Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Miękki pedał hamulca!!!!
Witajcie wszyscy pasjonaci ROVERKÓW.
Bardzo proszę o pomoc i poradę odnośnie ROVER-ka 25, 2.0 D, rok 2000, diesel, 74 kW (101 KM).
Sprawa dotyczy: miękkiego pedału hamulca.
Od 12 lat jeżdżę Roverem 25, od samego początku na pedał hamulca trzeba było mieć cięższą nogę niż przy innych autach, jednak teraz po "naprawie" mechaników, aby hamulce zadziałały, pedał muszę wbijać prawie do końca. To co zostało zrobione:
- wymiana cylinderków (w jednym w gumie gromadził się płyn, ale wycieków nie było, zresztą od samego początku nie miałem wycieków płynu);
- wymiana bębnów (stare w końcu wymieniono, zaciski były wymieniane kilka lat temu)
- wymiana modulatora ABS (dali mi z innego modelu, 45 albo 75 - używka)
- wymiana pompy hamulcowej (wsadzono nową)
- wymiana przewodów elastycznych
- przeczyszczono też inne elementy układu hamulcowego, zaciski hamulcowe też są podobno ok.
Jutro jadę po używane serwo hamulcowe (chociaż ono by bardziej powodowało twardy pedał, a nie miękki, no ale co tu jeszcze można zrobić?)
Ręce już mi opadają. Po 5 tygodniach pracy mechanika mam hamulec w gorszym stanie niż przed jego robotą. Oczywiście przejrzałem też fora i ściągnąłem schematy odpowietrzania dla Rovera 25 oraz serwisu innych komponentów (RAV i tłumaczenie). Oprócz serwa nie mam już pomysłu, po prostu muszą chyba źle odpowietrzać. Pedał nigdy "nie staje dęba", zawsze jest "szum" powietrza, w innych autach jest z tym różnie, to fakt. Co robią źle skoro postępują według schematów? Czy potrzebna jest ingerencja komputerem? W tej chwili wersja jest taka, że wszyscy na forach skarżą się na rowerki i mają problemy z ich odpowietrzaniem, a odpowietrzyć się nie da, bo możliwe, że przez komputer tylko można to zrobić albo musi być podłączony podczas odpowietrzania. Czy ktoś coś wie, może pomóc? Czy to kwestia elektroniki? Proszę o kontakt.
Ostatnio zmieniony przez chmieluu89 Sro Maj 27, 2020 07:44, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 25, 2020 20:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Maj 26, 2020 09:14
Moderator bociannielot informuje
Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji
Hamulce niedawno robiłem w moim MG ZR - nie ma tu nic nadzwyczajnego. Najprawdopodobniej zle odpowietrzasz lub ktoś kto ci to robi. Ja odpowietrzałem standardowo zaczynając od prawego tylnego kola i nie ma problemu. Doczytałem ze powinno sie w r25 odpowietrzac na skos, ale nie próbowałem tego - przy standardowej procedurze zaczynając od najdalszego kolo tez jest ok. Inna szkolo uczy ze przy ABS powinno sie od przednich kol odpowietrzać - od najbliższego kolo - tez w MG tego nie próbowałem
Opcji nie masz wiele - albo pompa jest wadliwa i przepuszcza płyn na uszczelniaczach (to nic ze nowa) albo zapowietrzony układ
Dzięki za wsparcie, podobnie jak Ty uważam, że to kwestia odpowietrzenia, wczoraj okazało się, że nie próbowali jeszcze odpowietrzyć pompy abs, bo nie wiedzą jak.
Nie wiem po co ją w ogóle ruszali. Jak leżała nie wiadomo ile bez płynu, to faktycznie odpowietrzyć ten dynks to sztuka. Spróbuj na odpalonym silniku. Przelejesz 2 wiadra płynu i coś się powinno zacząć poprawiać.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum