Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Piasta tylna, FAG, wyszczerbienia, ubytki a ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Piasta tylna, FAG, wyszczerbienia, ubytki a ABS
Autor Wiadomość
skoomi 



Dołączył: 28 Cze 2019
Posty: 16



Wysłany: Wto Sie 18, 2020 16:47   [R75]Piasta tylna, FAG, wyszczerbienia, ubytki a ABS
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Cześć, ciągle mam uszkodzony abs,(piasta albo czujnik). Pooglądałem i poczytałem internet i doszedłem do wniosku że to piasta(poprzednio kupiłem najtańszą NTY). Objawy są takie, że przez kilka kilometrów po odpaleniu abs zaczyna chrobotać i bałaganić przy hamowaniu nawet przy delikatnym wciśnięciu pedału. Po kilku minutach wyskakuje błąd i abs całkowicie znika.
Kupiłem tym razem piastę FAG, odpakowałem a tam takie oto dziury jak na zdjęciach :O Są w regularnych odstępach i o regularnym kształcie, więc raczej są celowo i fabrycznie, ale czy ktoś może potwierdzić, że po włożeniu takiego FAG'a abs mu działał?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 18, 2020 16:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Sie 18, 2020 22:00   

Będzie działać
_________________
rom
 
 
skoomi 



Dołączył: 28 Cze 2019
Posty: 16



Wysłany: Wto Sie 18, 2020 22:45   

No to jutro zakładam i trzymam kciuki :D Najgorzej bo wymieniałem i czujnik i piastę, ale w końcu nadszedł czas gdy musiałem się przekonać na własnej skórze, że najtańsze zamienniki to kupa :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sie 19, 2020 15:26   

to nie te dziury dają sygnał tylko ten magnetyczny pierścień poniżej, on nie może być uszkodzony
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
skoomi 



Dołączył: 28 Cze 2019
Posty: 16



Wysłany: Sro Sie 19, 2020 17:53   

dawidd o mógłbyś napisać dokładniej który to ten "magnetyczny pierścień poniżej" ? Poniżej tego co zaznaczyłem już nic nie ma :D Chodzi Ci o ten w kolorze miedzianym z eliptycznymi otworkami czy ten jeszcze wyżej w kolorze czarnym/brązowym/fioletowym?

Wymiana się przełożyła na jutro niestety.
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sro Sie 19, 2020 21:22   

Dokładnie chodzi o ten brązowo-fioletowy pasek, jest to pierścień magnetyczny o którym mowa.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
skoomi 



Dołączył: 28 Cze 2019
Posty: 16



Wysłany: Pią Sie 21, 2020 14:49   

No i klapa. Piasta wymieniona, a abs zniknął całkowicie. Teraz czujnik w ogóle nie daje sygnału - na poprzedniej piaście pokazywał prędkość ale z błędami. Ciekawe czy mechanik coś sknocił przy montażu czy ta piasta też jest do dupy.
Chyba czas oddać roverka do mechanika i powiedzieć - napraw pan abs, a nie samemu szukać przyczyny i tylko jeździć na wymianę to czujnika, to piasty.

Nie wiem co on mógł tam namieszać, albo tłukł w tą piastę młotem, albo gmerał nie wiadomo po co przy czujniku :(

Po weekendzie jadę do swojego garażu to będę badał...
Eh ile ten samochód nerwów kosztuje :D
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Nie Sie 23, 2020 17:26   

Też mam niedziałający ABS. Komputer pokazał prawy tył oraz że czujnik jest sprawny. Więc zostaje tylko piasta.

Muszę kupić piastę ale jeszcze nie wiem jaką. Myślałem Optimal bo niedrogo.

skoomi, dlaczego mówisz, że najtańsze zamienniki to kupa? Jak to rozróżniasz? A ten FAG jest w porządku?
 
 
skoomi 



Dołączył: 28 Cze 2019
Posty: 16



Wysłany: Pon Sie 24, 2020 14:36   

Sam już nie wiem co jest kupą a co nie. Wcześniej kupiłem najtańszy NTY za 100zł. ABS nie działał, ale komputer chociaż coś pokazywał(prędkość na tym kole co jakiś czas skakała i to powodowało szeleństwo absu)
Kupiłem FAG'a bo droższy i kolega polecał i teraz abs w ogóle nie działa. Prędkość na tym kole w ogóle się nie zmienia. Jutro albo po jutrze, pojadę do rodziców do garażu i będę badał sprawę. Pozamieniam czujniki miejscami i to powinno mnie upewnić czy to piasta czy czujnik.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sie 24, 2020 20:49   

Czujniki na bank uszkodzony lub kable przetarte. Daj spokój piaście no to nie ona winna. Czujnika raczej bez uszkodzenia nie wyciągniesz/korozja.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
skoomi 



Dołączył: 28 Cze 2019
Posty: 16



Wysłany: Sob Sie 29, 2020 19:24   

Oba czujniki wyszły bez najmniejszego problemu. Zmieniłem je miejscami i dalej komputer pokazuje błąd prawego tyłu.(czujnik zamontowany na drugie koło działa bez zarzutu. Wniosek - albo druga nowa piasta fag jest trefna albo źle zamontowana. Jutro odkręcam i badam dalej...

[ Dodano: Sob Sie 29, 2020 20:24 ]
Między osią a piastą była jakaś podkładka. Nie wiem skąd i po co ale wyjąłem ją przez co pierścień zbliżył się do czujnika i ABS zaczął działać. Zastanawiam się jeszcze nad jednym. Jak podłączam komputer to błędów w toafie nie ma ale od razu po kliknięciu na moduł ABS zapala się kontrolka hamulca i komunikat brake fault. Na szczęście bez podłączonego kompa nie zapala się ani kontrolka, ani ABS fault ani brake fault.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Nie Sie 30, 2020 09:17   

skoomi napisał/a:
Jak podłączam komputer to błędów w toafie nie ma ale od razu po kliknięciu na moduł ABS zapala się kontrolka hamulca i komunikat brake fault. Na szczęście bez podłączonego kompa nie zapala się ani kontrolka, ani ABS fault ani brake fault.

Moduł przechodzi w tryb diagnostyczny przez co wyświetlany jest ten komunikat - tak ma być jednym słowem.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
skoomi 



Dołączył: 28 Cze 2019
Posty: 16



Wysłany: Nie Sie 30, 2020 15:53   

No to temat mojego absu można uznać za zamknięty :) jako ciekawostkę podam że z piastą fag była nakrętka 32 a nie jak w nty jakaś większa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] ubytki oleju
alpacino Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Cze 23, 2014 21:18
alpacino
Brak nowych postów [R75] Dziwne ubytki oleju i płynu chłodzącego
Czart Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Mar 28, 2008 17:19
Czart
Brak nowych postów [R75]piasta tyl
grota10 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lis 09, 2017 23:06
R75
Brak nowych postów [75]ABS , piasta.
stas85 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lut 27, 2016 20:42
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Łożysko - piasta tył
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 28 Wto Maj 21, 2013 17:29
occrew



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink