Jest możliwe dorobienie całego kluczyka: pilot, transponder (nowy oryginał BMW), docięcie grota.
Kodowanie transpondera i dopisanie go do EWS (czyli trzeba go wyjąć z auta!) zajęło ok 20min.
Problem jest z pilotami - dostępność na rynku nowych i pewnych jest mocno ograniczona. Jakiś czas temu był wysyp jakiś malezyjskich bądź tajwańskich podróbek, ale szybko ulegały awariom.
Polecam wybrać się osobiście i ustalić z właścicielem co można zrobić.
Telefonicznie ciężko się dodzwonić bo jest bardzo zajęty
Da się wyciągnąć sam grot. Sam to robiłem jakiś tydzień temu.
Jeśi masz stary kluczyk ze znaczekiem Rovera to lepiej dokupić jakikolwiek używany kluczyk też ze znaczkiem Rovera(jeśli to dla Ciebie ważne) i po prostu przełożyć wszystko(grot, płytkę). Czyli generalnie ze dokupionego kluczyka używki przekładasz tylko tą stronę z guzikami.
Znajdź kluczyk używany w dobrym stanie i przełóż wszystko. Robota dosłownie na 2min
Grot wyciągniesz np pociągając kombinerkami za niego.
też jestem na etapie szukania obudowy, czy pokusić sie o nowe rzemiosło, czy kupić zdrowszą używkę ?
Długo szukałem możliwości dorobienia drugiego kluczyka do mojego Roverka. Większość wiarygodnych ofert była z dalekiego południa lub okolic stolicy.
Tydzień temu trafiłem przez FB na profil gościa, który zajmuje się dorabianiem kluczy w Toruniu (a to nie dość, że blisko to jeszcze często bywam) i akurat pochwalił się kluczykiem do R75 razem z pilotem.
Napisałem, umówiłem się i dołączyłem do portfolio na FB
Koszt 600 zł, autko zostawione na niecałe 2h.
I co wchodzi w cenę 600 zł ?
Kluczyk (grot) + transponder, który pozwala na uruchomienie auta czy może do tego kompletu dostajesz jeszcze w pełni funkcjonalny pilot (otwieranie/zamykanie zdalne)?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Za 600 zł mam pilot z barcode, którym mogę otwierać i odpalać oraz w pełni funkcjonalnego pilota. Kluczyk wygląda identycznie jak stary i działa identycznie jak stary.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
To nieźle Muszę zatem spróbować sił w tym zakresie
Spróbuję w wolnej chwili dopisać nowy kluczyk do swojego auta, tym bardziej, że mam tylko jeden. Ile kosztuje nowy kluczyk z RIMMER'a ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Czy za 600 zł jest kompletna usługa u tego gościa z torunia? mianowicie razem z nowym surowym kluczem? czego on potrzebuje? Czy dałoby się załatwić sprawę przez pocztę?
Tak, za 600 zł (nawet z rachunkiem ) dostałem nowiutki docięty kluczyk z działającym pilotem wyglądający identycznie jak stary.
Z tego co wiem to do zaprogramowania wyjmował EWS, więc pewnie gdybyś chciał wysyłkowo to musiałbyś wysłać swój kluczyk i moduł EWS, ale dla pewności lepiej napisz tam lub zadzwoń i zapytaj.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Cieszyn, kolego w Kraku masz taką usługę za 500 zł i jeszcze gość do mnie przyjechał do firmy i kluczyk dorobił u siebie w autku
tel. 888 799 699
Dostajesz kluczyk nowy z BAR kodem. Frezuje grot w moblinym warsztaciku.]
Powołaj się że dorabiał już do R75 gościowi na saskiej w kraku to może też do ciebie dojedzie.
Pzdr
Gdyby ktoś chciał to podam sposób na jeszcze tańsze dorobienie kluczyka.
Kupujemy na allegro obudowę z surowym grotem (50zł)
dorabiamy sam grot (40zł)
dokładamy do pilota transponder + usługa kodowania (150zł) - działa nam już immo
jedziemy do serwisu z T4, płacimy za dopisanie i mamy centralny (100-150zł)
wychodzi 350-390 zł
W razie czego mogę podać namiary na punkty w Łodzi. Jest z tym trochę zachodu, ale wychodzi taniej.
Micros, ten sposób wydaje się być dobrze znany Problem jest tylko taki, że T4 nie są zbyt powszechne, a gdybym miał specjalnie jechać do Poznania (chyba najbliżej mnie) tylko na dopisanie to straciłbym czas i kasę na dojazd. Stąd takie usługi kompleksowe za 500-600 zł dla niektórych się jednak opłacają bardziej.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
jedziemy do serwisu z T4, płacimy za dopisanie i mamy centralny (100-150zł)
wychodzi 350-390 zł
ciekawe co chcesz dopisać na T4, skoro w obudowie masz tylko transponder a nie masz elektroniki z przyciskami, nadającej sygnał do otwarcia drzwi. Jeśli chodzi o dopisanie używanego "pilota" to z tego co pamiętam, tez nie przez t4
T4 dopisze kluczyk tylko z BARCODem.
Dopisanie transpondera NOWEGO do EWSa to 5 minut roboty.
Dopisanie do BCU elektroniki - jeszcze nie wiem jak Skoro jednak robią całość w cenie 500-600 zł to znaczy, że musi być to proste i może zrobi to jakiś czarodziejski interfejs za kilka tyś. zł.
Sposób zapożyczony z BMW nie działa, chyba, że mam uszkodzoną elektronikę lub potrzeba otwarcia auta za pomocą kluczyka i zamka w drzwiach kierowcy.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Sie 03, 2014 13:43
Mam do mojego auta CDT jeden kluczyk. Mam tez dawcę na podwórku v6 z dwoma kluczykami. Byłby w stanie ktos z forum mi to ogarnąć, przeprogramować, żeby te dwa kluczyki obsługiwały mój pojazd? Wkładki przełożę ale z immo i pilotami sam sobie nie poradzę w jaki sposób trzeba to ugryźć? Wsadzić EWS z v6 i zgrać go z moim kompem? Bo piloty trzeba dopisać do modułu komfortu tylko chyba.
Karkołomna operacja
Mając taką konfigurację lepiej byłoby:
1. wyjąć BCU (moduł komfortu) z v6
2. wyjąć jedną elekotrnikę z pilota od V6 i wsadzić ją do pilota obecnego zostawiając "dupkę" z transponderem od CDT.
3. dokupić jeden nowy transponder i zaprogramować go do Twojego EWS.
4. wymienić transponder w drugim kluczyku od v6
5. dorobić sobie grot na podstawie CDT
następnie w BCU zmienić VIN oraz przejechać się na sesję T4.
Twoje BCU może być znacząco inne od dawcy i po jego podłączeniu np. zacznie Ci wyć alarm
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Obsługujący T4 musi wiedzieć co robi. Nie może zrobić "replace module" bo Ci zagra dane od kluczyków z V6 danymi od CDT i cała operacja na nic. Znajdę w końcu tę chwilę i zrobię odczyt BCU bit po bitcie. Wtedy będzie tylko trzeba "testerów" gdzie i co zmienić
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum