Wysłany: Sob Sie 24, 2019 19:23 MEMS 3 - remap silników K-series
Siemanko!
Zaczynam nowy temat, nie wiem jakie będzie zainteresowanie. Chciałbym tutaj pokazać, że MEMS 3 (czyli sterownik każdej K-serii R/MG po 2000r.) jest bardzo przyjemnie modowalny. Będziemy tu z LilJohn'em wrzucać info co nam się udało ogarnąć jeśli ktoś jest chętny na dołączenie do zabawy to zapraszamy
1. 1.6/1.8VVC
Tutaj zadziało się najwięcej. Od silnika atmosferycznego po sterowanie uturbionym.
-modyfikacja zapłonu, paliwa,
-przesunięcie odcinki,
-konwersja Turbo,
-zmiana temperatury załączania obu biegów wentylatorów chłodnicy,
-tzw. pops&bangs, czyli strzelanie z wydechu przy odjęciu nogi z gazu,
Na modzonej mapie zdrowe VVC kolegi Dzejsona (rajdówka z motorem 1.6!) wypluła 167KM i 179Nm, przyrost w szerokim zakresie obrotów ok 12KM i szczytowo 15Nm, moc maksymalna będzie wyższa, musi skorygować paliwo od 6800obr/min w górę
tak wygląda wykres seria vs nasz mod:
Sam w tej chwili śmigam R25 z motorem 1,8VVC + turbo. Zrobiłem już ponad 8000km, seryjne ECU bardzo ładnie radzi sobie z doładowaniem. Na hamowni jeszcze nie byłem, mam nadzieję podnieść boost na 0,5-0,6b niedługo i we wrześniu wskoczyć na rolki.
Póki co odpycha się tak:
https://youtu.be/JIs5OL9cM38
i mały popcorn:
https://youtu.be/64gzSnu_hlk
2. 1,8 Turbo - R75/MG ZT,
Tutaj również udało się ogarnąć kompletny remap, aż do granic układu paliwowego czyli sterowanie zapłonem, paliwem i boostem. Seryjnych wtrysków (260ccm) brakło od 4500obr/min i 0,9b doładowania. Jednak nie potrzeba żadnych zewnętrznych wspomagaczy, ale seryjne ecu współpracowało
Po co ten temat? Chciałbym aby grono osób grzebiących w MEMSie się poszerzyło. Bo w "kupie" siła Razem na pewno uda się ogarnąć jeszcze więcej a przy okazji powinny urodzić się nowe projekty bo teraz swap 1,8T do 25/45/zs/zr czy też uturbienie 1,4/1,6/VVC nie są już niemożliwe, nie potrzeba drogich komputerów stand alone.
Piszcie, pytajcie, obaj z LilJohn'em chętnie odpowiemy [/b]
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez Markzo Wto Wrz 01, 2020 12:56, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 24, 2019 19:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ogólnie zarąbiście że są tacy ludzie, wielki Szacun za Waszą robotę
Kilka lat temu obdzwonilem całą masę firm, kilka odwiedziłem i dupa, nikt nie był w stanie nic zrobić. Firma z Sosnowca dostała mój sterownik silnika, stwierdzili że mogą zrobić auto na około 170 koni ale muszę się stawić z autem. Niestety gamonie coś zrobili że sterownikiem bo gdy do mnie wrócił to już nie działał.
Z tego powodu miałem det 3, fajnie się smigalo ale ale po zabawach k.... Wszystko się wysrało a mapy z deta poszły w krzaki
Jezeli będę mógł Wam jakoś pomóc to pomogę, walcie bez oporów.
Wrażenia po strojeniu bezcenne z auta ktoś wywalił komplet pasażerów z bagażem albo odpiął przyczepę z gruzem.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Marcin84, jak chcesz cos modzic to jedz na rzetelna hamownie, na ktorej potem bedzie monitorowal mody. Zobacz co wypluje seria. W tym silniku potencjal ogromny ma zaplon, to jest mega istotna kwestia. Jednak mody, ktore wykonal Dzelomen nie kosztuja majatku, a daja ogromnie duzo. Bo chociazby luzniejszy DP zbije Ci egt i poprawi spool turbo. Zreszta teraz na opadajacym booscie jest wiecej Nm niz wczesniej na stalym ~0.8 na decie. To zasluga duzego DP i zaplonu. Jak ogarne skalowanie na duze wtryski, to bedzie dopiero miło
A i popatrzcie na przebieg mocy na wysokich obrotach. Brakuje tu walkow z tf135/vvc albo czapki vvc. Mysle, ze gratisowo 30-40km bez dzwigania boostu by bylo...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dokladnie. ale jak widać nie ma chętnego na to - każdy by chciał "gotowca"
mam wsady z 2,0v6 aftomat i zt190manual, zerkne na nie. Ale gotowce to mnie zawsze bawi przecież każdy silnik na tyle się różni, że można zacząć od jakiegoś "gotowca", ale finalnie i tak trzeba robić pod konkretny motor
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Witam,
ciesze się że udaje się coś ruszyć w MEMSIE . Kmaps oferuje zamianę CPWK w sterowniku 1.8T od R75 z hallotronowego na indukcyjny - próbowaliście już coś takiego zrobić?
Pozdrawiam,
GoldenFSO
Witam,
ciesze się że udaje się coś ruszyć w MEMSIE . Kmaps oferuje zamianę CPWK w sterowniku 1.8T od R75 z hallotronowego na indukcyjny - próbowaliście już coś takiego zrobić?
Pozdrawiam,
GoldenFSO
Nie, raczej ciezko cos takiego zrobic bez zmiany hardware'owej w sterowniku pozatym nie bardzo widze sens, kazdy sterownik kserii mozna bardzo latwo zmusic do pracy z Turbo tak jak mam u siebie z VVC.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ha, to teraz domyślam się dlaczego Kmaps chce sterownik np.: NNN100783 z R45 1.8 na wymianę. Jak myślicie: podmieniają tam mapę z turbo, czy modyfikują mapę N/A ?
Do tej chwili sądziłem, że komputery od 18k4g i 18k4f różniły się sprzętowo (obsługa turbo, nadciśnienie w kolektorze, ilość pinów)
W elektronice nie siedzę i widzę, że moje przemyślenia są zbyt pochopne
Dobra, od tyłu - chcę przeszczepić 18k4g do poloneza. Mam już tam dość dobrze zadomowione 18k4f na sterowniku od silnika 20t4h + det3, mam też całe R75 z UK. Chciałbym na początek postawić to na oryginalnym kompie od turbo, ale zachodzi obawa że dzwon ori skrzyni rovera nie zmieści w tunelu poloneza. W tej konfiguracji musiałbym jedynie zdjąć immo i wyprogramować drugą sondę. Jeśli nie wejdzie to będę musiał "odchudzić" to rozwiązanie i wtedy konieczne będzie zwykłe koło zamachowe i czujnik indukcyjny. Rozumiem, że w takim wypadku przypadku możliwe jest skonfigurowanie sterownika który obsłuży indukcję i turbo ?
Wez sterownik 1.8 z r25/45/zr/zs, masz normany czujnik indukcyjny i zdaje sie zostajesz przy kole zamachowym pod sprzeglo 200mm. Z 1.8T pakujesz motor + osprzet (odmy, mapsensor itp). Do takiego zestawu pakuje sie odpowienio zmieniony soft i gotowe. Jedyne co, to potrzebujesz jakiegos kontrolera doladowania. Mozliwe, ze sterownik z TF z autoamtyczna skrzynia da sie wykorzystac do sterowania EBC, ale nie probowalem tego jeszcze.
A mam pytanie odnosnie sterownika z 2.0 z detem, to mems 1.9? Dziala Ci sterowanie zaplonem?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Mam memsa 1.6 i zamach z poloneza 1.4 przerobiony pod sprzęgło 200mm. W czasach kiedy zaczynałem zabawę z wkładaniem 1.8 do poloneza (okolice 2008 r.) zdjęcie immo z memsa 1.9 kosztowało ponad 500 zł , nie mówiąc już o cenach sterowników. Generalnie wyszło na dobre bo mam dużo momentu.
Jeśli chodzi o sterowniki od auta z automatem, to słyszałem o wykorzystywaniu takowych z aut ze skrzynią stepspeed. Ale w PL to chyba nie jeździ taki żaden.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum