takie same, dokładnie to nie wiem ale silnik cdt miał na trasie 4,6litra to nie wiem czy później udało się zejść niżej.
 
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 15:05   

Cytat:
To nie jest dokładnie to samo. Silniki są zupełnie inne. Rozmawiamy o oznaczeniach określających wtrysk bezpośredni, intercooler, turbinę.
EDIT: źle zrozumiałem. Niższe spalanie konkretnie w R75 i CDTi może wynikać z lepszego programu sterującego kompem wtrysku. W końcu pojemnosć ta sama, koni więcej i mniej trzeba deptać, aby auto jechało.


Cytat:
Nie musi. ROVERkowy diesel 2.0 86KM nie ma IC.



Cytat:
W nomenklaturze ROVERa "SDi" oznacza turbodiesla z intercoolerem



no i tu dochodzimy do sedna sprawy jak sadze:
roznica pomiedzy 2.0 CDT i CDTi w R75:
czy ten pierwszy ma intercooler? oraz: jak jest z bezposrednim wtryskiem?
bo ja do niedawna bylem przekoonany ze bezposredni wtrysk rozni te dwa silniki
pozdr
PD
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 15:07   

PD napisał/a:
o i tu dochodzimy do sedna sprawy jak sadze:
roznica pomiedzy 2.0 CDT i CDTi w R75:
czy ten pierwszy ma intercooler? oraz: jak jest z bezposrednim wtryskiem?
bo ja do niedawna bylem przekoonany ze bezposredni wtrysk rozni te dwa silniki

Obydwa mają IC oraz bezpośredni wtrysk.
Róznią się programem sterującym kompem wtrysku (i jeszcze jakimś drobiazgiem, nie pamiętam już...)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 15:08   

Cytat:
a spalanie to one mają chyba takie same, dokładnie to nie wiem ale silnik cdt miał na trasie 4,6litra to nie wiem czy później udało się zejść niżej


no wiec wlasnie, za bardzo raczej nie wiesz;
spalanie 4,6l podane w instrukcji dla CDTi na trasie
jest nie do osiagniecia dla CDT

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2007 4:11 pm ]
Cytat:
Róznią się programem sterującym kompem wtrysku (i jeszcze jakimś drobiazgiem, nie pamiętam już...)


...a jak moglby byc oznaczony bezposredni wtrysk
w retoryce:) RAVE

w ogole dzieki za odpowiedz
pozdr
PD
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Ostatnio zmieniony przez PD Sro Kwi 04, 2007 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 15:17   

dlaczego spalanie 4,6 jest nie do osiągnięcia. ja kiedyś pisałem że przy jeździe na odcinkach około 60-70km na zwykłej drodze schodziłem do 5,5litra. to przy stałej prędkości na autostradzie rzędu 120km/h poniżej 5l uda się zejść. ja za jakieś 1,5tygodnia będę robił trasę około 800km to sróbuję zrobić fotkę jakie mam spalanie i umieszczę na forum.mam nadzieję że zejdę poniżej 5l.może się uda.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 15:24   

jarema napisał/a:
o sróbuję zrobić fotkę jakie mam spalanie i umieszczę na forum.mam nadzieję że zejdę poniżej 5l.może się uda.

Nie ufaj tak komputerowi. Zmierz spalanie przy dystrybutorze.

Nie jest sztuką uzyskac odczyt na kompie równy np. 4,5l. Wystarczy najpierw zjeżdżać z górki na biegu, a potem delikatnie się toczyć 90kmh na 5 biegu. Średnie spalanie z takiego odcinka na pewno będzie bardzo niskie. :-)

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2007 4:26 pm ]
Cytat:
...a jak moglby byc oznaczony bezposredni wtrysk
w retoryce:) RAVE

Nie kumam o co Ci chodzi. :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 15:36   

tu przyznaję rację znam taki odcinek chyba ze 3 kilometry gdzie jadąc 100km/h puszczam gaz i w ciągu tych kilku kilometrów spalanie spada drastycznie bo wtedy silnik nie zużywa paliwa a kilometry tłucze. sprawdzę przy tankowaniu. przed wyjazdem zatankuje do pełna pod korek, a jak wrócę to zrobię tak samo i przeliczę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [seria K (1,6; 16V; '95)] jak to jest z tymi popychaczami ?
sTERYD Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Pią Gru 12, 2008 21:01
oprawca_1978
Brak nowych postów [diesle] Żywotność i różnice między dieslami
Bobek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sro Lut 18, 2015 13:11
irmina30
Brak nowych postów [all diese] do wlascicieli DIESEL---> czy to jest norma
FSEbola Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sob Paź 13, 2007 15:28
Damianin
Brak nowych postów [R all diesel] Bioester
Chester Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 72 Sro Wrz 14, 2011 14:20
plemaster
Brak nowych postów [R diesel ] PRZEPŁYWOMIERZ
maniaq Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 95 Sro Kwi 22, 2009 15:17
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink