Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dymi i nierówno pracuje.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dymi i nierówno pracuje.
Autor Wiadomość
Smutnyy 



Dołączył: 17 Lip 2019
Posty: 1



Wysłany: Sro Lip 17, 2019 10:45   [R75] Dymi i nierówno pracuje.
Typ: V8 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam, otóż od niedawna mój roverek przy odpalaniu na zimnym silniku (nie zawsze) nierówno pracuje i dymi na biało. Mechanicy rozkładają ręce, ponieważ głowica, uszczelka są ok. Spotkaliście się z takim przypadkiem?

Dodam, iż gdy silnik złapie temperaturę wszystko wraca do normy.
Roverek posiada instalacje gazowa STAG.
Wykryto ubytek płynu chłodniczego ale sprawa jest już załatwiona, nie przedostaje się do oleju.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 17, 2019 10:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 17, 2019 12:49   

w "osiołku" czyli r200 -1.6 wszystko tak samo się zaczęło - dymił na zimnym i potrafił nie równo pracować , płyn nie ubywało , a jak czasem się zdarzyło to malutko. Miał moc wszystko niby ok aż tu nagle zaczął dymić na niebiesko i umarł motor .Okazało się , że siostrzeniec przespał ten czas kiedy był początek HGF i zatłukł motor.Dodam , że test na obecność co2 w płynie też był robiony i nic nie wykazał.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lip 17, 2019 14:30   

a gdzie soe dostaje płyn? Jeśli do cylindra to i tak trzeba robić uszczelkę
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lip 18, 2019 19:35   

Przyczyn może być wiele, oczywiście w K serii głównym podejrzanym jest zawsze HGF :) Jak pada membrana w reduktorze gazu to płyn też może dostawać się do komory spalania... :) Jak mechanicy sprawdzają, że uszczelka jest ok? Chciałbym mieć taki dar i też to wiedzieć tak na pewno :D Jak masz kabel do Staga to zaobserwuj jak jest zimny i dymi jak zachowują się wtryski itp. To samo mógłbyś zrobić mając ELMa i Torque Pro. Trochę poobserwuj ogólnie ..... Źle wyregulowany gaz też może dymić na biało jak jest zimny......
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Sob Lip 20, 2019 21:11   

Hmm może kamerą inspekcyjna zajrzyj do cylindrów i zobacz czy jest nagar na tłokach?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lip 20, 2019 23:51   

Wystarczy kompresję zmierzyć.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 21, 2019 18:17   

sTERYD napisał/a:
Wystarczy kompresję zmierzyć.

sTERYD nie wystarczy niestety tu masz przykład
https://photos.app.goo.gl/ows4HsUKw4NxbxMKA
u znajomego wypadał zapłon i paliwo leciało do wydechu brak spalania na jednym garze pomiar kompresji na wszystkich baniakach w normie . Po zdjęciu czapki się okazało że woda się dostawała do cylindra przez uszczelkę ;) Więc użycie tutaj prostej kamerki inspekcyjnej było by bardzo słusznym i tanim testem ;)
_________________
:pisze:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 21, 2019 21:28   

Zobacz czy przypadkiem płyn nie dostaje się przez uszkodzoną uszczelkę kolektora ssącego na pierwszy cylinder.
Ile to ja w życiu aut widziałem gdzie inny mówili '"UUUU Panie uszczelka"
A winny był zacinający się zaworek kulkowy kolektora ssącego który uszkadzał uszczelki.
I tak w jednym aucie 2 razy niepotrzebnie zrobiono głowice i raz wymieniono uszczelkę kolektora ssącego.
Zapchany zaworek rozwalił ją po 2 tygodniach.
Koszt naprawy u mnie 200zł i auto nie kopci od 9 miesięcy.

Jestem mechanikiem samoukiem i w jednej z książek przeczytałem takie piękne zdanie:
"Im dłużej i dokładniej diagnozujesz tym łatwiej i szybciej naprawisz".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Silnik chodzi nierówno
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Cze 20, 2013 18:47
karol77787
Brak nowych postów [r75] uszkodzenie osi, nierowno ustawiony motor
jesaj Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Lut 11, 2016 20:12
jesaj
Brak nowych postów [R75] Po odpaleniu pracuje nierównomiernie
roadking Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 23, 2010 08:16
roadking
Brak nowych postów [R75] Dziwnie pracuje na benzynie.
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Paź 04, 2016 19:07
Apolyon
Brak nowych postów [R75] Wentylator - pracuje cały czas
Kamil79 Rover serii 75, MG ZT 29 Pią Sie 19, 2011 12:26
sopel86lodz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink