Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Sprzęgło - Sachs, czy Valeo?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 12:50
[R400] Sprzęgło - Sachs, czy Valeo?
Autor Wiadomość
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



  Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 14:35   [R400] Sprzęgło - Sachs, czy Valeo?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam.
Zbliża się nieuchronnie termin wymiany sprzęgła i pojawił się problem.
Nie wiem, jakie sprzęgło mam obecnie w samochodzie, a znalzałem np. sprzęgła Sachs Nr 3000 853 901 i Valeo 801376 - obydwa powinny pasować do mojego Roverka, ale...
1) Sachs i Valeo - średnica ta sama (200 mm),
2) Sachs - ilość zębów 18, Valeo - ilość zębów 16,
3) Valeo - "z uwalnianiem centralnym" - a co to takiego?
W kalatlogu intercars stoi, że Sachs jest zamiennikiem Valeo. To w takim razie co z ilością zębów? Czy ktoś z forumowiczów montował już u siebie sprzęgło Sachs (18-to zębowe)?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 21:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 14:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 14:40   

chyba poprostu w katalogu IC się walnęli

drążysz ten temat i drążysz :wink:
pogadaj z Tomim, kup u niego będziesz miał taniej szybciej lepiej :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 17:22   

krzych1 napisał/a:
Valeo - ilość zębów 16,

Takie masz kupić. :D
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 21:44   

piter34 napisał/a:
krzych1 napisał/a:
Valeo - ilość zębów 16,

Takie masz kupić. :D


Sorry, że zawracam gitarę, ale znalazłem np. coś takiego:
http://www.emi-skf.pl/dow...egiel_2004.xls, /link coś nie działa, więc piszę "ręcznie": emi-skf.pl/download/valeo_katalog-sprzegiel_2004.xls/ (lp.3662 - mój model - ilość zębów 18). Nie jest to pierwszy katalog z 18-toma zębami w opisie sprzęgła, jaki znalazłem, a wymieniam sprzęgło dopiero po raz pierwszy, stąd wątpliwości.
A nie uśmiecha mi się "rozbebeszać" samochodu tylko po to, żeby się przekonać jak jest w rzeczywistości. Myślałem, że ktoś miał już podobny problem, stąd moje pytania.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 11:01   

krzych1 napisał/a:
Nie jest to pierwszy katalog z 18-toma zębami w opisie sprzęgła,

Masz rację:
Sachs
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 18:50   

piter34 napisał/a:
krzych1 napisał/a:
Nie jest to pierwszy katalog z 18-toma zębami w opisie sprzęgła,

Masz rację:
Sachs


Witam.
No i kupiłem Sachsa (okazyjnie - 250 zł) z 18 zębami i okazało się, że właśnie takie miało być. "Wydobyłem" zużyte sprzęgło, LUK z 18 - toma zębami i średnicą tarczy 190(?) mm zamiast "przepisowych" 200 mm. Stąd wniosek, że ze sprzęgłami to jednak bywa różnie. Najważniejsze, że wszystko "zagrało" i mogę wreszcie jedzić normalnie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 19:05   

Co najmniej dziwne :neutral:
Właśnie przeglądałem EPC i wyszukałem części sprzęgła dla swojego VINu (też mam r416 si hatchback tylko rok starszy).
Dziwi mnie że pokazuje dwie różne tarcze, w zależności od numeru seryjnego, ale mają one ten sam numer :shock:
Teraz jestem już całkiem konfjuzd czy ktoś ma jakąś możliwość wyjaśnienia zagadki rozdwojenia jaźni sprzęgieł w roverkach :?:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 11:34   

krzych1 napisał/a:
Wydobyłem" zużyte sprzęgło, LUK z 18 - toma zębami i średnicą tarczy 190(?) mm zamiast "przepisowych" 200 mm.

O qrna...
Ja w R200 1.4 jak założyłem 190mm to przy ruszaniu było takie dziwne bicie na tarczy sprzęgła (jakby sprzęgło się zużywało...). Po założeniu prawidłowego 200mm wszystko było OK.
190mm na pewno pasuje do Poldków i starszych kanciastych 1.4
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 21:04   

piter34 napisał/a:
Ja w R200 1.4 jak założyłem 190mm to przy ruszaniu było takie dziwne bicie na tarczy sprzęgła (jakby sprzęgło się zużywało...). Po założeniu prawidłowego 200mm wszystko było OK.
190mm na pewno pasuje do Poldków i starszych kanciastych 1.4


Witam.
Od samego poczatku, tzn. od kupna ROVERka przed ponad rokiem, widziałem że ze sprzęgłem jest coś nie tak. Myślałem, ze to wina tego, iż wcześniej jeździła nim kobieta (w 99% przypadków jazda na tzw. półsprzęgle). Ale teraz, po twojej wypowiedzi przypuszczam, że była to też wina średnicy tarczy (190). Chociaż sprzęgło było zjechane na maxa, "jechało" chyba tylko samymi nitami. No, ale to moze być właśnie skutkiem tego, ze było za małe.

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 9:23 pm ]
sTERYD napisał/a:
Właśnie przeglądałem EPC i wyszukałem części sprzęgła dla swojego VINu (też mam r416 si hatchback tylko rok starszy).
Dziwi mnie że pokazuje dwie różne tarcze, w zależności od numeru seryjnego, ale mają one ten sam numer


Witam.
I to jest właśnie to! Ja jeszcze na grupach pisałem o swoich wątpliwościach, bo też mierziło mnie to, że pod jednym numerem (np. Valeo 801 367 - lub równoważne), kryją się tak naprawdę bardzo różne sprzęgła. To nic, że można zawsze sprzęgło zwrócić, jeżeli nie pasuje. Ale to nie jest żarówka, której wymiana zajmuje 5 minut i nic nie kosztuje. Dlatego tak długo "drążyłem" temat. W końcu chyba po to jest ta strona, zawsze można poradzić się bardziej doświadczonych. Ale jak widać, niektórych tematów nie da się przeskoczyć bez "organoleptycznego" sprawdzenia. Najlepiej, żeby odezwał się w tej kwestii jeszcze jakiś klubowicz lub sympatyk, który np. zawodowo trudni się handlem częściami do ROVERków i nas nieco oświecił, o co w tym wszystkim chodzi. Np. sprzęgło do danego modelu raz może być "zwykłe", a innym razem "z centralnym wysprzęglaniem". Konia z rzędem temu, kto to rozgryzie, jeżeli ma wymienić sprzęgło w swoim autku po raz pierwszy, a nie wie, co siedzi w środku.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 10:29   

krzych1 napisał/a:
To nic, że można zawsze sprzęgło zwrócić, jeżeli nie pasuje. Ale to nie jest żarówka, której wymiana zajmuje 5 minut i nic nie kosztuje. Dlatego tak długo "drążyłem" temat.

Ja to swoje 190mm wymieniałem 3 razy!
Dopiero po 3 razie się zorientowałem, że coś "nie gra" z tą średnicą.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzak666 



Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 5



Wysłany: Pon Sie 11, 2014 08:35   Problem sprzęgła

Panowie ja mam podobny problem. Kupilem sprzeglo Nexusa i w obecnej chwili czwarty raz wyciagnalem skrzynie, i dalej nie wiem czego nie ma sprzegla. Wysprzeglik sprawny pompka sprawna wyciekow nie ma stan plynu ok łapa wyciegnieta wyczyszczona i nasmarowana. i co moze byc przycznyna ? źle tarcze zakładam czy co bo juz nie mam pojecia?? a zakładam ją płaska strona do koła zamachowego bo jak probowałem odwrotnie to blokowało sie o sruby mocujace kolo zamachowe. a Bałwan jestem bo jak sciagalem to nie popatrzylem jak bylo poprzednie zalozone. Pomozcie bo naprawde nie chce piaty raz wyciagac tej skrzyni bo to juz sie staje nudne :/ Ewentualnie jak trzeba to moge tutaj powrzucac duzo zdjec z tej nierownej walki :D dla wyciagniecia wnioskow zeby nikt wiecej nie byl skazany na to samo :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 45 2.0 IDT 2002] Sprzegło Sachs - Problem.
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Maj 18, 2012 07:34
szoso
Brak nowych postów [R400] Sprzęgło
obserwator Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 17, 2009 18:01
obserwator
Brak nowych postów [R400 SDi 99'] sprzęgło
michal_w Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sie 07, 2010 23:24
xtek
Brak nowych postów [r400 1.6 99] sprzęgło
skoman11 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lip 14, 2009 19:05
pajda
Brak nowych postów [R400] Sprzęgło
phantom Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Sty 27, 2009 18:24
lamer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink