Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 13:54 [all diesel] pytanie laicke:) jak to jest z tymi dieslami
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
wiem ze niejednego rozsmiesze ale i tak zdecydowalem sie zapytac:
na czym wlasciwie polegaja roznice
w silnikach diesla roznorodnie oznaczanych:
TD, TDi, CDT, CDTi (jak BMW w R75), HDi
i jeszcze pewnie niejeden pominalem;
przeciez nie moze byc tak ze to tylko
inna nazwa identycznych technologii w zaleznosci
od producenta silnika
pozdr.
PD
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Lis 18, 2010 11:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 13:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cdt i cdti to jest to samo.
c-coomonrail
d-diesel
t-turbina
i-intercooler
ale w silniku cdt też jest intercooler tak więc nie wiem dlaczego nie pisali tego, byc może po to żeby po liftingu to zrobić i dodać trochę mocy.
cdt i cdti to jest to samo.
ale w silniku cdt też jest intercooler tak więc nie wiem dlaczego nie pisali tego, byc może po to żeby po liftingu to zrobić i dodać trochę mocy.
w takim razie czym uzyskano taka roznice w spalaniu na korzysc wersji CDTi
skoro to dokladnie to samo?
no i czy w dieslu z turbina musi byc intercooler?
bo jesli tak to co to za silnik oznaczany poprostu TD?
piter: co do SDI to wiem wlasnie ze to wolnossacy diesel bo
mialem takiego kupic ale o obudowie skody fabii:)
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
w takim razie czym uzyskano taka roznice w spalaniu na korzysc wersji CDTi
skoro to dokladnie to samo?
To nie jest dokładnie to samo. Silniki są zupełnie inne. Rozmawiamy o oznaczeniach określających wtrysk bezpośredni, intercooler, turbinę.
EDIT: źle zrozumiałem. Niższe spalanie konkretnie w R75 i CDTi może wynikać z lepszego programu sterującego kompem wtrysku. W końcu pojemnosć ta sama, koni więcej i mniej trzeba deptać, aby auto jechało.
PD napisał/a:
no i czy w dieslu z turbina musi byc intercooler?
Nie musi. ROVERkowy diesel 2.0 86KM nie ma IC.
PD napisał/a:
bo jesli tak to co to za silnik oznaczany poprostu TD?
Wszystko zależy od fantazji producenta auta i tego kto wymyślał oznaczenia.
TD może oznaczać "turbodiesel" (ogólnie, bez info czy ma IC lub nie).
PD napisał/a:
piter: co do SDI to wiem wlasnie ze to wolnossacy diesel bo
mialem takiego kupic ale o obudowie skody fabii:)
W grupie VW "SDI" oznacza diesla bez turbiny.
W nomenklaturze ROVERa "SDi" oznacza turbodiesla z intercoolerem.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sro Kwi 04, 2007 14:33, w całości zmieniany 1 raz
silnik cdt ma 116km a cdti 131km. silnik cdt jest celowo zdławiony aby w przyszłości można było zaoferować więcej klientowi po liftingu. tak robią różne marki i tak zrobił rover w bodajrze 2004 roku. a spalanie to one mają chyba takie same, dokładnie to nie wiem ale silnik cdt miał na trasie 4,6litra to nie wiem czy później udało się zejść niżej.
To nie jest dokładnie to samo. Silniki są zupełnie inne. Rozmawiamy o oznaczeniach określających wtrysk bezpośredni, intercooler, turbinę.
EDIT: źle zrozumiałem. Niższe spalanie konkretnie w R75 i CDTi może wynikać z lepszego programu sterującego kompem wtrysku. W końcu pojemnosć ta sama, koni więcej i mniej trzeba deptać, aby auto jechało.
Cytat:
Nie musi. ROVERkowy diesel 2.0 86KM nie ma IC.
Cytat:
W nomenklaturze ROVERa "SDi" oznacza turbodiesla z intercoolerem
no i tu dochodzimy do sedna sprawy jak sadze:
roznica pomiedzy 2.0 CDT i CDTi w R75:
czy ten pierwszy ma intercooler? oraz: jak jest z bezposrednim wtryskiem?
bo ja do niedawna bylem przekoonany ze bezposredni wtrysk rozni te dwa silniki
pozdr
PD
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
o i tu dochodzimy do sedna sprawy jak sadze:
roznica pomiedzy 2.0 CDT i CDTi w R75:
czy ten pierwszy ma intercooler? oraz: jak jest z bezposrednim wtryskiem?
bo ja do niedawna bylem przekoonany ze bezposredni wtrysk rozni te dwa silniki
Obydwa mają IC oraz bezpośredni wtrysk.
Róznią się programem sterującym kompem wtrysku (i jeszcze jakimś drobiazgiem, nie pamiętam już...)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
dlaczego spalanie 4,6 jest nie do osiągnięcia. ja kiedyś pisałem że przy jeździe na odcinkach około 60-70km na zwykłej drodze schodziłem do 5,5litra. to przy stałej prędkości na autostradzie rzędu 120km/h poniżej 5l uda się zejść. ja za jakieś 1,5tygodnia będę robił trasę około 800km to sróbuję zrobić fotkę jakie mam spalanie i umieszczę na forum.mam nadzieję że zejdę poniżej 5l.może się uda.
o sróbuję zrobić fotkę jakie mam spalanie i umieszczę na forum.mam nadzieję że zejdę poniżej 5l.może się uda.
Nie ufaj tak komputerowi. Zmierz spalanie przy dystrybutorze.
Nie jest sztuką uzyskac odczyt na kompie równy np. 4,5l. Wystarczy najpierw zjeżdżać z górki na biegu, a potem delikatnie się toczyć 90kmh na 5 biegu. Średnie spalanie z takiego odcinka na pewno będzie bardzo niskie.
[ Dodano: Sro Kwi 04, 2007 4:26 pm ]
Cytat:
...a jak moglby byc oznaczony bezposredni wtrysk
w retoryce:) RAVE
Nie kumam o co Ci chodzi.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
tu przyznaję rację znam taki odcinek chyba ze 3 kilometry gdzie jadąc 100km/h puszczam gaz i w ciągu tych kilku kilometrów spalanie spada drastycznie bo wtedy silnik nie zużywa paliwa a kilometry tłucze. sprawdzę przy tankowaniu. przed wyjazdem zatankuje do pełna pod korek, a jak wrócę to zrobię tak samo i przeliczę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum